Corsa 1.7 dti turbo açmıyor.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan umutkoc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

umutkoc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
selam arkadaşlar

corsa 1.7 dti 197 bin km aracı sahibiyim.Aracım bir andan turbo açmamaya başladı.İşin ilginç tarafı sadece yokusta çıkarken belirli bir devire geldiğinde tak diye turbo çalışmaya başlıyo eskisi gibi ve kontagı kapatana kadar hiç bir şekilde sıkıntı çıkarmıyor.Eskiden çok fazla zorlanınca ne bliyim 130 140 150 km lerde yüksek devirlerde ışık yakardı.Arabayı kapatıp açınca düzelirdi.Ancak şuanda turboyu normal yolda açmıyor sadece yokuş yukarı belirli bir devirde açıyor ve bir daha kontağı kapatana kadar kapanmıyor.Ancak kapatıp açınca yine aynı durum.Ayrıca aracımı sabah çalıştırdığımda gaza basınca bir süre sanki şelaleden su akarmış gibi su sesi geliyo rahatsız etmiyo ama büyük bir sıkıntı çıkarmasından korkuyorum.

Daha önce yaşayanlardan fikirlerini veya b.çekmece yakınlarında bir ustaya yönlendirebilicek varsa adresi rica ederim.
 
sıkıntı çıkarır.şelale sesi intercoolera dolan yağın sesidir o da egzoza yürür varsa konvektörü tıkar.turbosuz araç ısınır motora aşırı yük biner.öncelikle selonoid valfine baktır derim.
 
map sensörü ve selonoid valflerine baktır aracın benim 1.7 de 140 ı geçince bi sallıyodu turbo devrenden çıkıyodu.
 
hava debımetresının fısı cek bırde oyle dene
 
bende de 130 a çıkınca anlık bir gaz yememe oluyor ve esnadan sonra turbo yokmus gibi davranıyor bir süre sakin sürünce toparlıyor fakat yine stop edip çalıştırıncaya kadar tam verim alınmıyor. Ayrıca devamlı bakım ışığı yanıyor herzaman yanık.
 
arkadaşlar,

başka bir arıza sonucu aracımı sanayiye çektirmek zorunda kaldım.Neyseki o sorunları atlattık.Birde bu olaya el attırıyım dedim.Aradık taradık map sensörü arabanın ön bloğunda 2 kablo üzerinde sallanmakta onun hiç biyere takılmıcağı bilgisini aldık.Daha sonra teste çıktık turbo yine açılmıyordu.Daha sonra bilgisayara bağladık.AC yüksek basınç hatası gibi birşey verdi usta hava akış debimetresinden olduğunu söyledi birde fişini çekip deniyelim dedi.Çektik ve denedik.Arabada hiç bir sıkıntı yok gayet turbo açıyo ve normal şekilde çalışıyo ancak arıza ışı yanıyor ve sönmüyor.Bana sorunun akışmetrede olduğunu söyledi.Yeni debimetre almam gerektiğini söyledi:değiştirirsek bir sıkıntı kalmıcagnı iletti.

Ancak bi kaç sorum var..

-Debimetrenin fişi çıkık gezmek bana ne gibi sorunlar yaratır?
-Gerçekten hava akış debimetresini değiştirdiğimde sorun çözülecekmi?
 
debimetre nin ithal olanları var 80 90 liraya. onu oraya boşuna koymamışlardır. beyinle sürekli iletişim halinde. ben de aynı sıkıntıyı yaşadım ve orjinal aldım 170 liraya.
 
Debimetre bozulunca ECU minimal hava akışı okur.Ve ona göre mimimal yakıt enjekte eder. Anca araba gider, 2. viteste bile yokus çıkmakta zorlanırsın.
Debimetre fişini çekince arızalı olduğunu varsayar ve ortalama (minimal değil) bir akıs değeri üzerinden hesap yapar. O zaman performans daha iyi olur ama ortalamanın üstüne çıkmaz.
Yenisini taktır orjinal taktır.
 
bu hava akış debimetresinin fişini çekmenin araca veya yakıta veya herhangi bir şeye bir zararı olurmu?

turbonun açılmaması bununla ilgili olabilirmi ?

değiştirdiğimde turbo sorunsuz çalışıcakmı ?
 
sıkıntı çıkarır.şelale sesi intercoolera dolan yağın sesidir o da egzoza yürür varsa konvektörü tıkar.turbosuz araç ısınır motora aşırı yük biner.öncelikle selonoid valfine baktır derim.
aynen:bir:
 
Geri
Üst