corsa combo meriva hız sabitleyiciyi kol almadan hazırlama

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan emre12
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Benimde aynı şekilde düşüncem teyp orj. değil düğmeler boşta üzerinde + - ve o yazıyor daha ne olsun ki =) oluyorsa süper bende öyle yapmak isterim
 
teşekkür ederim ama malesef burda çok deyinilmemiş bu arada bende baktım benimde aracımda 3 kablo var sizin gibi.. Bu yapan arkadaşlar 4.kabloyu ve müşür kablosunu (X14mü X46 mı onuda anlamadım)X14ün hangi soketinden çekilceğini söyleyebilir mi? Birde sigorta panelinden niye kablo çekiyoruz?
 
Son düzenleme:
burada çekilen kablo müşür için mi koldaki 4. kablo için mi müşür için mi? Hangisiyse diğeri için hangi soketten çekicez?

hayırlı uğurlu olsun..buyrun fotolar,umarım uğraşmak isteyenlere yardımcı olur.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
Son düzenleme:
benim aracımda müşür için tesisat vardı. sadece sinyal kolunda 4. kablo eksikti. yukarıda resimlerde anlatılan da bu. Aşağıda nereden çekileceğini işaretledim yardımı dokunacaksa...


 
Teşekkür ederim bende de 4. kablo çıkmadı peki müşürü daha kontrol edemedim eğer oda yoksa onu nerden çekeceğiz bilen var mı yine X45ten ise 2 kere sök tak olmasın istedim
 
Bende debriyaj müşürü varmış bugunde 4. kablo hattını çektim fakat lehim kabiliyetim yeterli gelmedi kabloyu sıkıca etrafına sarıp sağındaki ve solundaki tellere deymesin diye bantlayıp arakdsındaki tele deymesin diye de kutunun dışından çekerek iyice gererek yaptım ama çokta içime sinmedi sorum şu olacak sağına soluna deymeyeceğine eminimde arkasındakine yani altındaki 2sıra 2. sütundaki soketle etkileşim olursa ne kadar büyük bir sıkıntı yaşarım?
 
ustam ne olur ne olmaz sonuçları hakkında bilgim yok ancak çökertebilirsin Allah korusun. Lehim çok büyütülecek bir şey değil. 1 liraya reçine alın lehim pastası da denir ıslak bir süngere güzelce ucunu silin sıcakken havyayı sonra reçineye ufak bir batırın sonra lehim atın lehim direk kendini bırakacaktır daha sonra varsa sıcak silikonla biraz sürün. ben en azından böyle yapmayı düşünüyorum.
 
yok yunus bey hepsi varda oradaki iki tel arasındaki mesafe çok kısıtlı ve telde çok dar yani tam tutundu diyorum çıt kopuyo büyük olunca diğer tele deyiyo bir türlü yapamayınca öyle yapıp kapadım başka türlü aracımda çalışmıyor havada kararııyor diye birz acele de davrandım

ya aslında bir yandan sorun olmayacağına eminim ama bir yandanda sürekli acaba diyorum

bu arada siz yapacaksanız gerçekten leihiminiz çok iyi değilse tv tamircisi gibi bir yere gidebilecekken yapın bu işi yaparken çok uğraşınca yüksek ısıdan bozulacak diyede korktum pazar olduğu için böyle bir imkanımda yoktu

X45e kadar ulaşmak için neleri sırasıyla söküyorsunuz onuda söyliyim önce silecek kol kapaklarını söküp lokmayla silecek kollarını söküyorsunuz daha sonra ön cam ile motorun arasındaki bakaliti söküyorsunuz kaput menteşelerinin yanında solda ve sağda 1er torx vidası var.. daha sonra ben silecek motorunuda söktüm işi gerçekten çok çok rahatlatıyor sadece 2 vidası var lokmayla söküp elektrik soketini çıkarıp alıyorsunuz... sonra Role kutusunun 2 önde 1 arkada 2 solda 2 sağda toplam 7 torx vidası var bunlardan birini sökmek biraz zor oluyor bu yüzden torx tornavidanız uzun olsa iyi olur... Kapağı biraz zorlayınca açılıyor karışınızda sökeceğiniz parça body control module var ama önce akünün (-) kutbunu söküp sonra bu body control modulünün üzerindeki ayağı öne doğru tırnağından kurtarıp çektiğizde yuvasından çıkıyor sonra evinize götürüp lehim işini yapabilirsiniz..

role kutusunun içinden direk pedalların oraya ulalşabiliyorsunuz yani kablonun ucunu ordan bıraktığınızda direk aşağıda motor kısmını tersten aynı şekilde toparlayıp sürücü kısmına geçebilirsiniz... ister sadece direksyonun altındakki rafı ister orayı komple sökebilirsiniz ben yine kolay olsun dye komple söktüm aynı torx tornavidayla 3 vidayı söküp parçayı aşağı çekince boydan boya geliyor ordanda istediğiniz gibi kabloyu direksyon milinin herhangi bir yerine takılmadığına emin olarak silecek kolunun oraya kadar rahatça çekebiliyorsunuz ben kabloyu oraya düğüm atıp bıtraktım daha dirençleri ve butonları alamadığım için birde parçayı komple sökünce ne kadar pis olduğunu gördüm bir güzelde yıkayıp cilaladım :)

kısaca ihtiyacınız uzun torx toırnavida sanırım T25 ama emin değilim
Lokma seti bende piyasada 15tlye satılan en dandiği var işimi çok rahat gördü.. Set yoksa ölçüleri bilmiyorum ama akü kutup başı,silecek mekanizması ve silecek kol somunları için 3 ayrı lokma gerekiyor tabi biraz uğraştırarak ingiliz anahtarıda olur
Birde yine işi kolaylaştırmak için motor cam arasındaki bakaliti 2ye ayırabilmek için yıldız tornavida
 
Son düzenleme:
Mehmet bey Allah razı olsun çok güzel anlatmışsınız. Ben sadece kaputu kaldırıp söküp alırız diyordum :) Aman aman neyse uğraşmayı severim :) Aletlerin hepsi de var şükür yarın samsundan gerekli elektronik malzemeyi de alayım başlayayım.
 
Geri
Üst