Çekiş kaybı ve motor titremesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Kuddus
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Kuddus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2019
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar.2015 Astra sedan 1.6 dizel sport paket aracım var.dün seyir halindeyken araç birdenbire çekişten düştü ve araç titremeye başladı.gaza basınca 3000 deviri geçmiyor ve hızlanmıyor.kaputu açtım motor zangır zangır titriyor.özel servise götürdüm p0299 arıza kaydı çıktı.usta kaydı sildi ama arıza hala geçmedi.bıgün yetkili servise bıraktım ama hala arızayı bulamadılar.acaba sıkıntı ne olabilir
 
Hocam öncelikle geçmiş olsun. Bu konu forumumuzda oldukça konuşulmuştu arama bölümünden P0299 yazarak daha önceki mesajlara bakabilirsiniz. Bu sorun genelde turbo çatlağından kaynaklanıyor. Yetkili servis sorunun kaynağını mutlaka biliyordur size en kısa sürede bilgi vereceklerdir.
 
Gecmis olsun p0299 manifold catlagi yada turboda mekanik bir ariza nedeniyle gelen bir ariza kodu. oncelikle turbo ile katalizoru ayirttirip turbonun manifld cikisinda,catlak varmi kontrol ettirin. catlak yoksa turbo selenoid valfinde bir problem olabilir
 
Teşekkür ederim.gün boyu incelediler hatta depodaki mazotu bile boşalttılar sorunu bulamadılar.eger sorun turbo parçalarımdaysa tahmini masraf ne olur
 
diger araclarda ariza hemen bulunurken astralarda 0299 kodunun cok alternatifli bir hata olmasi cok sıkıcı bir durum.Sayet ustalara birakirsan da akli estigi parcayi degiselim diyebilir.0299 suz sürüşler hepimize...
 
belirli bir devri geçmemesi ve performans kaybı akla turboyu getiriyor. turbo hortumlarına falan bakmışlardır sanırım ama depoyu boşaltana kadar turbo ve manifoldu kontrol yapmalılardı. selenoid valfi de yukarıda arkadaşımızın dediği gibi aynı arızaları yapar.
 
Peki Zafer hocam motor titremesi de turbo kaynaklı mı acaba
 
Yapar. Aractaki hava basinc dengelenemedigi icin motorda titreme anlik kesinti olur. bu hatayi aldigin zaman motorun atmosferik motor gibi hareket etmeye baslar 120 130 u gecmez aracin gitmedigini anlarsin. catlak buyudukce motor iyice korumaya alir kendini. Bunu catlak olarak dusunme sadece turbo hortumlarinim birinde delik yirtik patlak, selenoid valf var uzerinde selenoid valflerin hortumlarinin birinde yirtik, selenoid valfte ariza, diyafram var diyaframda yirtik bu soruna neden olabilir. bunun yaninda baska bir ariza kodu geliyormu
 
1.6 dizelin turbosunun manifloldu 1.4 unkinden farkli catlak olmama ihtimalide var. catlak yoksa oncelik siran map sensoru turbo borusunun uzerinde olur. bi temizlet. sorunun cozulmezse selenoid valfindedir muhtemelen skintin.
 
2 arıza kodu daha vardı onları sildiler.bugün servisi aradım hala araştırıyoruz sorunu diyorlar
 
Geri
Üst