Valla çok uzun yazmışsınız, ağırlık ile sağlamlık kazanılmaz. Metalin içeriği, karoserin tasarımı, burkulma noktaları vs vs o kadar çok etken var ki. Sahibi olduğum crossland i ciddiye aldığımı düşündünüz sanırım. Vasıta bu. Araba değil. 2008 altyapısına kurulu biraz daha kaliteli iki nokta arasındaki ulaşımı sağlayan bir vasita. Bir markanın platformunu motorunu yürüyen aksamını kullandığınız zaman herşeyi aynı olmaz. Bir önceki aracım V40 (Ford altyapili Volvo) focus 3 ile aynı platform motor ve karoseri paylaşıyordu. Sizce ikisi aynı araba mı? Kazada hasar alan volvo'nun şasesini duzeltemezsiniz mesela. Ama fordunki gayet güzel celeste yatırılıp iki saatte orjinale cekilir. Volvoyu celeste takar iki gün bekletirseniz, iki gün sonra gene bozuk haline doner. Aynı mı şimdi bu iki araba? Mazda3 olayına girmiyorum.
) Forda çamur da atmıyorum, Focusun tüm kasalarını da kullandım f/p markasiydi geçmişte. Şimdi focus 4 olmuş 350-400 bin lira. Fiyat kısmı uçtu
Opel ya da başka bir markanın fanatiği değilim, benim için Opel j kasa ile bitti zaten. AstraJ J GTC ile Hb/sedan arasında bile dünya farklar var. Ki Astra f den itibaren bir çok Opel modelini kullandım. F g h j kasa astra c d f kasa corsam Vectra b c ve insigniam oldu. Galerici değilim
yılda 100 bin km ye yakın yol yaptığım için sık degistiriyorum. E kazalar da oluyor haliyle. Opel in evrimini gayet iyi biliyorum. Keza Ford ve Volvo nün da bir çok modelini onbinlerce km kullandım. Fiat içinde alınacak bence tek araba Grande puntoydu. 2007 model otomatiği 1.3 mj vardı, 380 bin km de sattım. Klima kompresörü ve alternatör dışında ciddi masraf çıkartmadı bana. Elbette debriyaj ve turbo gibi ömürlü malzemeleri saymıyorum. İdeal eşek. Corsa d ile aynı altyapı. Her şeyi aynı neredeyse. Corsa ile aynı araba mı sizce? Bence değil zira Corsa bı tık yukarıda.
PSA önceden neyse hala o. Ne kadar para o kadar fiki fiki markası. DS ile 3008 aynı mı sizce?
)
Aegea hala teneke. 1400 kusur kiloluk kocaman bir teneke.
) Umarım ağır bir kazaya karismazsiniz.