cdx yatak sardı

Risk büyük. Yapılan motun 1000 km sonunda bitmeyeceğinin garantisi yok. Aracını sat temiz düşük km'li bir araç al. Yine araç bulmaya çalış ama idareten yeni aldığına bin benim gibi. 20000 - 22000 lira civarı rakamlara düşük km'li bir 307'de sana alalım.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Aslında risk dediğimiz olay şurda. Yeni yapılan motorda ilkaki meral aşınmaları oluyor alışma döneminde. O küçük metal tanecikler yağ pompasının ucundaki metal filtrenin gözeneklerine doluyor zamanla. İstediğin kadar 1000 km'de yağ değiştir en küçük kalan metal parça senin motorun için ölüm fermanı. En iyi parçaları taksanda alışma dönemi sonunda tekrar o metal filtrenin sıfırını 'bulup' takabileceksen sorun yok. Ama o parça malesef temizlenip takılıyor bizim ustalarca. Ya çok iyi ve titiz bir usta ile çalışıp tek tek gözenekler temizlenecek ya da her an sırun çıkacakmış gibi stres yaşayacaksın. Stres diyorum çünkü yolda giderken krank'ı sıyırmayan bu stresi bilemez.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Biz uçak motorlarını (pistonlu) revizyon sonrasında ilk 10 saat izlemeye alıyoruz bir saat aralıklarla aşınmaları gözlemliyoruz eğerki katastrofik bir aşınma yoksa alışma döneminde kol yatakları ve segmanların bi müddet aşındığını bunlarıda fe (demir)ve cu(bakır) cr(krom) elementlerinden izliyoruz bu aşınmalar genelde 10 saati doldurmadan duruyor sonra motorların yağları boşaltılıp yeni yağ ile bremzeden çıkarılıp uçağa takıyorlar.Bazen aşınların durmadığını devam ettiğinide gördük.Motoru tekrar söktürdüğümüzde genelde bi tarafta yüksek aşınların olduğunada şahit olduk.Bence bu sistem araç motorlarındada olması gerek...
 
öncelikle çok geçmiş olsun,kesinlikle moral bozucu bir durum,ama sebep önceden makina toplanırken tork anahtarından bi haber,sallabaş sıkılan saplamalar,balansı yatak boşlukları ölçülmeden toplanması en büyük sebeptir;he diyeceksiniz kim tork anahtarı kullanıyor ? az da olsa işi seven adam var...bi kardeşim var 20 yaşında adam dükkanda bekliyorki bi araba kol çıkarsa motordan bi problem olsada motor yapsam...
o kadarda keyifle yapıyorki,mest oluyor makinayı toplarken :) makinayı güzelce indirir seyyar sehpasına takar masasını temizler,şıkır şıkır söker toplarkende bi 15 lik tiner sayısız paçavra bez,güzelce sile sile yağlayarak pıt pıt bi güzel toplar makinayı koymadanda dışarıda bi şanzımanı makinayı yıkar son olarakta arabanın motorun etrafını bi güzel ilaçlar yıkar trak diyede atıverir üstüne,o yaparken keyif alır sen seyrederken :)

Kimdir bu arkadaş caner, iletşim bilgilerini alalım da keyfi motor toplatırız, böyle ustalar lazım bize.
 
ben de aynı durumdaydım aracın motorunu sıfırladım,şanzımanı yeniledim temiz çıkması ile,sonra tüm yürürü sıfırladım salıncaklar,rotlar ,akslar,amortisörler,yaylar
sonra satmaya karar vermiştim kendi kendime, enayi misin dedim bu kadar uğraş ve masraftan sonra satılır mı? şimdi keyifle kullanıyorum sanırım bana 5 sene daha masraf açmaz gerçi biraz da şans meselesi bakalım ne olacak ben satmayacağım bence sen de satma ve kullan...

Iste ilk yaptirdigimdada bu sekilde dusunmustum insaallah 4-5 sene masrafsiz binerim diye ama 2 sene surdu. Simdi yaptiriyorum bakalim ne kadar gidecek

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aslında risk dediğimiz olay şurda. Yeni yapılan motorda ilkaki meral aşınmaları oluyor alışma döneminde. O küçük metal tanecikler yağ pompasının ucundaki metal filtrenin gözeneklerine doluyor zamanla. İstediğin kadar 1000 km'de yağ değiştir en küçük kalan metal parça senin motorun için ölüm fermanı. En iyi parçaları taksanda alışma dönemi sonunda tekrar o metal filtrenin sıfırını 'bulup' takabileceksen sorun yok. Ama o parça malesef temizlenip takılıyor bizim ustalarca. Ya çok iyi ve titiz bir usta ile çalışıp tek tek gözenekler temizlenecek ya da her an sırun çıkacakmış gibi stres yaşayacaksın. Stres diyorum çünkü yolda giderken krank'ı sıyırmayan bu stresi bilemez.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Iyide bahadir hani sıfır parca takmadik sadece yağ pompasi ve contalar sıfır digerleri cikma oldu bunlarinda alismasi varmi? Zati eski parca. Valla dediklerin dogru okudukca temelli endiselenmeye basladim simdi arabayi alinca acaba bassam bisey olur mu... fazla yuklenmeyim.. bu korkuyla araba surulmezki tam aksine ben hizi seven adamim pek sakin kullanamam arabayi

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Biz uçak motorlarını (pistonlu) revizyon sonrasında ilk 10 saat izlemeye alıyoruz bir saat aralıklarla aşınmaları gözlemliyoruz eğerki katastrofik bir aşınma yoksa alışma döneminde kol yatakları ve segmanların bi müddet aşındığını bunlarıda fe (demir)ve cu(bakır) cr(krom) elementlerinden izliyoruz bu aşınmalar genelde 10 saati doldurmadan duruyor sonra motorların yağları boşaltılıp yeni yağ ile bremzeden çıkarılıp uçağa takıyorlar.Bazen aşınların durmadığını devam ettiğinide gördük.Motoru tekrar söktürdüğümüzde genelde bi tarafta yüksek aşınların olduğunada şahit olduk.Bence bu sistem araç motorlarındada olması gerek...

Ustayla bugun gorustum saolsun iyi arakadasim arabayi yarin bitirirm ama sana teslim etmem dedi en az yarim gun calistirirm herseyini kontrol eder oyle teslim ederim dedi. Saolsun motoru, komple parcalari tinerle tek tek silmis blogu ve karteri boyamis tertemiz etmis motorun diger yerlerini de temizlicem dedi. Ozenerek yapiyo anlicaniz bunlari gordukce korkularim bir nebze azaliyo. Ama sizin ve bahadirin dediklerini yarin soracam boyle olursa ne yapariz diye...

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ustayla bugun gorustum saolsun iyi arakadasim arabayi yarin bitirirm ama sana teslim etmem dedi en az yarim gun calistirirm herseyini kontrol eder oyle teslim ederim dedi. Saolsun motoru, komple parcalari tinerle tek tek silmis blogu ve karteri boyamis tertemiz etmis motorun diger yerlerini de temizlicem dedi. Ozenerek yapiyo anlicaniz bunlari gordukce korkularim bir nebze azaliyo. Ama sizin ve bahadirin dediklerini yarin soracam boyle olursa ne yapariz diye...

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Para kolay kazanılmıyor inşallah birdaha sorun çıkartmaz
 
Her rektefiye edilen motorları güvensiz olarak görmek yanlış, rektefiye işlemi sağlıksız bir işlem olsaydı eskiyen hiçbir motor rektefiye edilmez, direk çöpe atılır yerine de sıfır motor takılırdı. Her türlü tamir işlerinde tecrübeli usta ile kaliteli malzeme kombinasyonu şarttır. Tecrübesiz bir usta hatalı işlem yaptı diye araçların haksız yere yerden yere vurulmasına karşıyım.
 
Her rektefiye edilen motorları güvensiz olarak görmek yanlış, rektefiye işlemi sağlıksız bir işlem olsaydı eskiyen hiçbir motor rektefiye edilmez, direk çöpe atılır yerine de sıfır motor takılırdı. Her türlü tamir işlerinde tecrübeli usta ile kaliteli malzeme kombinasyonu şarttır. Tecrübesiz bir usta hatalı işlem yaptı diye araçların haksız yere yerden yere vurulmasına karşıyım.

Savas abi elini opiyim ya valla icim rahatladi yazini okuyunca biraz olsun rahatladim

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst