Bujiler Neden Kızarır?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan samedya
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

samedya

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar, bir kaç gün önce 2015 Astra 1.4T Sport Otomatik araçla aranıza katıldım. Araçta Prins marka LPG takılı. Bugün bakım yaptırmak için Ankara Opel Garage'a gittim. Gaza basarken çok hafif bir cıyırdama sesi geldiğini söylediğimde bujileri söktüler ve sesin gevşemiş bujilerden geldiğini aktardılar. Nitekim bujiler geri takılınca bu ses ortadan kalktı. Fakat Hakan usta bujileri kontrol ederken 2 tanesinin elektrot kısmının kızarık olduğunu fark etti ve fakir-zengin karışım kontrolü için LPG ayarına baktırmam gerektiğini aksi halde motorda çok büyük hasarlar olabileceğini belirtti. Ben de hemen Prins-Kayra Otogaz'a giderek bu kontrolü yapılmasını rica ettim ve sonuç olarak ayarların gayet normal olduğunu ve herhangi bir işlem yapılmasına gerek olmadığını öğrendim.

Yarın sabah erkenden Hakan ustaya tekrar gideceğim yeniden kontrol edilmesi için. Hiç başına bu tip bir durum gelen oldu mu? Bujilerin kızarması normal bir durum mu yoksa büyük sorunların habercisi mi?
 
Izalator catlamasi olabilir. Km kacta aracinizin buji orjinal,gm mi
 
Kilometre henüz 60binde. Çıkan bujiler bosch markaydı. Bu arada aracımda herhangi bir titreme, silkeleme veya marş almama gibi bir sorun yok. LPG performansı da gayet iyi.
 
Son düzenleme:
Buji olarak gm kullanin sorununuz cozulecektir
 
Geri
Üst