çok yakıyor diyenlere teselli olsun :)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ulas79
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: çok yakıyor diyenlere teselli olsun :)

esad J link' Alıntı:
:D

mevzuya gell :)

bende arabamı satıp doblo alıcam tavanı yüksek diye.

sapla saman karışmasın bari ya

Bari örnek mantıklı olsaydı ya :)
Tamam sınıf B'ye düşüyor ama en azından tüketim/performans verimi alakasız derecede artıyor; fiyat düşüyor; benzer malzeme kalitesinde bir araç alınıyor. Geriye kalan (B sınıf olması dahil) tüm özellikler eksidir (boyut, donanımsal farklar, mükemmel olmayan tasarımı, olası motor/vites problemleri)
Hani desem benimkini satıp linea dizel alıcam az yaksın diye örnek geçerli olur da, ben daha performanslı ve dahaz tüketen, spor ve daha ucuz bir araba alayım dedim.

Bu arada, polo gti ve astra arasında tek karşılaştırmam tüketim performans dengesidir. Yanlış anlaşılmasın ben Astra'yı VW'nin tasarımdan ve ruhtan yoksun arabalarının yanına dahi koymam bulaşmasın diye :))) Ama Polo GTI da sevimli bişey, içi de sınıfının en iyisi falan. o cezbetti.
Bu arada Golf R al diyen olmuş o nasıl olacak benim niyetim dahaz para ödemek iken? benimkini satacam, en az 2 katı da para verecem daha az tüketsin ve uçsun diye... Onu yapacağıma motor modifiyesine girerim zaten, naapayım yaşlı golfü :D
 
Ynt: çok yakıyor diyenlere teselli olsun :)

BiG_BOSS ® link' Alıntı:
yakıt tüketiminde ortalama 7 yazıp reelde 13-14 tüketiyor denilen astra hangisi  questionnn questionnn questionnn

bilen bilir benim nasıl kullandığımı. bugüne kadar gördüğüm max. ortalama yakıt tüketimi 11.5. buda araç daha 2000 km civarındayken ve yazın klima full açıkken devirli kullanımda

ya ekranlarda bir sıkıntı var yada araç kullanım tarzlarında...
1.6T A.S. bahsedilen araç
 
Ynt: çok yakıyor diyenlere teselli olsun :)

Astra 1.6 T AS nin şehir içi verisi 10.1 zaten arkadaşta şehir içi kullanıyorum demiş..
7.4 olan karma tüketim. Benim aracım da 1.6 T AS ve şuan yol bilgisayarı 11.1 i gösteriyor.
Sürekli şehir içi kullanıp yol boş olunca dip gaz yapıp sonra karma tüketimi baz alıp çok yakıyor demek biraz anlamsız geliyor bana..Bu şekilde kullanımda tüketimin 14 lere hatta üstüne çıkması normal.
Aracın şehirler arası verisi 5.8 ama basmazsanız.Bu arabaya sahipseniz basmadan duramayacağınız için bu değerde hayal..
Aracın kilosunuda unutmamak gerek..
Arada Ford ecoboost geçmiş ama bu motor işinde tepkileri yetersiz gücü hissettirmiyor diye eleştiriler var.

http://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/turkey/nscwebsite/tr/11_Brochure_Library/astra_ng_specsheet_11_2011.pdf

Sürekli kısa mesafe kullanılacak ise Polo GTI bir tercih olabilir ama aatra 1.6 T nin  215 ile çıktığı yokuşu Polo nun daha hızlı çıkacağını zannetmiyorum.

Ama şunuda unutmamak gerek hem basayım hemde az yaksın diye bir şey maalesef yok ama iyi bir LPG taktırmak bir alternatif olarak düşünülebilir.

Bu arada chip ile ilgili olarak henüz astra 1.6 T ye yaptıran forumda yok ama insignia larda yaptıranlar var ve oldukça memnunlar alt devirlerin daha canlı olduğunu söylüyorlar.

Alt devirleri canlandırmak için sprintbooster da tavsiye ediliyor.

Sonuç olarak zevkler ve renkler tabiki tartışılmaz bazı kişiler için astra doğru seçim iken bazı kişiler için yanlış seçim olabilir.Bu belirleyen bir çok değer vardır sadece motor ve tüketim tek başına etken değildir.
Bende astrayı alırken Golf , Ford ve Audi ye bakmıştım.
Golf Motor ve tüketim olarak daha iyiydi ama kasa bilindik eski kasa ve opsiyonlar yetersiz di.
Ford benim için tipinden kaybetti pek ısınamadım.
Audi de hem kasa eskiydi hemde fiyat çok pahalıydı..
Benim ufaklık biraz daha büyük olsa scirocco tercih ederdim muhtemelen :)
 
Ynt: çok yakıyor diyenlere teselli olsun :)

rinustalarin link' Alıntı:
Yani şimdi kusura bakılmasın ama...
Verilerde ortalama 7küsür iken de 13-14 olmasın yani. Dikkat ederseniz S60 örneği verdim. bu focus örneği de olabilirdi, ki onda
Ya benim arabada ciddi bir problem var, ya da s60 mükemmel (ya da sizin arabada bi acayiplik var :))).

bence s60 bizim araçlarla aynı segmentte değil, yaptığınız karşılaştırma karşılaştırma değil öncelikle
s60 a gelene kadar audi 4, mercedes c, bmw 3 serileri var s60 bunların yanında pek mükemmel kalmaz sanırım :)
 
Ynt: çok yakıyor diyenlere teselli olsun :)

TOGI link' Alıntı:
Astra 1.6 T AS nin şehir içi verisi 10.1 zaten arkadaşta şehir içi kullanıyorum demiş..
7.4 olan karma tüketim. Benim aracım da 1.6 T AS ve şuan yol bilgisayarı 11.1 i gösteriyor.
Sürekli şehir içi kullanıp yol boş olunca dip gaz yapıp sonra karma tüketimi baz alıp çok yakıyor demek biraz anlamsız geliyor bana..Bu şekilde kullanımda tüketimin 14 lere hatta üstüne çıkması normal.
Aracın şehirler arası verisi 5.8 ama basmazsanız.Bu arabaya sahipseniz basmadan duramayacağınız için bu değerde hayal..
Aracın kilosunuda unutmamak gerek..
Arada Ford ecoboost geçmiş ama bu motor işinde tepkileri yetersiz gücü hissettirmiyor diye eleştiriler var.

http://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/turkey/nscwebsite/tr/11_Brochure_Library/astra_ng_specsheet_11_2011.pdf

Sürekli kısa mesafe kullanılacak ise Polo GTI bir tercih olabilir ama aatra 1.6 T nin  215 ile çıktığı yokuşu Polo nun daha hızlı çıkacağını zannetmiyorum.

Ama şunuda unutmamak gerek hem basayım hemde az yaksın diye bir şey maalesef yok ama iyi bir LPG taktırmak bir alternatif olarak düşünülebilir.

Bu arada chip ile ilgili olarak henüz astra 1.6 T ye yaptıran forumda yok ama insignia larda yaptıranlar var ve oldukça memnunlar alt devirlerin daha canlı olduğunu söylüyorlar.

Alt devirleri canlandırmak için sprintbooster da tavsiye ediliyor.

Sonuç olarak zevkler ve renkler tabiki tartışılmaz bazı kişiler için astra doğru seçim iken bazı kişiler için yanlış seçim olabilir.Bu belirleyen bir çok değer vardır sadece motor ve tüketim tek başına etken değildir.
Bende astrayı alırken Golf , Ford ve Audi ye bakmıştım.
Golf Motor ve tüketim olarak daha iyiydi ama kasa bilindik eski kasa ve opsiyonlar yetersiz di.
Ford benim için tipinden kaybetti pek ısınamadım.
Audi de hem kasa eskiydi hemde fiyat çok pahalıydı..
Benim ufaklık biraz daha büyük olsa scirocco tercih ederdim muhtemelen :)

ևok kapsamlı ve açıklayıcı bir yazı olmuş, kendi adıma çok teşekkür ederim:=)

Katılmadığım tek nokta karma tüketimim de malesef (hatta karma değil izmir-dikili yolu) fabrika verisinin 4lt üzerinde oluşu, ve %95i basmadan (bastım dediğim de 1-2 kere ara hızlanma gerekti) gitmeme rağmen.

1.4 140 hakikaten tüketim konusunda 1.6 Tnin yanına yaklaşamaz . O motoru hakikaten iyi yapmışlar. Zaten tüm testler bunu söylüyor. Ayrıca arkadaşımın aracında 200 kmde dahi 10.5 ortalama tüketim değerini görünce tamam demiştim. (bende o zamanlar 16.8 idi ortalama değer.)

1.6 ecoboost için ise s60 kasasında, astrayla çok benzer (tabi focusun verileri daha iyi astradan), ama astranın bana hissettirdiği (ki motor sesi daha dolu gelmesine rağmen) abi bak sinirlenmeye başlıyorum ama şeklinde. Ecoboost anında sinirleniyor kökleyince :)  ve ara hızlanmalarda, özellikle üst vireslerde astranın onu yakalaması baya bir güç (2sini kullanmamış olsam böyle bir yorum yapmazdım :)

1.4 TSI ise halen bir mualla. Arkadaşlarımdan biliyorum. basınca yakıyor, ama bu hiç bir zaman 1.6 t gibi olmuyor. keşke opel watts süspansiyona kafa yoracağına (gerçi sürüş güvenliğine ve yol tutuşuna katkısı çok büyük ama) çift kavramalı bir şanzman çalışsaymış :S.

Aslında kısadan hisse sonuç şudur;

'Kısa mesafeli ve şehir içi sürüş ağırlıklı kullanılacaksa, hiç bir esprisi yok fabrika verilerinin. ևünkü, özellikle kısa mesafeli sürüşlerde, kontrol altına almak imkansız. yani 1.6 ecoboost powershift ile sakin kullanımda turbosuz 1.6ların tüketim değerleri elde edilebiliyorken, 1.6 T Ecotec ve AS'nin bunu başarma ihtimali, ևerkigenin tek sıçrayışta himalayaların tepesine ulaşma ihtimaliyle eşdeğer.

1.4 TSI'yi bu son yazdığıma eklemedim, çünkü hem kullanmadım, hem de yabancı ve Türkçe forumlarda çok enteresan olumsuz yorumlar okudum. Gerçi son gelenlerde tüm problemleri giderdiklerini söylüyorlar ama, orası biraz soru işareti.

Değerli bilgileriniz için de ayrıca teşekkür ederim tüm opelcilere.

Saygılar... :)
 
Ynt: çok yakıyor diyenlere teselli olsun :)

HaKaN link' Alıntı:
bence s60 bizim araçlarla aynı segmentte değil, yaptığınız karşılaştırma karşılaştırma değil öncelikle
s60 a gelene kadar audi 4, mercedes c, bmw 3 serileri var s60 bunların yanında pek mükemmel kalmaz sanırım :)

Bence gayet mantıklı bir örnek (ki bunun bencesi de yok HAKİKATEN mantıklı:D)

Nedeni de son derece basit: amaç aynı hacim ve beygir gücünde 30nm faha fazla tork üreten bir motor + Powershift ikilisinin, 92 kgye fazlalığa rağmen hissedilir derecede daha düşük tüketim ve ara hızlanmalarda daha kısa süreler sunduğunu belirtmekti. Yoksa s60'ın geriye kalan özelliklerini eklerdim. o zaman mantıksız olurdu işte

Focus örneğini vermiş olsaydım, zaten astra 10 kere yenik düşüyor. Ancak o zaman da şöyle bir mantıksızlık olacaktı, daha hafif bir araba focus.(ki yeni focusu hiç içim almıyor tasarım konusunda) hem tüketim az hem performans fazla. ;)

Volvo'nun s60ın ne iç hacim konforu, ne de yol konforu 3 serisinde yok, bunu yorumcular dahi karşılaştırmaya gerek duymuyor. Ancak sürüş zevki ve sportiflik açısından da s60, 3 serisinin yanından geçemez.
Konfor olarak da mercedes kadar konforlu olduğu söyleniyor, aksini iddia edenler de var. Ancak S60 ilk çıktığında c makyajlanmamıştı ve iç mekan malzeme kalitesinin şaka gibi oluşu, özellikle ön sürücü ve yolcu alanının daha dar hissi vermesi, daha yüksek tüketimi ve 14 milyar farka rağmen daha az donanım sunması s60a itti bizi (örnek olması açısından yazdım.) Yani bu kıstasta da s60 c'yi fena tokatlar. iş 2. el kısmına geldiğinde de kupa C'nin eline geçer.

Ki gene tüketim konusunda (ve sadece benzinli motorlarda) A4, 3 ve s60 kapışır. Performans konusunda da bmw Başı çeker. O sınıfta (insignia, c5, 508 falan...) geriye kalanları da dahil etseniz, gene s60 tüketim/performans konusunda ilk 3 arasına girer 1.6 T'siyle. 5 silindirli ve 6 silindirli motorlarının ne denli verimsiz ve performans konusunda özellikle bmw ile karşılaştırılamaz olduğunu zaten biliyoruz. Kıstasın ne olduğu çok önemli. Ben burada sadece 1.6 TURBO motorları karşılaştırıyorum. Mercedes S klassta olsa böyle bir motor, onu bile dahil edebilirim (ki Car gibi kaliteli otomobil dergilerinde farklı segmentlerdeki araçlar belirli kıstaslarda teste sokulur. Örnek (geçen yıla ait bir sayısında) Megan RS, 458 Italia, Gallardo, M3 GTS, 911 gibi modellerin arasında teste sokulmuştu ve sonuncu da olmamıştı... 'Oha nasıl olmadı ya, e o 3-4 segment düşük onlardan, ne kadar da mantıksız bir testmiş' diye bir yorum yapmak gerekir ki son derece düz mantık ve manasız.)

Euro NCAP 5 yıldız veriyor Fiat 500e ve audi q7ye de 4 yıldız. bunları çarpıştırdıklarında q7, mantıklı olarak, içerisindekileri daha iyi koruyor ancak kendisinden 1 yıldız fazla ya sahip fiat 500ün içindekileri öldürme riskiyle karşı karşıya bırakıyor. Çünkü Euro NCAPin kıstası da aynı segmente/kütlelere sahip araçların karşılaştırması. Demek ki o da mantıksız oluyor gerçek hayatta...

Kısaca arabamı çoook sevsem de, her parkettiğimde 3-4 kere dönüp tekrar baksam da, Ülkemiz piyasasına gelen en başarısız 1.6 T motor ve otomatik vites kombinasyonu benim arabama ait. Ben bunu içtenlikle kabul ederim Verim, performans, tüketim öncelikli olmak kaydıyla.

Aslında burda Opel'in başka bir başarısı da ortaya çıkıyor. Bunlara rağmen Astra halen çok seviliyor ve özellikle avrupa'da iyi bir satış grafiği çizmeye devam ediyor. Düşünsenize bu sorunu da çozdüğünü...

Saygılar.
 
Ynt: çok yakıyor diyenlere teselli olsun :)

siz çok yakıyor demiştiniz bugün özellikle kuşadası izmir seyahatimde yakıt tüketimini 0 ladım ve öyle gerçekleştirdim yaklaşık 200 km yol yaptım bunun 40 km si şehir içi trafikti giderken iki kişi idik ve 115 km sabitle izmire gittim izmirde şehir içi baya ani gaz atraksyonları ile yol aldım ve izmir dönüşü ben eşim ve araçta yaklaşık 80-90 kg lik yük ile aynı şekilde 115 km sabitle döndüm ve tüketimim 9.4 oldu bence sizin araçta bir sorun var,ki ben şehir içi çok fazla ışık lar arası dipgazla ani kalkış yaptım bugün özellikle test için.
 
Ynt: çok yakıyor diyenlere teselli olsun :)

Bende katiliyorum en kotu 1.6t olduguna ama kotu oldugunu kimse soyleyemez heralde,  soyle birsey var yanliz s60 sedan bir arac ve sedan araclar son suratte surtunme avantaji nedeniyle avantajlidir mesela insignia ile astra 1.6t arasinda 10kmlik bir fabrika verisi farki var a.s tuketim olarak karsilasamayabilir ama sonucta cift kavramali bir sistem degil karsilastirilmamalari lazim bunun icin bende bastan beri soyluyorum opelin dsg gibi bir sanziman gelistirmesi gerekirdi.yanliz 1.4t rahat bir sekilde 220leri bulurken 1.6t nin zorlanmasi ilginc a.s yanlis viteste olabilir yada aracta bir sorun olabilir
 
Ynt: çok yakıyor diyenlere teselli olsun :)

ulas79 link' Alıntı:
siz çok yakıyor demiştiniz bugün özellikle kuşadası izmir seyahatimde yakıt tüketimini 0 ladım ve öyle gerçekleştirdim yaklaşık 200 km yol yaptım bunun 40 km si şehir içi trafikti giderken iki kişi idik ve 115 km sabitle izmire gittim izmirde şehir içi baya ani gaz atraksyonları ile yol aldım ve izmir dönüşü ben eşim ve araçta yaklaşık 80-90 kg lik yük ile aynı şekilde 115 km sabitle döndüm ve tüketimim 9.4 oldu bence sizin araçta bir sorun var,ki ben şehir içi çok fazla ışık lar arası dipgazla ani kalkış yaptım bugün özellikle test için.

Aracınız ilk bakımını geçti mi? benimki 6000e yaklaşıyor. Acaba onun etkisi ne kadar olacak ki. Sizin söylediğiniz tarzda bir kullanımla benim arabanın 11in altına düşme ihtimali yok. Ya ya da bilmiyorum çok tutarsız bir ortalama tüketim verisi veriyor araç. ortalama 13-14 diyor ancak 100 TL ile 200 km yola yakın yapmaya yaklaşmaya başladı. G kasa astramda hani neredeyse noktası virgülüne aynı çıkıyordu ortalma tüketim :)
 
Ynt: çok yakıyor diyenlere teselli olsun :)

astraowner link' Alıntı:
Bende katiliyorum en kotu 1.6t olduguna ama kotu oldugunu kimse soyleyemez heralde,  soyle birsey var yanliz s60 sedan bir arac ve sedan araclar son suratte surtunme avantaji nedeniyle avantajlidir mesela insignia ile astra 1.6t arasinda 10kmlik bir fabrika verisi farki var a.s tuketim olarak karsilasamayabilir ama sonucta cift kavramali bir sistem degil karsilastirilmamalari lazim bunun icin bende bastan beri soyluyorum opelin dsg gibi bir sanziman gelistirmesi gerekirdi.yanliz 1.4t rahat bir sekilde 220leri bulurken 1.6t nin zorlanmasi ilginc a.s yanlis viteste olabilir yada aracta bir sorun olabilir

Ama zaten manueli bulmakla kalmaz 250ye dayandığına dair yorumlar gördüm bir çok yerde. AS ama torku baya bir tırpanladığından olmuyor, ya da ilk bakımdan sonra oturacak her şey bilmiyorum ki.

S60 konusunda da aslında doğru diyorsunuz. astra 215lerde kendini tutmaya başlarken, s60 bas bas diyor. 260 görüyor mesela o :)

Ama benim esas derdim kısa mesafeli şehir içi sürüşlerinde. Biri bir çare bulsun buna yauw. yeni vites takıyoruz abi falan gibisinden. tüketimi sakin kullanımda en az 3lt düşürür... :P

Saygılar.
 
Geri
Üst