corsa d yakıt sorunu

arkadaslar benim bildigim yeni corsa dizellerde iki motor secenegi var

1.3 75 bg

1.3 90 bg

aralarindaki tek fark ise beyinden yani yazilim farki..daha fazla yakit ve hava oraniyla bu guc farki oluyor, o yuzden 75 bg'lik dizel corsa'dan daha fazla yakmasi ozellikle bu mazot fiyatlariyla normal bence..

dediklerin sencede biraz saçma değil mi? ortada sadce yazılım farkı varsa opel neden daha fazla yakan ve daha az güçlü olan motoru üretip satsın. yakıt pompası ve turbo farklı die biliyorum
 
corsa D ile 190 deviren nadir insanda benim galiba :))

aracım 1.2 benzinli ama ona rağmen ortalama 0,175 yakıyor......bence bi bakın.

baktırmasına baktırırm da bu sizin verdiğiniz rakam eyin ortalaması acaba.
sizin araç 1.2 motor kabul ama bahettiğiniz rakam 100 km de 6 lt den daha az yakıt sarfiyatı demek değilmi....
ilmediğim için soruyorun sizin aracın şehiriçi ve şehir dışı yakıt sarfiyat verileri nedir acaba öğrenebilirmiyim...
 
dediklerin sencede biraz saçma değil mi? ortada sadce yazılım farkı varsa opel neden daha fazla yakan ve daha az güçlü olan motoru üretip satsın. yakıt pompası ve turbo farklı die biliyorum

turbo basinci farkli, 1.3 75 bg'de 1.9 bar basarken 90 bg'lik modelde 1.2 bar basiyor. fakat soyledigin gibi yakit pompasi farkli, 75 bg'lik modelde 1400 bar, 90 bg'lik modelde 1600 bar basincla basio..birde iki motorun subaplari ve iticileri farkli..
sen sanirim beni anlamadin..herhangi bir motorun her ne olursa olsun, daha fazla guc uretmesi icin havanin ve yakit karisiminin miktarinin daha fazla olmasi lazim, ateslemesininde tabii ki..
o yuzden yakis degisir diyorum.turbo daha buyuk ve farkli olsa dahi bu boyledir. sonucta gucu ureten turbonun kendisi degil, turbo daha fazla gucu uretmeye yardimci bi elemandir. verdigi basinca gore yakit oranida fazla olmazsa motor fakir calisir, sagliksiz olur yada stop eder.
bu iki motor arasindaki fark turbo farki ewt dogru fakat 90 bg'lik motorda turbo basinci daha az, yakit hava ve atesleme orani daha fazla, buda yakit pompasinin 75 bg'lik modelden daha guclu olmasindan anlasilabiliyor..

bu bilgileride kafamdan sallamiyorum iste kaynak;

http://www.gmpartsworld.com/product_details.php?category_id=5&item_id=37&tab=spec

http://www.gmpartsworld.com/product_details.php?category_id=5&item_id=38&tab=spec

biri 75 bg'lik digeri 90..teknik ozellikleri karsilastirin
 
turbo basinci farkli, 1.3 75 bg'de 1.9 bar basarken 90 bg'lik modelde 1.2 bar basiyor. fakat soyledigin gibi yakit pompasi farkli, 75 bg'lik modelde 1400 bar, 90 bg'lik modelde 1600 bar basincla basio..birde iki motorun subaplari ve iticileri farkli..
sen sanirim beni anlamadin..herhangi bir motorun her ne olursa olsun, daha fazla guc uretmesi icin havanin ve yakit karisiminin miktarinin daha fazla olmasi lazim, ateslemesininde tabii ki..
o yuzden yakis degisir diyorum.turbo daha buyuk ve farkli olsa dahi bu boyledir. sonucta gucu ureten turbonun kendisi degil, turbo daha fazla gucu uretmeye yardimci bi elemandir. verdigi basinca gore yakit oranida fazla olmazsa motor fakir calisir, sagliksiz olur yada stop eder.
bu iki motor arasindaki fark turbo farki ewt dogru fakat 90 bg'lik motorda turbo basinci daha az, yakit hava ve atesleme orani daha fazla, buda yakit pompasinin 75 bg'lik modelden daha guclu olmasindan anlasilabiliyor..

bu bilgileride kafamdan sallamiyorum iste kaynak;

http://www.gmpartsworld.com/product_details.php?category_id=5&item_id=37&tab=spec

http://www.gmpartsworld.com/product_details.php?category_id=5&item_id=38&tab=spec

biri 75 bg'lik digeri 90..teknik ozellikleri karsilastirin

Şimdiki dediklerinde hemfikiriz zaten, bende bunların farklı olduğunu söylemşitim. yukarda sen sadece beyin farklı deyince ben öyle bi cevap verme gereksinimi hissettim
 
demekki sadece yazılım farklı değilmiş...
farklı olan çok şey varmış....
 
Şimdiki dediklerinde hemfikiriz zaten, bende bunların farklı olduğunu söylemşitim. yukarda sen sadece beyin farklı deyince ben öyle bi cevap verme gereksinimi hissettim

tek farkin o oldugunu biliyodum, cunku zamaninda bende yeni corsa almayi dusunuyodum, vazgectim..Opel Bogazici'ndeki (simdi Arkas) satistan bi eleman soylemisti tek farki beyin diye, ordan kaldi aklimda..arastirinca soylediklerin ve onlarin haricinde farklar oldugunu gordum..
 
tek farkin o oldugunu biliyodum, cunku zamaninda bende yeni corsa almayi dusunuyodum, vazgectim..Opel Bogazici'ndeki (simdi Arkas) satistan bi eleman soylemisti tek farki beyin diye, ordan kaldi aklimda..arastirinca soylediklerin ve onlarin haricinde farklar oldugunu gordum..

Anladım, sende araştırmışsın sağolasın benimde işime yaradı :)
 
Uu Ben Hiç Konuşmayayım O Zaman 100 km / 14 litre Benzin :D
 
yakit hava ve atesleme orani daha fazla' Alıntı:
aklim yine benzlinli motora gitmis atesleme demisim :) aliskanliktan heralde..
yani demek istedigim dizel motorda atesleme yoktur :o :kop:
 
arkadslar bnde pejo 306 var 1800 motor tupte 300 kurus yakıo anlamadım bı turlu bu bıde sakın ullanımda tup voltran marka 10 defa gortdum servısıne adamlar
 
Geri
Üst