Chip Tuning Zararlı Mı ? Değil Mi ? Güç Artışı Olur Mu ?

OKANCAANNN

Başkan
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
951
Tepkime puanı
1,454
Puanları
93
Siteyi ziyaret et
Öncelikle bu konuyu aylardır, araştırıyorum. İlgili bir çok video, bir çok firmayla görüştüm. Hepsinin cevapları ortalama aynı, hepsinin hem fikir olduğu konu YAZILIM ARACA ZARAR VERMEZ. Bu konuda bende satıcı olduğumu düşünürsem, malım kötü asla demem. Çünkü şu dönemde ve yetişen genç nufüs ve abidik kubidik sürat videolarını göz önünde bulundurursak, popüler bir hale geldi. Bu konuda bir çok yaptırmak isteyenin dikkat etmesi en önemli ve en büyük risk taşıyan konumuz - ARAÇ PEFORMANSI - ARAÇ DEĞERLERİ - GÜNCEL DEĞERLER.

Burada işini doğru yapan ilgili satıcı. Böyle insanları kutluyorum. Değerlerine bakıyor


Araçlar her ne kadar fabrikasyondan aynı çıksa da çoğumuzun karakterine göre gidişi-tüketimi-dayanıklılığı değişir.( Bazılarımız çok hassastır, yağ bakımını aksatmaz, Bazılarının umrun da olmaz, bazıları da zorunda kaldıkça bakımını yapar.)

Buna göre yazılım attıracağınız aracın değerleri, performans değerlendirmesi yapılarak mutlaka ve mutlaka çıkarılmalıdır.
Mobil hizmet yapanlara-standart yazılım atanlara inanmayınız güvenmeyiniz.
İzlediğim ve daha önceki bilgilerim doğrultusunda, BMW 3,20 Cabrio 2009 model aracıma yazılım attırmıştım. Yaklaşık olarak 3 sene bindim. Araçta hiç bir sorun, hiç bir problem yaşamadım. Çünkü aracın motoru güçlü olduğu için zaten anlık tepkimeler de artış oldu ve ciddi peformans değerlerinde artışlar oldu.
( Öncelikle araç peformans edildi, araca göre yazılım çıkartıldı, daha sonra yazılım atıldı, bununla iligli olarak yazılım 1-2 hafta kadar test edildikten sonra tekrar peformans değerlendirmesi yapıldı, aracın en uygun değerlerine göre yazılım belirlendi. )

Doğru atılan yazılım, doğru kullanılan araçla aracınıza hiç bir zarar gelmez. Anlık gaza yüklenmeler, motoru sıkıştırarak dip gaz yapmak, pistonlara vereceği ısı ve zararlardan dolayı yazılımlı araçta cebinize ve maddi manevi zarara ve kazalara neden olacaktır. O yüzden bu tarz işleri yaptırıyorsanız, kesinlikle uzak durmanızda fayda var.


Burda bir kardeşimiz teknik bilgileri bizimle paylaşıyor. Bilinçli ve yaptıracağımız işle ilgili bilgili olalım.


- Turbo olan araçlarda, yeteri kadar güç artışı yapılırsa, motorunuza zarar vermiyor.

- Yetkili servislerde veya aracınıza özel yazılım yapılırsa ve sakin kullanımda tüketim azalacaktır. Çünkü mevcut RODAJ denilen konu, küçük bebekler gibi düşünürsek. Sıfır aldığınız araçlarda, aracımız karakterimizi yansıtır, bazı yakıt ölçüm değerleri 7lt-8lt /100 arası çıkar- bazılarımız 9.00lt-12Lt arası çıkar. Bu aracınızı nasıl kullandığınıza ve mevsimsel bölgeseler, sorunlara ve yol zemin gibi etkenlere dayanmaktadır.

- Performans artışı olacaktır, dip gaz yapmadığınız sürece mevcut vites geçişleri size özel yazılımla daha seri olacaktır.

-Hızlanlada eskisi kadar yavaş değil, daha hızlı olacağı için şaşırtacaktır.

-Gaza bastığınızda, ayağınızın altı hep daha fazlasını isteyecektir. ( BUNA DİKKAT )

- Tüketime etkisi var, araç yazılımlı olduğu için ve günümüz şartlarında yolda araç peformansını sürekli deneyeceğiniz için artacaktır. O yüzden tüketimin azaldığını söyleyenlere inanmayınız.

-Atmosferik araçlarda çok fazla bir verim beklemeyin. Bahsettikleri gibi güç artışı olmayacaktır.

-Uzun vade de performans değerlendirmesi yapılmaksızın, kafalarına göre diğer yapılan araçlara göre mevcut artış yapılyorsa uzun dönemde ciddi zarara uğratacaktır.

- Mevcut fren mesefesi, planlanan ve fabrikanın belirlediği tork ve beygir artışı olacağından daha kısalacaktır. Kazalara sebebiyet verebilir.

- Virajlarda, yol tutuşunda yüksek devirlerde aracın mevcut kontrolü değişecektir.


Burdan çıkartacağınız sonucu özetlersek, yazılım doğru yerde, işin uzmanlarına yaptırılırsa uzun vadede size ve aracınıza zarar vermez. Aracım yazılımlı, bastım mı gider, sürekli sıkıştırır gaza yüklenirseniz, pistonları kırabilir hatta motorda aşırı ısınmadan yanmaya kadar gidebilir. Kendinizi bilen, sadece araçtan keyif almak için yaptırmalısınız.

Bakınız youtube da M5 cayır cayır yanıyor. Nedeni çok belli olmasa da aracınız doğru olmayan yazılım ve amatör yapılan işlerin geriye dönüşü yok.
Ciddi zararlar verebilir, ciddi zararla karşılaşabilirsiniz.



Yazılım konusunda gerekli araştırmalar, peformans değerlendirmeleri



ASTRA K Testi





Umarım yararlı bilgiler vermişimdir. Bu konuda mutlaka ilgili araştırmaları yapınız. Güvenilen markalara ve kişilere yaptırınız.
 
Son düzenleme:
Alt devirlerde canlılık için bende düşünüyorum aslında. Çok sürat ve dip gaz sevmem. Şuan lpg mevcut ve bir firmanın LPG'li araca yaptığını da gördüm profesyonel olarak. Tek sorun şuan 150 bin km'de aracım ve durumu nedir bilemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SahinUcar8186
Alt devirlerde canlılık için bende düşünüyorum aslında. Çok sürat ve dip gaz sevmem. Şuan lpg mevcut ve bir firmanın LPG'li araca yaptığını da gördüm profesyonel olarak. Tek sorun şuan 150 bin km'de aracım ve durumu nedir bilemiyorum.

Özellikle ilk videoda golf var ondaki peformans tespitini izlediyseniz 2-3 kere test ediliyor. İşin ehli bu şekilde olmalıdır. O yüzden sakin kullanımda, keyifçiyseniz tavsiye ederim. Ama LPG olayını sormak lazım. Kimse malım kötü demez o yüzden dediğim kriterlere dikkat ederseniz ben yıllarca bir zararı görmedim ve gerçekten bu iş biraz göreceli, hız düşkünü olmamak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mtunc
Bence yazılıma göre parçalar alınmazsa zararlı...Mevcut parçaların yazılımı uzun vadede kaldırmayacağını düşünenlerdenim..Pedal Commanderi dahi kullanmam açıkçası...
 
Yazılım araca göre ve sınırları zorlamadan yapılırsa zararı olmaz tabiki işinin ehli kişiler yaparsa iyi olur.
Yazılım firmaları km'si yüksek araçlara yazılım yapmıyorlar
Yazılımı spor kullanım,yarış tarzında kullanılırsa %10 fazla yakar orjinale göre
Sakin kullanılırsa %10-15 e kadar tasarruf sağlanabilir
Yazılım ihtiyacı olan araca yapılırsa daha faydalı olur kullanıcıyı eziyetten kurtarır turbolu araçlarda özellıkle atmosferikde verim alınmaz.
örnek:dizel ve benzin 1.2-1.3-1.4 ve 1.5 turbo motorlarda çoğu aracın beygiri düşük kasa ağır olur ekonomi aracı ama araç km yaptıkça zamanla beygir gücü azalır sürücüye eziyet olur sollama yaparken zorlanma yokuşlarda bayılma ve çok yakma gibi sebepler bu tip araçlarda yazılım ihtiyaçtır hem sizi rahatlatır hemde aracı
Örnek : Aracınız orjinal haliyle dik rampa çıkarken 2.ci vitesde devirden düşmesin diye bağıra bağıra çıkarsınız motoru zorlarsınız
Yazılımlı araçla aynı yeri düşük devir 3.cü vitesde rahatlıkla çıkarsınız
Yazılım 500 beygirlik bir araca yapılırsa keyfi olur
Ama 70-80-90 beygirlik bir araca yapılırsa ihtiyaçtır.
Yarış değilde ihtiyac için yapılırsa çok faydasını görürsünüz yazılımın
Yazılımlı araç sahibiyim bilinçsiz yaptırmadım işin ustasına yaptırdım 10 bin km bakımını 7500-8000 km de yaparım
 
Yazılım araca göre ve sınırları zorlamadan yapılırsa zararı olmaz tabiki işinin ehli kişiler yaparsa iyi olur.
Yazılım firmaları km'si yüksek araçlara yazılım yapmıyorlar
Yazılımı spor kullanım,yarış tarzında kullanılırsa %10 fazla yakar orjinale göre
Sakin kullanılırsa %10-15 e kadar tasarruf sağlanabilir
Yazılım ihtiyacı olan araca yapılırsa daha faydalı olur kullanıcıyı eziyetten kurtarır turbolu araçlarda özellıkle atmosferikde verim alınmaz.
örnek:dizel ve benzin 1.2-1.3-1.4 ve 1.5 turbo motorlarda çoğu aracın beygiri düşük kasa ağır olur ekonomi aracı ama araç km yaptıkça zamanla beygir gücü azalır sürücüye eziyet olur sollama yaparken zorlanma yokuşlarda bayılma ve çok yakma gibi sebepler bu tip araçlarda yazılım ihtiyaçtır hem sizi rahatlatır hemde aracı
Örnek : Aracınız orjinal haliyle dik rampa çıkarken 2.ci vitesde devirden düşmesin diye bağıra bağıra çıkarsınız motoru zorlarsınız
Yazılımlı araçla aynı yeri düşük devir 3.cü vitesde rahatlıkla çıkarsınız
Yazılım 500 beygirlik bir araca yapılırsa keyfi olur
Ama 70-80-90 beygirlik bir araca yapılırsa ihtiyaçtır.
Yarış değilde ihtiyac için yapılırsa çok faydasını görürsünüz yazılımın
Yazılımlı araç sahibiyim bilinçsiz yaptırmadım işin ustasına yaptırdım 10 bin km bakımını 7500-8000 km de yaparım
Bravo güzel yorunumuz için ve bilgilendirmeniz için. Doğru olanı birebir paylaşmışsınız. Kaç binde yazılım atıldı aracınıza ? Birde ilk defa mı yazılımı araca biniyorsunuz ? Son dönem aralarında ki fark ne oldu ? Direk sizden de duyalım kullanıcı olarak. Bende yıllardır kullandım ama 240-260 bg araca attırmıştım, arada ki fark inanılmazdı özellikle vites geçişlerinde ki motoru yormaması süperdi.
 
Bence yazılıma göre parçalar alınmazsa zararlı...Mevcut parçaların yazılımı uzun vadede kaldırmayacağını düşünenlerdenim..Pedal Commanderi dahi kullanmam açıkçası...
Hem katılıyorum, hem katılmıyorum.
Katıldığım konu, 70-80 bg araçtan 200bglik performans bekleyerek sürekli bir sıkıştırma olursa, aracın değerleri kontrol edilmeksizin standart yazılım atılırsa dediğiniz doğru, parçalar çok fazla dayanmaz.

Katılmadığım konu, 140-180 bg lik araca atıldığı zaman, sakin kullanım ve vites geçişlerinde ki fark inanılmaz oluyor. Araçlarda 1. videoda gördüğünüz grafiği çıkartarak, gaz tepkimeleri kontrol edilirse, düzgün bakımını yaptırarak ve aşırıya kaçmadan kullanılırsa hiç bir sorun olmuyor .
 
  • Beğen
Tepkiler: SahinUcar8186
Bravo güzel yorunumuz için ve bilgilendirmeniz için. Doğru olanı birebir paylaşmışsınız. Kaç binde yazılım atıldı aracınıza ? Birde ilk defa mı yazılımı araca biniyorsunuz ? Son dönem aralarında ki fark ne oldu ? Direk sizden de duyalım kullanıcı olarak. Bende yıllardır kullandım ama 240-260 bg araca attırmıştım, arada ki fark inanılmazdı özellikle vites geçişlerinde ki motoru yormaması süperdi.
Astra h 1.3 cdti 90 hp boş ağırlık 1300 kg 111.yıl sedan sahibiyim 3.5 yıl önce 75 bin km de aldım 3 sene yazılımsız kullandım aracımdan soğumuştum klima açıkken bayılmalar çekiş problemi bazı yokuşlarda 1 den 2 ye atarken bile bayılıyordu 3.cü yılın sonunda yazılıma karar verdim 118 bin km de yaptırdım egr ve katalizör iptal şu an 126 binde hicbir arıza kodu arıza lambası yok önceden egr açıkken 5/30 motor yağı kullanırdım yazılımdan sonra 5/40 kaliteli motor yağı ve filtreleri orjinal 7500-8000 de yağ bakımını yaptırıyorum bakım daha önemli yazılımlı araçta bakım unutma veya bakım süresinden 3000-4000 km fazla yapma şansınız yok
Yazılımdan sonra aracım bambaska bir araç oldu 90 hp 200 nm torkdan 120 hp 260 nm tork işinin ustası dr.ecu da yaptırdım
Aracın sınırlarını bilmesi önemli yazılım yapan kişinin
Aracım eskiden 2 ile çıktığım yokuşu 3 de çok rahat çıkıyorum 4.cü vitese bile atıyorum o derece performans iyi klimayı çok rahat kullanabiliyorum çekiş problemi olmadan eskiye görede yakıtım azaldı sakin kullanımda
Performans olarak 1-2 kez test ettim önceden 180 i zor geçen aracım şimdi düz yolda 210 km yi görüyor yokuş aşağı 230 km ben yarış için yaptırmadım aracımı satacaktım güçlü bir araç alıp üstüne para vermek yerine yazılım yaptırdım keyifle kullanıyorum aracımı ve bakımlarını da aksatmadan yapıyorum
Ilk defa yazılım yaptırdım
 
Merhabalar, bu konuyla ilgili olarak bende aracımda Ecumaster lisanslı ve garantili yazılım atıldı. Nedeni araç kalkışlarında gaza bastığım zaman fabrikasyonda bilirsiniz, hızlı kalkmıyor ve aşırı bir bağırtı oluyor. Bununla birlikte genel anlamda vites geçişleri yüksek devirlerde oluyor ve normale göre yakıt biraz daha fazla yakıyor. Açıkcası 1. nedenim performan 2. Nedenim Yakıt tasarrufu. Bariz bir yakıt tasarrufu olmasada bazen gaza dokundukca yakıt ibresinin aşağıya düşmesi çok hoşuma gitmiyor.Aracım 2020 Model Astra J Kasa 1.4 T 140 bg 38.000 kmde.

Yazılım sonrası araç sanki hava aldı, aracı tutan sürekli bişey vardı da şuan onu serbest bırakmış gibi. Performans olarak vites geçişleri gayet güzel, 7 gün deneme sürüşündeyim beğenmezsem eski haline geri çeviriyorlar ama genel anlamda memnun kaldığımı söylemeliyim. Aracın sesinden tutun, kalkışlar hızlanması gayet güzel ve keyifli. Eskiden biraz zorlayınca motorda bir bağırtı olurdu şuan o sesi çok çok zorladığınızda duyabilirsiniz.

Yazılım konusunda tavsiyem, ne istediğiniz önemli, güvenilir işi bilen bu işin lisansını almış kişilere emanet etmelisiniz.
 
Yazılımdan sonra emme ve egzoz manifoldunu temizleyip arterden çıkan yağ buharını toplayan aletten takmakta fayda var. Haritayı etkiliyor bu ve bu işlemden sonra yazılımın esas gücünü fark ediyorsunuz.

50 60k km sonra dikkatli kullanıyorsanız en iyi ihtimalle yakıt basınç sensörleri arıza veriyor. İşin kötü yanı bunda arıza verdimi box gibi söküp arıza silip devam edeyim durumuda yok. Ben bu yüzden kess aldım. Çekiciye para vermemek için 3 sefer işimi gördü. 2si evden 700-800 km uzaktayken oldu.

İmkan varsa bu bahsettiğim arıza için orijinal yazılımı cdye kaydedip kess alıp tekrar yazdırabilirsiniz.
 
Geri
Üst