Chip Tuning Zararlı Mı ? Değil Mi ? Güç Artışı Olur Mu ?

Merhabalar, tekrardan aracım 2020 Model Opel Astra J Kasa Edition Plus 39.000 Km de yazılımı atalı 1000km oldu. Genel olarak yakıt ve performans açıkcası iç acıcı, sanki önceden arabayı tutan birşey varmış gibiymiş, şuan dizginlerini koparmış gibi çok rahat hızlanıyor ve çok rahat gidiyor. Özellikle kalklışlar, yokuş çıkışları vs. çok iyi durumda. Yakıt konusundada açıkcası beklentimi karşıladı normalde 9.4 lt yakarken şuan 7,3-8,4 arasında gidiyor. Açıkcası bu yakıt konusu sizin karakterinize bağlı bir durum, ani kalkışlar, ani yükselişler yapmadığınız sürece gayet ideal. Yazılım firması tanındık bilindik dileyen olursa, ismini paylaşırım.

Genel olarak yaptırmak isteyip, kararsız kalanlara tavsiyem mutlaka deneyin derim, beğenmezseniz ornijal yazılım geri yüklüyorlar.
 
kendi adıma ben yazılım yaptırmam ama araba alırken yazılım yapılmış bir araba denk gelirse de yazılımlı diye almamazlık etmem alır kullanırım.
 
Eveet gelelim benim neredeyse uzmanlaşmış olduğum konuya... :) Beni tanıyanlar tanır hatta ben ve babamı çocukluğumdan ( gençlik demiyorum çocukluk) beri MOTORSPORLARI ve MODİFİYE üzerine yıllardır süre gelen bir tecrübeye sahip olmuşumdur. Babam eski bir mahalli yarışçıdır, ben ise eskiden drag yarışları yapardım tahmin edeceğiniz üzere o kadar fazla MODİFİYE ve YARIŞLAR ile ilgilenen tanıdıklarım dostlarım oldu ki bütün hayatım bunların arasında geçti diyebilirim. Chip Tuning' in yaygınlaşmaya başladığı yılları bilirim neredeyse. Aranızda illa ki İZMİT KÖRFEZ PİSTİ yarışlarını duymuş olanlar vardır. 106 lar 206 lar Astra lar Kadettler Subarular vs vs vs... hep bunların yapım aşamalarında yanlarında bulunmuş, eski adıyla PAŞAOĞLU TUNİNG, OTO-PARK üyeleriyle zamanında yarışlara katılmış ve tecrübe edinmişimdir. Şimdi gelelim konumuza Chip tuning' i başlıklar altında açıklayacağım.

1 CHIP TUNING NEDİR? 2 NE GİBİ BİR ETKİSİ VARDIR HANGİ TÜR ARAÇLARA YAPILIR? 3 YARARLIMI, ZARARLIMI? 4 NE TÜR CHIP TUNINGLER VARDIR?

1 CHIP TUNING NEDİR?
Chip tuning aracın beyninde olan fabrikasyon yazılıma müdahele ederek öncelik olarak yakıt, hava karışımını değiştirmek ve aracın hali hazırda size verebileceği gücü ortaya çıkartma yoludur. Pek tabiki Chip tuning sadece bununla kalmaz bütün aracın yazılımını limitlerin izin verdiği ve vermediği boyutlara çıkartarak daha farklı bir deneyim yaşamanıza olanak sağlar.

2 NE GİBİ BİR ETKİSİ VARDIR HANGİ TÜR ARAÇLARA YAPILIR?

Chip tuning firmalarında STAGE 1 STAGE 2 STAGE 3 gibi ibareler görürsünüz en basit tabiri ile STAGE 1 hiçbir parça değiştirmeksizin aracın limitleri içerisinde yapılan uygulamadır. STAGE 2 Bazı parçaları değiştirerek ( ortaya çıkan güçten zarar görmesin ve dayanabilesin diye) limitlerin üstünde yapılan uygulama. STAGE 3 ise Motorsporların' da kullanılan tabir ile AŞIRI BESLEME araçlara yapılan uygulamadır. Bunlara en iyi örneği şu şekilde vermek isterim.

STAGE 1 uygulaması bir çok firmada %30 gibi güç artışı sağlar.
STAGE 2 uygulaması yine bir çok firmada %35 ila %50 arasında güç sağlar tabi ki bu gücün tamamını yazılım değil değiştirilmiş olan parçalar ile birlikte yazılım sağlar. ( Aldığınız parçaların kalitesi ile değişiklik gösterebilir.)
STAGE 3 ise tamamen farklı bir boyut kesin bir şey söylemek zor çünkü bir çok etken gücü arttırmayı etkiliyor.

Hangi tür araçlara yapıldığı ise çoğunlukla TURBO SARJ' lı araçlara yapılır yukarıda vermiş olduğum oranlar TURBO ŞARJ' lı araçlar içindir ATMOSFERİK araçlarda bu oranları yakalamak çok zordur. Fakat her türlü araca yazılım yapılabilir. Tabi bir de sadece güç arttırmak için yapılmadığını belirtmekte fayda vardır. Çünkü aracınızın üstünde yapmış olduğunuz en ufak bir modifiye de bile (örneğin açık hava filtresi takmak, yakıt enjeksiyon ve ateşleme sisteminde değişim yapmak, egzoz sisteminde değişim yapmak vs vs ....) yazılımı düzenleme ihtiyacı doğurur bunun içinde yazılım atılabilir.

3 YARARLIMI, ZARARLIMI?

Bu konu görecelidir. Çünkü şoförün sürüş tarzından, aracın parçalarından, yazılımı yapan firmanın kalitesinden bile etkilenip size yararı' da zararı' da dokunabilir. Arkadaşlarında dediği gibi altımda canavar var basıyım basıyım zorlayayım derseniz zararlı olacaktır. Ama yeri geldimi sıkıştırmadan tatlı tatlı gidiyim yeri geldiğinde tasarruf yaptırayım derseniz o zaman kolay kolay size bir zararı dokunmaz aksine yakıt sarfiyatını düşüreceği için ( şu bir gerçektir ki aracınız ne kadar sağlıklı ve güçlü ise bayılmadan sıkılmadan gidebiliyor ise o kadar az yakıt kullanırsınız çünkü motor zorlanmaz devir çevirme ihtiyacı duymazsınız) yararı dokunur.

4 NE TÜR CHIP TUNINGLER VARDIR?

Chip tuning aslında sadece beyine müdahale edilerek yapılmaz günümüz teknolojisinde BOX adını verdiğimiz bir çeşit modül sayesinde' de araca müdahale edebilirsiniz fakat BOX' ın bir dez avantajı vardır. BOX aracın beynine farklı sinyal gönderir bu yüzden aracın stabilitesinde sorunlar çıkarmaya meyillidir.

Umarım yardımcı olabilmişimdir hayırlı forumlar dilerim. Eksiğim varsa daha tecrübeli abilerim kardeşlerim varsa şimdiden affola.
 
Alt devirlerde canlılık için bende düşünüyorum aslında. Çok sürat ve dip gaz sevmem. Şuan lpg mevcut ve bir firmanın LPG'li araca yaptığını da gördüm profesyonel olarak. Tek sorun şuan 150 bin km'de aracım ve durumu nedir bilemiyorum.
Kafanıza takılıyorsa twin screw supercharger yapabilirsiniz her devirde güç üretir ve yazılım gibi bir müdahele gerektirmez parçanızı takarsınız sadece etkileşimde olduğu parçalar eskiyse onları yenilersiniz size ortalama 60 70 hp güç üretir tabiki aracınızda turbo yoksa biraz daha pahalıdır ama karşılığını fazlası ile verir.
 
Bence yazılıma göre parçalar alınmazsa zararlı...Mevcut parçaların yazılımı uzun vadede kaldırmayacağını düşünenlerdenim..Pedal Commanderi dahi kullanmam açıkçası...
Profesyonelce yapılmış bir yazılımda eğer sürüş tekniğiniz çok sert değilse kolay kolay bir şey olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN
Profesyonelce yapılmış bir yazılımda eğer sürüş tekniğiniz çok sert değilse kolay kolay bir şey olmaz.
Bende bu konuya kesinlikle katılıyorum, aradan baya bir zaman geçmesine rağmen özellikle yakıt konusunda beni çok memnun etti diyebilirim. Aracım 9,5 Lt altında yakmazken şuan ortalaması 8,0lt civarına kadar düştü ki malüm kış ayındayız. Gerçekten akıllıca ve mantıklı bir yazılımın zararı yoktur, ama BMW'lerde bazı arkadaşlar gaza gelip haddinden fazla güç yükletiyor ki burda sahin hocam anlatmışsın parça değiştirmediklerinden aracı yakıyorlar. Zaten belli bir ısı ve belli bir derece var bunu çok zorlamamak lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: SahinUcar8186
Bende bu konuya kesinlikle katılıyorum, aradan baya bir zaman geçmesine rağmen özellikle yakıt konusunda beni çok memnun etti diyebilirim. Aracım 9,5 Lt altında yakmazken şuan ortalaması 8,0lt civarına kadar düştü ki malüm kış ayındayız. Gerçekten akıllıca ve mantıklı bir yazılımın zararı yoktur, ama BMW'lerde bazı arkadaşlar gaza gelip haddinden fazla güç yükletiyor ki burda sahin hocam anlatmışsın parça değiştirmediklerinden aracı yakıyorlar. Zaten belli bir ısı ve belli bir derece var bunu çok zorlamamak lazım
Ne yazık ki günümüz TÜRKİYE sinde Motorsporları cahilleri çok fazla, çok aşırı bilinçsizce yapılan uygulama var ve bunlar hemen olmasa bile bir süre sonra büyük sorunlar çıkartabiliyorlar. Tabi ki buda hem modifiyenin kötü bir şeymiş gibi görünmesine hemde cebimize, aracımıza zarar veriyor. Ayrıca kalitesiz parçalarda bunların etkisini 2 kat daha fazla arttırıyor. Beni biliyorsunuz her zaman en kaliteli parçaları takmaya çalışan, alabileceğim, bulabileceğim en iyi ekipman ile aracıma bakım yapmayı çok severim. Hatta bir kaç gün önce şanzımanım dağıldı ustaya verdim aracı ama o sırada bir şey fark ettim şanzıman yağını mobil 1 koyuyordu daha evvelki tecrübelerimden Mobil 1 in yağı benim aracıma pek yaramıyor. (2 kez yağ değiştirdim oradan biliyorum.) Ustaya dedim bu yağdanmı kullanacaksınız kendisi evet diyince isterseniz yağı ben alayım bunu kullanmayalım dedim. Tabi usta işte ben her araca bunu kullanıyorum şimdiye kadar hiç sikayet almadım falan dedi bende uzatmadım nasıl olsa 2000 km olmadan ben bir daha değiştiririm diye ama ne yazık ki daha ilk dakikada patlak verdi. Aracı aldıktan sonra şehirler arası yolculuk yapmam gerekti aracıda tatlı tatlı basarak 160 170 lere getirdim ki. Bir baktım motorun oradan duman geliyor. Kaputu bir açtım (araç hararet yapmıyor bu arada) motorun altından tütüyor. Alta kafayı eğince ne olduğunu gördüm yağ akıtıyor. Kısacası benim uyarmama rağmen ısrarla Mobil 1 i savunan usta bir kaç saat sonra benden telefon alınca şaşırıp dediği lafları yuttu bir de bana diyorki radyatör soğutması yetmiyor şanzımana soğutucu tak daha iyi olur :D tabi bende fırsat bu fırsat ulan bu araca bu yağ olmuyor yağ laçkalamış diyeceğin yerde aracın orjinalinde olmayan bir parça tak, bana modifiye etmi diyorsun diyip giydirdim iyice. Baştanda uyardım seni dedim bu yağı koymayalım ben sana motul getiriyim dedim. Sen ısrarla yok bunu yapalım falan filan vs... kısacası aracına ne kadar iyi bakarsan araçta sana o kadar iyi bakar diyip yorumumu bitiriyorum. Hadi bir tane daha söyleyeyim ucuz malzeme kullanacak kadar zengin değilim.
 
Merhabalar, konuyu biraz farklı hale getirip dahada bilinçli olmanız adına tekrar aracıma yazılımla güçlendirdim fakat burda iş bilmez birine daha önce yaptırdığım için benim açımdan ortalama baya bir masraflı oldu. yaklaşık rakam 45bine yakındır. Bu yüzden aracı tanımayan kendini bilmezlere yazılımı yaptırmayın.Yaptırdıysanız da marka model fark etmeksizin, aşağıda turbolu araçlarda özellikle değişmesi gerekenleri yazıyorum. 2015-2020 model arasıysa. Önceki yazlımda Avans ayarını açık bıraktıklarından dolayı bir takım tıpa vs. sorunları çıkardı ama zamanla aşağıda bahsettiklerimde sorun çıkarmaya başladı.

BMW 1.18i 136 BG 2015 model 4 Silindir M plus.

1724663935300.webp



1. Sorun BMWlerin hemen radyatörün arkasındaki pervanenin hemen altında 2 adet tıpa bulunmakta. Turbo gücüyle birlikte aşırı yüklenmelerde bu tıpa hop diye atıyor ve kenarlarında sadece lastikler tuttuğu için bir anda ön taraf yağa bulanıyor. sizde hali hazirda korkuyorsunuz motoru patlattık diye ama endişelenmeye gerek yok olay basit. 2 tane tornacıya tıpa yaptırıyorsunuz Atatürk Oto Sanayide/ Maslak kubbe şeklinde yaptırın ters şekilde olduğu için içten motor basıncına karşı duyarlı oluyor ve tekrar atmıyor. Çözümü budur.
2. Motor üst kapağı orjinal setiyle aldığınızda bu parçayı sorunsuz binebilirsiniz. Aksi halde sorunlar çekiş düşüklüğü tahrik uyarsı alırsınız çünkü turbo basıncıyla motor hava kaybedecektir buda güç kaybına neden olacaktır.
1724664388562.webp
3-Vanos- Aynı şekilde tahrik uyarısı ve turbonun devreye girmem aşırı yüksek sesle çalışma ve titrema yapıyor. Bu parça eskisyle mutlaka değiştirin.

1724664508122.webp

4.Ateşeleme Bobini - Yazılımlı yada yaş itibariyle 2015-2020 yılında aracınızda çekişte düşüklü marja bastığınızda geç alması veya tam gaz yaptığınızda gaz kesme yaptığını gördüm ve yaşadım. Mutlaka 4lü set halinde değiştirin benim aracım 4 silindir muhtemeln 3 silindiriyle 3 tane alıyorsunuz zaten.

1724664588351.webp

5..Buji - özellikle NGK marka olmalı. Bujilerle bobin seti çok önemli yazılım hem bujileri yiyor hem bobinleri, bunlara dikkat etmeniz gerekmektedir.

1724664733016.webp



Bunların hepsi yazılımlı araçlarda mutlaka değişmesi gereken parçalar, uzun süre sorunsuz sıkıntısız kullanabilirsiniz. Yazılım kötü değildir, kötü yazılım yapıldığında sorunlar başlar.

Önerdiğim yazılım firması ECUFAST BMW servisi arayan varsada işinin ehli çocukluğumun geçtiği bir servis
  • Ünvan : Özdost Otomotiv Özel Bmw Servisi
  • Adres : Atatürk Oto Sanayi Sit. 2. Kısım 29 Sok. No 1139-1140 Maslak
Bunlara göre şuan ki aracımın performasını inanılmaz gazı tepkimeleri çekişi çok iyi.
 
:) Selam üstadım nasılsın. Mail' e bakıyordum bildirimi gördüm ziyaret edeyim dedim. Nerden buldun üstadım bu veriyi? Ne yaptın stage 3 yazılım mı attın yoksa arabaya? Aman dikkat et eğer dediğim gibi ise daha bu sorunlar başlangıç olacaktır. 80 küsür beygir güç aşırı yorar stok arabayı.
 
Merhabalar, konuyu biraz farklı hale getirip dahada bilinçli olmanız adına tekrar aracıma yazılımla güçlendirdim fakat burda iş bilmez birine daha önce yaptırdığım için benim açımdan ortalama baya bir masraflı oldu. yaklaşık rakam 45bine yakındır. Bu yüzden aracı tanımayan kendini bilmezlere yazılımı yaptırmayın.Yaptırdıysanız da marka model fark etmeksizin, aşağıda turbolu araçlarda özellikle değişmesi gerekenleri yazıyorum. 2015-2020 model arasıysa. Önceki yazlımda Avans ayarını açık bıraktıklarından dolayı bir takım tıpa vs. sorunları çıkardı ama zamanla aşağıda bahsettiklerimde sorun çıkarmaya başladı.

BMW 1.18i 136 BG 2015 model 4 Silindir M plus.

Ekli dosyayı görüntüle 30866



1. Sorun BMWlerin hemen radyatörün arkasındaki pervanenin hemen altında 2 adet tıpa bulunmakta. Turbo gücüyle birlikte aşırı yüklenmelerde bu tıpa hop diye atıyor ve kenarlarında sadece lastikler tuttuğu için bir anda ön taraf yağa bulanıyor. sizde hali hazirda korkuyorsunuz motoru patlattık diye ama endişelenmeye gerek yok olay basit. 2 tane tornacıya tıpa yaptırıyorsunuz Atatürk Oto Sanayide/ Maslak kubbe şeklinde yaptırın ters şekilde olduğu için içten motor basıncına karşı duyarlı oluyor ve tekrar atmıyor. Çözümü budur.
2. Motor üst kapağı orjinal setiyle aldığınızda bu parçayı sorunsuz binebilirsiniz. Aksi halde sorunlar çekiş düşüklüğü tahrik uyarsı alırsınız çünkü turbo basıncıyla motor hava kaybedecektir buda güç kaybına neden olacaktır.
Ekli dosyayı görüntüle 30867
3-Vanos- Aynı şekilde tahrik uyarısı ve turbonun devreye girmem aşırı yüksek sesle çalışma ve titrema yapıyor. Bu parça eskisyle mutlaka değiştirin.

Ekli dosyayı görüntüle 30868

4.Ateşeleme Bobini - Yazılımlı yada yaş itibariyle 2015-2020 yılında aracınızda çekişte düşüklü marja bastığınızda geç alması veya tam gaz yaptığınızda gaz kesme yaptığını gördüm ve yaşadım. Mutlaka 4lü set halinde değiştirin benim aracım 4 silindir muhtemeln 3 silindiriyle 3 tane alıyorsunuz zaten.

Ekli dosyayı görüntüle 30869

5..Buji - özellikle NGK marka olmalı. Bujilerle bobin seti çok önemli yazılım hem bujileri yiyor hem bobinleri, bunlara dikkat etmeniz gerekmektedir.

Ekli dosyayı görüntüle 30870



Bunların hepsi yazılımlı araçlarda mutlaka değişmesi gereken parçalar, uzun süre sorunsuz sıkıntısız kullanabilirsiniz. Yazılım kötü değildir, kötü yazılım yapıldığında sorunlar başlar.

Önerdiğim yazılım firması ECUFAST BMW servisi arayan varsada işinin ehli çocukluğumun geçtiği bir servis
  • Ünvan : Özdost Otomotiv Özel Bmw Servisi
  • Adres : Atatürk Oto Sanayi Sit. 2. Kısım 29 Sok. No 1139-1140 Maslak
Bunlara göre şuan ki aracımın performasını inanılmaz gazı tepkimeleri çekişi çok iyi.

Hocam Bmw motorları da GM gibi Hararetli çalışan makineler. Ateşleme problemlerinin yanında Antifriz kaçakları, yağ Soğutucu patlaması, Şanzıman yağ soğutucu patlaması, Yağ Yakma hatta aracın yanması Kronik Sorunlarıdır.

N13 ünitede triger Zincir sorunu yaygındır, devirdaim yine kısa ömürlüdür.

Yağ yakan araçlarda katalizör tıkanıp Turbo arızalarına neden olabilmektedir.

Daha kötüsü Özellikle Yazılımlı araçlarda Yağ yakmayla birlikte LSPİ oluşumu artmakta, Piston Kırma riski Yükselmektedir. Oktan katkısı kullanımı gerekebilir.

Şanzıman Yağ Soğutucu mutlaka 80 bin km'de bir değişmelidir. Yağa su karışırsa Şanzıman çöp olur büyük masraf açar.

Hararet ve Piston Kırma risklerine dikkat edilmelidir. N13 Rektefe sonrası Randıman vermeyen bir Ünitedir.

N13 Yağ Karteri Düz yapıda Hava Soğutma Kanalları bulunmayan ayrıca Yayvan da olmayan Kurna tipi bir karterdir.

Yağ Sıcaklığının aşırı yükselip yağın incelemesini önleme noktasında Alüminyum Soğutucu profillerden,

Aynı hava kanallı şanzıman yağ karteri gibi Hava Oluklu Karter Soğutucu yapabilirsiniz.

Alüminyum Soğutucu peteğini Karter tabanına Rüzgar yönüne göre Heatsink Plaster Termal iletken Yapıştırıcı ile monte edebilirsiniz.

Yazılımlı N13 araçlarda Yağ sıcaklığı performanslı kullanımlarda 130-140 C derecelere gelebilmektedir.

5w40 yağ dahi kullanılsa Aşırı İncelen Yağın motor stop edildiğinde hemen Kartere süzülmesi ertesi gün ilk marş esnasında yağsız kalan metal yüzeylerin Aşınmasına sebep olur.

Zincir sesi, Vanos sesi, İtici sesi ve Turbo Mili kesmesi genelde Yağ kaynaklı sorunlardır. Temelinde ise Yüksek İşletme Sıcaklıkları vardır.
 
Geri
Üst