Corsa C cdti devir kesici problemi

senturk35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2008
Mesajlar
1,676
Tepkime puanı
0
Puanları
36
Yaş
41
arkadaşlar bizim araçlarda normalde 5000 devirde devir kesici devreye giriyor. Az önce yokuş aşağı inerken boşa attım araç viteste zannedip gaza bastım normalden daha fazla motor sesi gelince şüphelendim bir kaç deneme daha yaptım ve devir 5300-5400 lere kadar çıktığını gördüm. Hemen istop edip tekrar çalıştırdım ve denedim yine aynı şekilde devir saati 5300-5400 lere kadar çıkıyordu ve motor sesi normalden daha fazla geliyor.

Son kullanmadan önce tazikli su ile aracı yıkadım acaba biryerlere sumu kaçtı diye düşündüm ama mantıksız geldi.

Bu arada aracın performansıda sanki chiplenmiş gibi oldu sanırsınki 1.8 gsi :D

Sizce sorun ne olabilir?
 
boştayken benimkide 5200 çeviriyorda Gerek yok o kadar Zorlamaya :)
 
boştayken benimkide 5200 çeviriyorda Gerek yok o kadar Zorlamaya :)

daha önce hiç 5000 nin üzerine çıkmıyordu benimki. anlattığım gibi rasgele farkettim daha sonra 1 ve 2 nci vitestede denedim 5200 devire kadar çıkıyor motor seside az fazla ve gerçekten sanki chiplenmiş gibi oldu araç 1000 km önce motorsilk katkısı ekledim ve k&n hava filtresi taktım belkide onların etkiside olabilir dediğim gibi ama performansda bugün doruğa çıktı.
 
devir kesici diye bir problem yok cdti larda çünkü devir kesiciye girebilecek kadar devir çeviremiyor motor zaten... sorun yok yani ama fazla deneme yapma bence...
 
yazılım vs oynama yoksa zaten 4500 den sonrası (ki bu da yuksek) hp - tork egrisinde haybeden bir bolum olarak karsımıza cıkar. zorlamaya gerek yok hakkaten.
 
boşta araç turboyu yağlamıyo bildiğim kadarıyla dikkat et
 
boşta araç turboyu yağlamıyo bildiğim kadarıyla dikkat et

nasıl yağlamıyor :S vitesde oluncamı yağlıyor anlıyamadım ... ?
 
aynen öyle ustalar der zaten turbolu araçları giderken boşa sallamayın diye
 
hangi ustalar söylüyor Allah aşkına ya :S vitesle turbonun yağlamasında aradaki bağı açıklarmısın o söyleyen ustaya sorup bi açıklama istesek çok şeymi istemiş oluruz...motor sadece rölantide düşük basınçlı yağlama yapar devir arttıkça yağlama basıncıda artar vites ve hızla alakası yok... eğer varsa o ustanıza sorunda açıklasın bakalım nasıl oluyormuş o olay...
 
sakin ol arkadaşım citroen servisinde bir ustaydı kendi ustamda aynını söylüyor ben uyarayım dedim yoksa boşta istediğin kadar bas turboyu eline aldığıında da yazar forumda
 
Geri
Üst