- Katılım
- 14 Nis 2011
- Mesajlar
- 701
- Tepkime puanı
- 3
- Puanları
- 18
Konu Corsa C için açılmış olsa da diğer araçlar için de uygulanabilir.
Koltuklar üzerine oturulduğunda 1-2 dakika içinde ısınma sağlanıyor. Kendinden termostatlı olduğu için de aşırı ısınma engellenmiş. Oturan kişi tarafından rahatlıkla hissedilecek şekilde ısıtma oluyor. Aşırı ısınma olmadığı ve kabloların geçtiği yerler belli olmadığı için rahatsızlık da vermiyor.
GEREKLİ MALZEMELER:
- 4 adet ısıtma pedi (üniversal)
- 2 det Isıtma butonu (Parça numarası: 17 48 817)
- 1 adet butona uygun çakmaklık (Parça numarası: 51 96 471)
- 4 m. boyunda 1mm. çapında kablo
- 2 adet soket
- Torx T40 alyan ya da dış torx uç
- Düz/yıldız tornavida
- Kablo bağı
- Yan keski/pense/kargaburun
- Havya/lehim takımı
- Metrik 10 lokma anahtar takımı
- Elektrik bandı
- 5mm. çapında dişi klemens
EMNİYET HUSUSLARI/UYARILAR:
- Koltuklarımızdaki emniyet kemeri tertibatı ve yan hava yastıkları koltuğun altındaki soket ile araca bağlanmış. Yani üzerinden bir akım geçiyor. Akünün şase ucunu sökün ki koltuk altındaki soketi ayırırken hava yastığı ve emniyet kemeri gergi mekanizmasına kaçak akım gidip de patlatmasın.
- Soketi ayırdıktan sonra kontağı açmanız durumunda göstergede hava yastığı lambası yanması normal bir durumdur, telaş etmeyin. Soket takıldıktan sonra kontağı 3-4 defa kapatıp açtığınızda lamba söner.
- Araç içine tesisat döşerken el freni sökülmesi gerekiyor. Aracınızı düz bir zeminde park etmiş halde iken el frenini sökün ve tesisatınızı döşeyin. Evimin önü hafiften rampa olduğu için el frenini söktüğümde araba viteste olduğu halde öne doğru kaydı. Tekerlekleri Allahtan kaldırıma dayayacak şekilde döndürdüğümden bir yere vurmadan araç durabildi.
- Koltukları araç içinden dışarı doğru alırken orta aynaya vurmamaya dikkat edin.
- Aracınıza verebileceğiniz zararlardan lütfen beni sorumlu tutmayınız.
GENEL İZAH:
Sistemin çalışması aslında çok basit. Çakmağın yanında bulunan ısıtma butonlarına basıldığında pedlere 12V gönderiliyor. Pedlerin içindeki ısıtma rezistanslarından geçen akım pedleri ısıtıyor.
Aşağıdaki devre şemasında koltuk ısıtma voltajı aslında, sigorta kutusunda kendi sigortaları üzerinden alınmış. Ben böyle yapmadım, daha kolay yoldan çakmağın altından bağladım. Isıtma voltajı orijinal sigortalar üzerinden alınırsa Body Control Modülü kutusu, cam sileceği tertibatı gibi aksamlar da sökülmesi gerekiyor. Bunlarla uğraşmak yerine sigortası zaten 30A gibi yüksek akıma dayanıklı olan çakmaktan voltaj beslemesi aldım. Her bir ped yaklaşık 30 watt güç üretip 2.5A akım çekiyor. Sağ ve sol koltuk için toplamda 4 adet ısıtma pedi yaklaşık 10A akım çektiriyor; ki çakmağın kaldırabildiği akım zaten 30A.
Butonlar aslında orijinal soketlerine takılması gerekiyor. Corsa C’nin bazı modellerinde ısıtma sistemi olmamasına rağmen çakmağın arka tarafına bu soketler takılı bırakılmış. Bu soketler bende olmadığından kendim soket yapmak durumunda kaldım. Çakmağınızın arka tarafını kontrol edin. Boşta duran 2 tane soket görüyorsanız şanslısınız. Hem tesisatınız hem de soketleriniz hazır durumda. Yapmanız gereken şey koltuklara ısıtma pedi döşeyip ısıtma butonlarını temin etmek. Benim gibi soketleriniz yoksa maalesef tesisatı kendiniz döşeyeceksiniz.
Devre şemasını herkes tarafından anlaşılır olması için sadeleştirdim. TIS2000 programında bundan biraz daha karmaşık çizilmiş ama yine de anlaşılabiliyor.
KOLTUKLARIN SÖKÜLMESİ:
KILIFLARIN SÖKÜLMESİ
(SIRT VE OTURMA YERLERİ BENZER ŞEKİLDE YAPILIYOR. TEK SEFERDE ANLATILDI):
PEDLERİN YERLEŞTİRİLMESİ
(SIRT VE OTURMA YERLERİ AYNI ŞEKİLDE YAPILIYOR. TEK SEFERDE ANLATILDI):
ORTA KONSOLUN SÖKÜLMESİ:
TESİSATIN DÖŞENMESİ:
Koltuklara ped yerleştirilmesi ve tesisatın döşenmesi sonrasında sökme işlemlerinin tersi uygulanarak koltukları yerlerine sabitleyip hava yastığı ve ısıtma tesisatı soketlerimizi birleştirip ilk denememizi yapıyoruz. Artık bu soğuk günlerde aracın motoru ısınmadan koltuklarımız ısınıyor
Koltuklar üzerine oturulduğunda 1-2 dakika içinde ısınma sağlanıyor. Kendinden termostatlı olduğu için de aşırı ısınma engellenmiş. Oturan kişi tarafından rahatlıkla hissedilecek şekilde ısıtma oluyor. Aşırı ısınma olmadığı ve kabloların geçtiği yerler belli olmadığı için rahatsızlık da vermiyor.
GEREKLİ MALZEMELER:
- 4 adet ısıtma pedi (üniversal)
- 2 det Isıtma butonu (Parça numarası: 17 48 817)
- 1 adet butona uygun çakmaklık (Parça numarası: 51 96 471)
- 4 m. boyunda 1mm. çapında kablo
- 2 adet soket
- Torx T40 alyan ya da dış torx uç
- Düz/yıldız tornavida
- Kablo bağı
- Yan keski/pense/kargaburun
- Havya/lehim takımı
- Metrik 10 lokma anahtar takımı
- Elektrik bandı
- 5mm. çapında dişi klemens
EMNİYET HUSUSLARI/UYARILAR:
- Koltuklarımızdaki emniyet kemeri tertibatı ve yan hava yastıkları koltuğun altındaki soket ile araca bağlanmış. Yani üzerinden bir akım geçiyor. Akünün şase ucunu sökün ki koltuk altındaki soketi ayırırken hava yastığı ve emniyet kemeri gergi mekanizmasına kaçak akım gidip de patlatmasın.
- Soketi ayırdıktan sonra kontağı açmanız durumunda göstergede hava yastığı lambası yanması normal bir durumdur, telaş etmeyin. Soket takıldıktan sonra kontağı 3-4 defa kapatıp açtığınızda lamba söner.
- Araç içine tesisat döşerken el freni sökülmesi gerekiyor. Aracınızı düz bir zeminde park etmiş halde iken el frenini sökün ve tesisatınızı döşeyin. Evimin önü hafiften rampa olduğu için el frenini söktüğümde araba viteste olduğu halde öne doğru kaydı. Tekerlekleri Allahtan kaldırıma dayayacak şekilde döndürdüğümden bir yere vurmadan araç durabildi.
- Koltukları araç içinden dışarı doğru alırken orta aynaya vurmamaya dikkat edin.
- Aracınıza verebileceğiniz zararlardan lütfen beni sorumlu tutmayınız.
GENEL İZAH:


Sistemin çalışması aslında çok basit. Çakmağın yanında bulunan ısıtma butonlarına basıldığında pedlere 12V gönderiliyor. Pedlerin içindeki ısıtma rezistanslarından geçen akım pedleri ısıtıyor.
Aşağıdaki devre şemasında koltuk ısıtma voltajı aslında, sigorta kutusunda kendi sigortaları üzerinden alınmış. Ben böyle yapmadım, daha kolay yoldan çakmağın altından bağladım. Isıtma voltajı orijinal sigortalar üzerinden alınırsa Body Control Modülü kutusu, cam sileceği tertibatı gibi aksamlar da sökülmesi gerekiyor. Bunlarla uğraşmak yerine sigortası zaten 30A gibi yüksek akıma dayanıklı olan çakmaktan voltaj beslemesi aldım. Her bir ped yaklaşık 30 watt güç üretip 2.5A akım çekiyor. Sağ ve sol koltuk için toplamda 4 adet ısıtma pedi yaklaşık 10A akım çektiriyor; ki çakmağın kaldırabildiği akım zaten 30A.
Butonlar aslında orijinal soketlerine takılması gerekiyor. Corsa C’nin bazı modellerinde ısıtma sistemi olmamasına rağmen çakmağın arka tarafına bu soketler takılı bırakılmış. Bu soketler bende olmadığından kendim soket yapmak durumunda kaldım. Çakmağınızın arka tarafını kontrol edin. Boşta duran 2 tane soket görüyorsanız şanslısınız. Hem tesisatınız hem de soketleriniz hazır durumda. Yapmanız gereken şey koltuklara ısıtma pedi döşeyip ısıtma butonlarını temin etmek. Benim gibi soketleriniz yoksa maalesef tesisatı kendiniz döşeyeceksiniz.
Devre şemasını herkes tarafından anlaşılır olması için sadeleştirdim. TIS2000 programında bundan biraz daha karmaşık çizilmiş ama yine de anlaşılabiliyor.

KOLTUKLARIN SÖKÜLMESİ:



KILIFLARIN SÖKÜLMESİ
(SIRT VE OTURMA YERLERİ BENZER ŞEKİLDE YAPILIYOR. TEK SEFERDE ANLATILDI):








PEDLERİN YERLEŞTİRİLMESİ
(SIRT VE OTURMA YERLERİ AYNI ŞEKİLDE YAPILIYOR. TEK SEFERDE ANLATILDI):






ORTA KONSOLUN SÖKÜLMESİ:




TESİSATIN DÖŞENMESİ:




Koltuklara ped yerleştirilmesi ve tesisatın döşenmesi sonrasında sökme işlemlerinin tersi uygulanarak koltukları yerlerine sabitleyip hava yastığı ve ısıtma tesisatı soketlerimizi birleştirip ilk denememizi yapıyoruz. Artık bu soğuk günlerde aracın motoru ısınmadan koltuklarımız ısınıyor
