Öncelikle bu konuyu aylardır, araştırıyorum. İlgili bir çok video, bir çok firmayla görüştüm. Hepsinin cevapları ortalama aynı, hepsinin hem fikir olduğu konu YAZILIM ARACA ZARAR VERMEZ. Bu konuda bende satıcı olduğumu düşünürsem, malım kötü asla demem. Çünkü şu dönemde ve yetişen genç nufüs ve abidik kubidik sürat videolarını göz önünde bulundurursak, popüler bir hale geldi. Bu konuda bir çok yaptırmak isteyenin dikkat etmesi en önemli ve en büyük risk taşıyan konumuz - ARAÇ PEFORMANSI - ARAÇ DEĞERLERİ - GÜNCEL DEĞERLER.
Burada işini doğru yapan ilgili satıcı. Böyle insanları kutluyorum. Değerlerine bakıyor
Araçlar her ne kadar fabrikasyondan aynı çıksa da çoğumuzun karakterine göre gidişi-tüketimi-dayanıklılığı değişir.( Bazılarımız çok hassastır, yağ bakımını aksatmaz, Bazılarının umrun da olmaz, bazıları da zorunda kaldıkça bakımını yapar.)
Buna göre yazılım attıracağınız aracın değerleri, performans değerlendirmesi yapılarak mutlaka ve mutlaka çıkarılmalıdır. Mobil hizmet yapanlara-standart yazılım atanlara inanmayınız güvenmeyiniz.
İzlediğim ve daha önceki bilgilerim doğrultusunda, BMW 3,20 Cabrio 2009 model aracıma yazılım attırmıştım. Yaklaşık olarak 3 sene bindim. Araçta hiç bir sorun, hiç bir problem yaşamadım. Çünkü aracın motoru güçlü olduğu için zaten anlık tepkimeler de artış oldu ve ciddi peformans değerlerinde artışlar oldu.
( Öncelikle araç peformans edildi, araca göre yazılım çıkartıldı, daha sonra yazılım atıldı, bununla iligli olarak yazılım 1-2 hafta kadar test edildikten sonra tekrar peformans değerlendirmesi yapıldı, aracın en uygun değerlerine göre yazılım belirlendi. )
Doğru atılan yazılım, doğru kullanılan araçla aracınıza hiç bir zarar gelmez. Anlık gaza yüklenmeler, motoru sıkıştırarak dip gaz yapmak, pistonlara vereceği ısı ve zararlardan dolayı yazılımlı araçta cebinize ve maddi manevi zarara ve kazalara neden olacaktır. O yüzden bu tarz işleri yaptırıyorsanız, kesinlikle uzak durmanızda fayda var.
Burda bir kardeşimiz teknik bilgileri bizimle paylaşıyor. Bilinçli ve yaptıracağımız işle ilgili bilgili olalım.
- Turbo olan araçlarda, yeteri kadar güç artışı yapılırsa, motorunuza zarar vermiyor.
- Yetkili servislerde veya aracınıza özel yazılım yapılırsa ve sakin kullanımda tüketim azalacaktır. Çünkü mevcut RODAJ denilen konu, küçük bebekler gibi düşünürsek. Sıfır aldığınız araçlarda, aracımız karakterimizi yansıtır, bazı yakıt ölçüm değerleri 7lt-8lt /100 arası çıkar- bazılarımız 9.00lt-12Lt arası çıkar. Bu aracınızı nasıl kullandığınıza ve mevsimsel bölgeseler, sorunlara ve yol zemin gibi etkenlere dayanmaktadır.
- Performans artışı olacaktır, dip gaz yapmadığınız sürece mevcut vites geçişleri size özel yazılımla daha seri olacaktır.
-Hızlanlada eskisi kadar yavaş değil, daha hızlı olacağı için şaşırtacaktır.
-Gaza bastığınızda, ayağınızın altı hep daha fazlasını isteyecektir. ( BUNA DİKKAT )
- Tüketime etkisi var, araç yazılımlı olduğu için ve günümüz şartlarında yolda araç peformansını sürekli deneyeceğiniz için artacaktır. O yüzden tüketimin azaldığını söyleyenlere inanmayınız.
-Atmosferik araçlarda çok fazla bir verim beklemeyin. Bahsettikleri gibi güç artışı olmayacaktır.
-Uzun vade de performans değerlendirmesi yapılmaksızın, kafalarına göre diğer yapılan araçlara göre mevcut artış yapılyorsa uzun dönemde ciddi zarara uğratacaktır.
- Mevcut fren mesefesi, planlanan ve fabrikanın belirlediği tork ve beygir artışı olacağından daha kısalacaktır. Kazalara sebebiyet verebilir.
- Virajlarda, yol tutuşunda yüksek devirlerde aracın mevcut kontrolü değişecektir.
Burdan çıkartacağınız sonucu özetlersek, yazılım doğru yerde, işin uzmanlarına yaptırılırsa uzun vadede size ve aracınıza zarar vermez. Aracım yazılımlı, bastım mı gider, sürekli sıkıştırır gaza yüklenirseniz, pistonları kırabilir hatta motorda aşırı ısınmadan yanmaya kadar gidebilir. Kendinizi bilen, sadece araçtan keyif almak için yaptırmalısınız.
Bakınız youtube da M5 cayır cayır yanıyor. Nedeni çok belli olmasa da aracınız doğru olmayan yazılım ve amatör yapılan işlerin geriye dönüşü yok.
Ciddi zararlar verebilir, ciddi zararla karşılaşabilirsiniz.
Yazılım konusunda gerekli araştırmalar, peformans değerlendirmeleri
ASTRA K Testi
Umarım yararlı bilgiler vermişimdir. Bu konuda mutlaka ilgili araştırmaları yapınız. Güvenilen markalara ve kişilere yaptırınız.
Burada işini doğru yapan ilgili satıcı. Böyle insanları kutluyorum. Değerlerine bakıyor
Araçlar her ne kadar fabrikasyondan aynı çıksa da çoğumuzun karakterine göre gidişi-tüketimi-dayanıklılığı değişir.( Bazılarımız çok hassastır, yağ bakımını aksatmaz, Bazılarının umrun da olmaz, bazıları da zorunda kaldıkça bakımını yapar.)
Buna göre yazılım attıracağınız aracın değerleri, performans değerlendirmesi yapılarak mutlaka ve mutlaka çıkarılmalıdır. Mobil hizmet yapanlara-standart yazılım atanlara inanmayınız güvenmeyiniz.
İzlediğim ve daha önceki bilgilerim doğrultusunda, BMW 3,20 Cabrio 2009 model aracıma yazılım attırmıştım. Yaklaşık olarak 3 sene bindim. Araçta hiç bir sorun, hiç bir problem yaşamadım. Çünkü aracın motoru güçlü olduğu için zaten anlık tepkimeler de artış oldu ve ciddi peformans değerlerinde artışlar oldu.
( Öncelikle araç peformans edildi, araca göre yazılım çıkartıldı, daha sonra yazılım atıldı, bununla iligli olarak yazılım 1-2 hafta kadar test edildikten sonra tekrar peformans değerlendirmesi yapıldı, aracın en uygun değerlerine göre yazılım belirlendi. )
Doğru atılan yazılım, doğru kullanılan araçla aracınıza hiç bir zarar gelmez. Anlık gaza yüklenmeler, motoru sıkıştırarak dip gaz yapmak, pistonlara vereceği ısı ve zararlardan dolayı yazılımlı araçta cebinize ve maddi manevi zarara ve kazalara neden olacaktır. O yüzden bu tarz işleri yaptırıyorsanız, kesinlikle uzak durmanızda fayda var.
Burda bir kardeşimiz teknik bilgileri bizimle paylaşıyor. Bilinçli ve yaptıracağımız işle ilgili bilgili olalım.
- Turbo olan araçlarda, yeteri kadar güç artışı yapılırsa, motorunuza zarar vermiyor.
- Yetkili servislerde veya aracınıza özel yazılım yapılırsa ve sakin kullanımda tüketim azalacaktır. Çünkü mevcut RODAJ denilen konu, küçük bebekler gibi düşünürsek. Sıfır aldığınız araçlarda, aracımız karakterimizi yansıtır, bazı yakıt ölçüm değerleri 7lt-8lt /100 arası çıkar- bazılarımız 9.00lt-12Lt arası çıkar. Bu aracınızı nasıl kullandığınıza ve mevsimsel bölgeseler, sorunlara ve yol zemin gibi etkenlere dayanmaktadır.
- Performans artışı olacaktır, dip gaz yapmadığınız sürece mevcut vites geçişleri size özel yazılımla daha seri olacaktır.
-Hızlanlada eskisi kadar yavaş değil, daha hızlı olacağı için şaşırtacaktır.
-Gaza bastığınızda, ayağınızın altı hep daha fazlasını isteyecektir. ( BUNA DİKKAT )
- Tüketime etkisi var, araç yazılımlı olduğu için ve günümüz şartlarında yolda araç peformansını sürekli deneyeceğiniz için artacaktır. O yüzden tüketimin azaldığını söyleyenlere inanmayınız.
-Atmosferik araçlarda çok fazla bir verim beklemeyin. Bahsettikleri gibi güç artışı olmayacaktır.
-Uzun vade de performans değerlendirmesi yapılmaksızın, kafalarına göre diğer yapılan araçlara göre mevcut artış yapılyorsa uzun dönemde ciddi zarara uğratacaktır.
- Mevcut fren mesefesi, planlanan ve fabrikanın belirlediği tork ve beygir artışı olacağından daha kısalacaktır. Kazalara sebebiyet verebilir.
- Virajlarda, yol tutuşunda yüksek devirlerde aracın mevcut kontrolü değişecektir.
Burdan çıkartacağınız sonucu özetlersek, yazılım doğru yerde, işin uzmanlarına yaptırılırsa uzun vadede size ve aracınıza zarar vermez. Aracım yazılımlı, bastım mı gider, sürekli sıkıştırır gaza yüklenirseniz, pistonları kırabilir hatta motorda aşırı ısınmadan yanmaya kadar gidebilir. Kendinizi bilen, sadece araçtan keyif almak için yaptırmalısınız.
Bakınız youtube da M5 cayır cayır yanıyor. Nedeni çok belli olmasa da aracınız doğru olmayan yazılım ve amatör yapılan işlerin geriye dönüşü yok.
Ciddi zararlar verebilir, ciddi zararla karşılaşabilirsiniz.
Yazılım konusunda gerekli araştırmalar, peformans değerlendirmeleri
ASTRA K Testi
Umarım yararlı bilgiler vermişimdir. Bu konuda mutlaka ilgili araştırmaları yapınız. Güvenilen markalara ve kişilere yaptırınız.
Son düzenleme: