Hocam Bmw motorları da GM gibi Hararetli çalışan makineler. Ateşleme problemlerinin yanında Antifriz kaçakları, yağ Soğutucu patlaması, Şanzıman yağ soğutucu patlaması, Yağ Yakma hatta aracın yanması Kronik Sorunlarıdır.
N13 ünitede triger Zincir sorunu yaygındır, devirdaim yine kısa ömürlüdür.
Yağ yakan araçlarda katalizör tıkanıp Turbo arızalarına neden olabilmektedir.
Daha kötüsü Özellikle Yazılımlı araçlarda Yağ yakmayla birlikte LSPİ oluşumu artmakta, Piston Kırma riski Yükselmektedir. Oktan katkısı kullanımı gerekebilir.
Şanzıman Yağ Soğutucu mutlaka 80 bin km'de bir değişmelidir. Yağa su karışırsa Şanzıman çöp olur büyük masraf açar.
Hararet ve Piston Kırma risklerine dikkat edilmelidir. N13 Rektefe sonrası Randıman vermeyen bir Ünitedir.
N13 Yağ Karteri Düz yapıda Hava Soğutma Kanalları bulunmayan ayrıca Yayvan da olmayan Kurna tipi bir karterdir.
Yağ Sıcaklığının aşırı yükselip yağın incelemesini önleme noktasında Alüminyum Soğutucu profillerden,
Aynı hava kanallı şanzıman yağ karteri gibi Hava Oluklu Karter Soğutucu yapabilirsiniz.
Alüminyum Soğutucu peteğini Karter tabanına Rüzgar yönüne göre Heatsink Plaster Termal iletken Yapıştırıcı ile monte edebilirsiniz.
Yazılımlı N13 araçlarda Yağ sıcaklığı performanslı kullanımlarda 130-140 C derecelere gelebilmektedir.
5w40 yağ dahi kullanılsa Aşırı İncelen Yağın motor stop edildiğinde hemen Kartere süzülmesi ertesi gün ilk marş esnasında yağsız kalan metal yüzeylerin Aşınmasına sebep olur.
Zincir sesi, Vanos sesi, İtici sesi ve Turbo Mili kesmesi genelde Yağ kaynaklı sorunlardır. Temelinde ise Yüksek İşletme Sıcaklıkları vardır.