corsa combo meriva hız sabitleyiciyi kol almadan hazırlama

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan emre12
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
hayırlı uğurlu olsun..buyrun fotolar,umarım uğraşmak isteyenlere yardımcı olur.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
Son düzenleme:
arkadaşlar tebrik ederim güzel çalışma olmuş yalnız siteden kobe marka cc lu sinyal kolu satan arkadaşlar var 50 tl ye aldım ben onu alıp iç mekanizmasını araç üstündeki orjinal gm marka kol ile değiştirerek orjinal gibi kullanabilirsiniz sebebi ise yan sanayi kolun cc kullanımında sabit durmaması bu şekilde orjinalliği bozmamış olursunuz sadece bir fikir
 
arkadaşlar tebrik ederim güzel çalışma olmuş yalnız siteden kobe marka cc lu sinyal kolu satan arkadaşlar var 50 tl ye aldım ben onu alıp iç mekanizmasını araç üstündeki orjinal gm marka kol ile değiştirerek orjinal gibi kullanabilirsiniz sebebi ise yan sanayi kolun cc kullanımında sabit durmaması bu şekilde orjinalliği bozmamış olursunuz sadece bir fikir

kobe markanın türkiye distribitörü kobe op-20 yan sanayii sinyal kolu modeli ile direk anahtar mantığı ile çalışan astra ve muadili araçlara(vectra, zafira) uymludur ama corsa , combo ve meriva daha farklı şase dirençli voltaj kontrollü bir sistem ile çalışmakta ve kobe markası distribütörü bu modeller için sinyal kolu getirmemektedir. Türkiye piyasasında corsa c tipi 1241211 parça numaralı hız sabitleyici kol sadece orjinal parça bulunmakta onunda fiyatını servise sormuştum ama aklımda kalmadı 120mi öyle bir fiyat verdilerdi.
kolun sisteme eklediği 4 direnç ve 3 butondur
parakende internet fiyatı 100direnç yaklaşık 1TL dir. (4 tanesinin fiyatını hesaplayacak kadar küçük para yok)
güzel görünümlü butonlarda 0,35 TL den 3 buton 1,05TL eder
malzeme listesi 1,5 tl tutmuyor ve ben lise ve üniversite elektronik okudum bu devre benim için delikli pertinaksla 10dk içinde arabaya montaja hazır hale gelir
1,5TL lik malzemeye resmi servis açması ile beraber 200TL den 1TL aşşağıya inmeyince kızdım ve ben bunu yaparım dedim sağolsun bir elektrik öğretmeni arkadaşımızda değerleri ölçüp bize çok yardımcı oldu.
isterseniz sizde kolayca yaparsınız.
 
corsa combo meriva hız sabitleyiciyi kol almadan hazırlama Konu Cevaplama Paneli

gerçekten tebrikler başarılı bir iş bence uğraştırıcıda olsa süper bir iş çıkarmışınız arkadaşlar emeği geçenlere ve bilgilerini paylaşanlara teşekkür ediyorum işine yaracak arkadaşlar adına. vaktim olduğunda bende yapmak istiyorum.
 
arkadaşlar bende projeyi bitirdim süper çalışıyor kullanıyorum güzel oyuncak
servise taktırsaydım bukadar oynamazdım abartıp şehir içinde bile kullanıyorum
ilk önce iptidai bir devre üzerine montajlı butonlarla kullanıyordum şimdi düzgün buton ve pilastik kasa ile tamamladım işte resimler


cc1l.jpg


buton olarak oto alarm resetleme düğmelerinden kullandım 240 ohm direnç bulamadığımdan iki adet 120ohm seri bağladım

cc2ti.jpg


arabanın titreşiminden lehim çatlamasın ve kutu içinde kısadevre ihtimalini ortadan kaldırmak için lavabo silkonu ile devreyi kutu içine sabitledim

cc3g.jpg


montajdan önce son görönümü bu şekilde oldu

cc5.jpg


yer olarak iki seçeneğim vardı
ya basmadan önce butonun yerini gözümle görebileceğim yukarıda bir yere almalıydım
yada kolaylıkla bakmadan elimle bulabileceğim bir yer olmalıydı
sürüş güvenliği için gözünü yoldan ayırmadan el yordamı ile bulmak daha akıllıca geldi
el freninin normal kullanımına sakınca yaratmıyor ve seyir halinlde iken el freni inik oluyor elimi el frenine koyup baş parmağımı uzattığımda direk düğmelere erişiyorum ilk denemelerde bile bakmadan kullanabildim.
çift taraflı bant ile sabitledim.

cc6fi.jpg


NOT: fotoğrafı yandan eşim çekti

güzel bir proje oldu ve toplam maliyet=11.5TL:eek:
kazalı arbadan debriyaj müşürü 10TL
oto elektrikçiden 3 buton 1TL (sabahtı siftah at yeter dedi:))
dirençler televizyon tamircisinden 50krş (ne verirsen dedi elimi cebime attım bu çıktı)
gerikalan kablo plaket havya lehim evde vardı
kızdığım resmi servis projeyi görünce açtırma işine "35TL ama güzel birşey olmuş bu bizden olsun" dedi
sonuçta 11.5TLye proje bitti
bize yardımı olan elektrik öğretmeni üyemiz erdoçelik'e teşekkür edederim
şunu bilinki herkes kendisi yapabilir
 
Son düzenleme:
hayırlı olsun güle güle kullanın. göstergedeki cc ışığını nasıl çalıştırdınız acaba bizim araçlarda çalışmıyor ayrıca bir işlem yaptınızmı bunun için
 
hayırlı olsun güle güle kullanın. göstergedeki cc ışığını nasıl çalıştırdınız acaba bizim araçlarda çalışmıyor ayrıca bir işlem yaptınızmı bunun için
resmi serviste tech2yi kullanan elemana "gösterge lamba testinde gözüküyorsa biraz uğraşınca lambanın yanması lazım" dedim oda "beyinden lamba çıkışı yoksa yanmaz ama bir bakalım" dedi tech2den gösterge lamba testi verdi yıbaşı ağacı gibi göstergedeki ışıklar hız sabitleme dahil yandı. sonrasında menülerden işlemleri istedi ama lamba için ek bir talepte bulundumu bilmiyorum sonrasında bilgisayara tech2yi bağlayıp internetten talepleri yükledi tech2yi arabaya tekrar takıp kontağı açtı 10sm sonra tamama dedi teste çıktık hız sabitleyici ışığı yanıyordu.
 
yapmak zor gelen arkadaşlar için sadece devreye alma devresi
beni en çok zorlayan butonların yeri olmuştu alternatifleri fotoğrafladım

devreyi daha denemedim ama sorun çıkarmaz ve devreden çıkarmak için frene veya debriyaja basmanız yeter.
tesisatınızda eksik yoksa tek buton sadece mevcut hızınızı sabitler, ama teferruat veya kablo seçimi yoktur sinyal kolu soketinin 3 ve 4 numaralı bacakları arasına yön farkermeksizin monte edin tech2 ile açtırınca çalışacaktır.

2den.jpg
 
forumdaki moderatör arkadaşlara sesleniyorum
bu bir projeydi tamamlanıp bitti
konuyu selfserviste açmıştım (Sizde kendi aracınızın ustası olabilirsiniz..)
nedenini anlayamadığım şekilde teknik servise taşındı
(Aracınızla İlgili Her Türlü Sorununuzu Paylaşıp, Yanıt Alabilirsiniz...)
konuyu teknik servis kısmında tamamlamayı başarmış olsakta arkadaşlar konunun yanlış yede olduğunu farkedip daha sonra self servise benzer bir konu açıp aynı fotoğrafları orayada koydular.
konuyu asıl yeri olan self servis içinde
tamamlanan projeler kısmına alabilirsek sevinirim hem konu olması gerektiği yere gider hemde arabasına neler yapabileceğini düşünen arkadaşlara fikir vermede doğru yerde olur.
 
olmuşken orjinal olsun dedim kol arıyorum kaç gündür yurtdışı sitelere de baktım 50-60 eurodan aşağı değil, mecbur butonlu yapıcaz demek ki
 
Geri
Üst