Chip Tuning ve Chip Box arasındaki farklar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Bekapa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bence alt devirlerde canlılık istiyorsan powerbox üst devirlerde canlılık istiyorsan chip yaptırmalısın uğur..bizim H cdti astralarada 2 si birden uygulanır sanıyorum .yapılırsada tadından yenilmez...neticelerini mehmet bey daha iyi bilir.

Evet Aytekin abi bende aynı şeyden bahsettim. Ama işte kime sorsam dizeli çok zorlama diyorlar. onun için alt devirlerde etkili olan box daha iyi (kişisel düşüncem) chip olmaz mı? tabi ki olur hem de dediğin gibi tadından yenmez :)
 
bence de box şimdi Aytekin abinin paylaşımını okuyunca daha mantıklı geldi zaten az yaksın diye dizel aldım. Süratli kullanmıyorum eskisi gibi...Garantiyide bozmuyor...Şimdi bunu taksitli ve İskenderun / Adana da yapan var mı bunu bulmak lazım?
 
chip uygulanan bir araçta daha sonra geri dönüş işleminin zor olduğu belirtilmiş. geri dönüş ne şekilde yapılıyor ve ücreti ne kadar oluyor???
 
ersin asıl bu chip işlemi senin için biçilmiş kaftan.. turbo bir araca uygulanan chip yada remap uygulaması atmosferik motorlardan çok daha fazla fayda sağlayacaktır. ki zaten turbo bir araca remap nerede ise farzdır :)
 
ersin asıl bu chip işlemi senin için biçilmiş kaftan.. turbo bir araca uygulanan chip yada remap uygulaması atmosferik motorlardan çok daha fazla fayda sağlayacaktır. ki zaten turbo bir araca remap nerede ise farzdır :)

chatin bazı korkularım var, sonuçta zaten turbo olan aracım ağırlığında etkisiyle gaza dokundukça fazla yakacaktır, chip için yakıt tasarrufu sağlayabilir deniliyor ama bu konuda şüphelerim var, ayrıca remap dediğiniz olay chip in yeniden programlanması (chip tuning) mi?
 
Peki 1.3 CDTİ'a hem box hemde chip takılabilir mi? Takılırsa ilerde bi sorunla karşılaşılır mı?
 
chatin bazı korkularım var, sonuçta zaten turbo olan aracım ağırlığında etkisiyle gaza dokundukça fazla yakacaktır, chip için yakıt tasarrufu sağlayabilir deniliyor ama bu konuda şüphelerim var, ayrıca remap dediğiniz olay chip in yeniden programlanması (chip tuning) mi?

sanırım yakıt tasarrufu edilir demelerindeki mantık şu;
aracın çekişi, torku artçağı için mesela 100 km ye ulaşmak istiyorsunuz, eksiden mesela 10 saniye gaza yükleniyorsunuz, chip ten sonra 8 saniye yüklenceksiniz. buda size yakıt tasarrufu sağlıycak. zaten dikkat ederseniz çoğu satıcı, eğer dikkatli kullanılırsa yakıt tasarrufuda sağlar diyor. sonuçta yok ben yürekli bascam diyorsan he chip ha normal yazılım. ne fark eder. ikisindede çok yakar
 
güç olarak hemen hemen aynı değerler alınıyor..

FARK şurada;

Hissedilen güç dediğimiz bir olay var..Box da düşük devirlerde ani bir tork patlaması olur ve 3500 rpm gibi bu artış zayıflamaya başlar..4000-4500 rpm de ki gaz tepkisi eskiye çok yakın olur..Chiptuning de ise Hem alt devirler dolu dolu olur hemde aynı ivmelenmeyi 5000 devire kadar yaşarsınız..
Hangisini önerirsiniz peki?Aralarında fark var mı
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Peki 1.3 CDTİ'a hem box hemde chip takılabilir mi? Takılırsa ilerde bi sorunla karşılaşılır mı?

Artık Chip+Box uygulamıyoruz pek..

Chip ile boxın yaptığı işi yapabildiğimizden gerek kalmıyor box a..

zaten dumanlı bi şekilde 125 hp lere çıkabiliyoruz..

Chipin üzerine Box takıldığında da duman atıcak araç..
 
Hangisini önerirsiniz peki?Aralarında fark var mı


Ben Chiptuning öneririm..

aracın tam gaz ayarını aşırı yüklü ayarlatıp normal şehir içi kullanımda %20 arttırılmış güç bandını kullanırsınız..Tam gaz yaptığınızda araç %25-30 güç artışı sergiler ve güce ihtiyaç duyduğunuz bu durumda size güç verir..
 
Geri
Üst