Benim bu forumda en çok kullandığım iki kelime multimedya ve dpf. Multimedyaları sevmediğimden, dpf'den de ağırlıklı bir şehir içi kullanıcısı olarak çok çektiğimden olsa gerek.Aracı bilgisayara soktum. Çok şükür bir sıkıntı çıkmadı. Sıkıntısız olmasına seviniyorum ama gell gör ki 9.3 üzdü.
Dpf'den çok bahsettim, yukarıda da anlattım. 15gün öncesine kadar her pazar dpf temizliği yapan aracım 15 gün boyunca hiç temizlik yapmadı.
Neden mi?
Çünkü kendime sabit bir güzergah belirledim, günlük yolum 30km full şehir içi. Hergün müsait yollarda hızımı 66'ya sabitleyip bir vites küçülterek 2100devirde seyrettim trafikte, gereksiz hiç gaza basmadım, sollamak gerektiğinde ya da yeşile yetişmek için basmışımdır belki. 14. Günde şehir içi ortalamam 5.9lt/100km idi göstergede. Ama evel gün ara sokaklara, dur kalk sıkışık trafiğe bir girdim, girmez olaydım 6.3 oluverdi. Dün de vakit darlığı sözkonusu olunca biraz hoyrat kullanmak zorunda kaldım. En fazla kurum oluşumuna sebebiyet veren de bu tarz kullanımdır.
Belki 15 günde birikmeyen kurum birikti ki filtrede, az önce dpf temizliğine yakalandım
Dpf temizliği devam ederken çekilen aşağıdaki fotoda devir saatine ve yakıt göstergesine dikkat edin lütfen.
Bir de dpf temizliği bittikten sonra bakın.
Devir göstergesindeki düşüşü anladık malum partikül filtre temizliğinin bitişinin işareti. Ya bu yakıt göstergesindeki düşüş neyin işareti ola ki?
3-4 dk rolantide, rolanti hafif yüksek olsa da bu kadar yakıt harcanır mı? Malesef harcanıyor, bu yüzden dpf diyorum sürekli.
İbrahim bey o hız ortalamanızla o yakıt tüketiminiz normal desek yeridir. 1 depoda 8 kere dpf temizliği yapsa aracınız çeyrek depo mazotunuz uçar gider ... Siz bi uzun yol yapın bence....
Son düzenleme: