Crossland X Kullanıcı yorumu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Emre218
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Tüketimin kokluyor dedikleri şekil.
Bizim araçlar otomatik ve 120 hp ama buna rağmen yeni nesil şanzımanı ile ciddi düşük rakamlar hedefliyorum, rodajda olan bir motora göre kesinlikle tüketiminden memnunum bakalım ne kadar düşecek
Benimki düz. Ama artık otomatiklerle duzler arasında Max yarım litre oynuyor. Alalı iki ay oldu, 18 bin km oldu bile. Uzun dönemde anlarız ne olacağını. Ben her depoda logluyorum zaten. :)
 
Valla çok uzun yazmışsınız, ağırlık ile sağlamlık kazanılmaz. Metalin içeriği, karoserin tasarımı, burkulma noktaları vs vs o kadar çok etken var ki. Sahibi olduğum crossland i ciddiye aldığımı düşündünüz sanırım. Vasıta bu. Araba değil. 2008 altyapısına kurulu biraz daha kaliteli iki nokta arasındaki ulaşımı sağlayan bir vasita. Bir markanın platformunu motorunu yürüyen aksamını kullandığınız zaman herşeyi aynı olmaz. Bir önceki aracım V40 (Ford altyapili Volvo) focus 3 ile aynı platform motor ve karoseri paylaşıyordu. Sizce ikisi aynı araba mı? Kazada hasar alan volvo'nun şasesini duzeltemezsiniz mesela. Ama fordunki gayet güzel celeste yatırılıp iki saatte orjinale cekilir. Volvoyu celeste takar iki gün bekletirseniz, iki gün sonra gene bozuk haline doner. Aynı mı şimdi bu iki araba? Mazda3 olayına girmiyorum. :)) Forda çamur da atmıyorum, Focusun tüm kasalarını da kullandım f/p markasiydi geçmişte. Şimdi focus 4 olmuş 350-400 bin lira. Fiyat kısmı uçtu :)

Opel ya da başka bir markanın fanatiği değilim, benim için Opel j kasa ile bitti zaten. AstraJ J GTC ile Hb/sedan arasında bile dünya farklar var. Ki Astra f den itibaren bir çok Opel modelini kullandım. F g h j kasa astra c d f kasa corsam Vectra b c ve insigniam oldu. Galerici değilim :) yılda 100 bin km ye yakın yol yaptığım için sık degistiriyorum. E kazalar da oluyor haliyle. Opel in evrimini gayet iyi biliyorum. Keza Ford ve Volvo nün da bir çok modelini onbinlerce km kullandım. Fiat içinde alınacak bence tek araba Grande puntoydu. 2007 model otomatiği 1.3 mj vardı, 380 bin km de sattım. Klima kompresörü ve alternatör dışında ciddi masraf çıkartmadı bana. Elbette debriyaj ve turbo gibi ömürlü malzemeleri saymıyorum. İdeal eşek. Corsa d ile aynı altyapı. Her şeyi aynı neredeyse. Corsa ile aynı araba mı sizce? Bence değil zira Corsa bı tık yukarıda.
PSA önceden neyse hala o. Ne kadar para o kadar fiki fiki markası. DS ile 3008 aynı mı sizce? :))

Aegea hala teneke. 1400 kusur kiloluk kocaman bir teneke. :)) Umarım ağır bir kazaya karismazsiniz.
Ağırlıkla sağlamlık arasında bir ilişki kurmadım, kaza anında savrulmayacağını belirtmek istedim (ki ağırlığından önce yapısından dolayı Crossland daha fazla savrulacak) orda bir eksiklik olmuş kusura bakmayın.. Crossland çıktığı zaman bayiye bir heyecanla gittiğimi hatırlıyorum Mokka X aracımla ve heyecanım kapı kolunu tutup kendime doğru çekene kadardı, kapı ağırlığı ve malzeme kalitesini gördükten sonra dedim eyvah Opel de bozdu Mokka'ya kurban olayım onun yanında bunlar ne :) Premium marka araçlara binmiyoruz sonuçta ve de kullandığımız arabaların hepsinin de karışacağı sağlam bir kazada dağılmayacak araba yok gözümde.. Benim H kasa Astramın kaportası nere, J kasanınki nere, Egeanınki nere... Zaman geçtikçe malzemeden kısılıyor ister istemez ve de aracın o eski sağlamlığı kalmıyor, üzerine yaya güvenliği için getirilen kurallara da uyulunca ön taraf neredeyse tamamen plastik kalmış bir bakıyorsunuz... 2013 Dizel Corsa D2 araç da kullandım bir 100000 km kadar ve motoruna bayıldığım ve 1.3 multijet araçlara önyargımı yıkan araba olur kendileri ve aynı şekilde Egea konusunda da 2017'den beri geçmişim var, sıfırdan yaklaşık 100000 km yol yaptım şirket aracımla, inanır mısınız sıfır arıza çıkardı tamamen köy yollarında kullandığımız halde alt takım bile istemedi (ayrıca farkettim ki hb ve sedan arasında her türlü dağlar kadar fark var) :) Bir önceki aktif kullandığım aracıma yaşından ve km'sinden ötürü ettiğim masrafı düşününce gayet de mantıklı bir seçim oluyor ne yalan söyleyeyim.. Dizel boş paket Megane'a 280000 lira vermektense, yine aynı şekilde dizel Astra'lara 290-300 bin lira vermektense, hatta bir alt sınıf dizel Polo'ya 320 küsür bin lira vermektense, dizel Egea'ya 215 verir keyfime bakarım.. Donanım olarak 2017 sonrası Egea'nın da pek eksik kalır yanı kalmadı emsallerine göre.. Varsın sizin gözünüzde teneke olsun :) 120 ile gideceğime 100'le giderim yarım saat geç varırım varacağım yere ancak altımda sıfır arabam olur, arızası kusuru uzun bir süre çıkmaz, içim rahat eder.. Bayisinden ilk ben çıkarırım, ilk ben marşına basarım, koltuğundaki poşetleri ben sökerim, en azından ne olduğunu bilirim aldığım arabanın... Benim ve hatta birçoğumuz için de mantıklı olanı budur.. Önceki mesajımda dediğim gibi imkan meselesi, kim istemez ki sıfır Mercedes'e, Audi'ye binmeyi.. :)
 
Hocam daha neyi hedefliyorsun zaten güzel yakıyor maşallah :LOL: Suv kullanıyorun valla hakkını verin
Hocam ben bi görebileceğim dip tüketimi ölçüp aha bu kadar yakıyor derim sonra Allah ne verdiyse yapıştırırım, habire şaklatırım kamçıyı :)
2011 model 1.3 easytronic astra ile dikizimde çok hokus pokus yaptım benzinlilere düzde rampada, düz yolda bi hışımla geçenler bi süre sonra cüzdana dürten tüketimden dolayı uğraşamam bu deliyle diyordu. Tatil yolunda asla gaz kesmedim nasıl basarsan bas ( yaw hani 180-190 sürekli değil 140-160 diyelim) 5.5 litre ortlama kuralınca gidersem 4.5 litre yakıyordu, ne yakar diye düşünmemek rampadaki tork lezzetini benzinli turboya bile değişmem.
O tadı verecek bi sürü benzşnli turbo var ama alırkende binerkende acıtırlar
Rodajı bitireyim şöyle bi kas gevşetmeye başlarız hocam :)
 
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN
Bu arada konu baya hareketlenmiş arkadaşların eline sağlık, hani birazda bilmediğimiz gizli menülere ulaşabilsek, tank tüketim ortalamaları anlık mili litre cinsinden tüketimler, anlık digital motor sıcaklığı akü volt değeri gibi bilgilere ulaşabilsek, astrada elimin altındaydı çok işime yaradı.
Bi tuş kombinasyonu vardır ama nerden nasıl ulaşacağız , bilmem. Youtube falan aradım ama bulamadım
 
Bu arada konu baya hareketlenmiş arkadaşların eline sağlık, hani birazda bilmediğimiz gizli menülere ulaşabilsek, tank tüketim ortalamaları anlık mili litre cinsinden tüketimler, anlık digital motor sıcaklığı akü volt değeri gibi bilgilere ulaşabilsek, astrada elimin altındaydı çok işime yaradı.
Bi tuş kombinasyonu vardır ama nerden nasıl ulaşacağız , bilmem. Youtube falan aradım ama bulamadım
bu özellikde açılıyor ama gizli özellik açmaya giriyor ücret karşılığı açan var hocam :)
şanzuman yağı sıcaklığına kadar açıyorlar
 
  • Beğen
Tepkiler: kayıboyu11
bu özellikde açılıyor ama gizli özellik açmaya giriyor ücret karşılığı açan var hocam :)
şanzuman yağı sıcaklığına kadar açıyorlar
Yarın öbür gün ayağa düşer hocam bu işler, bekler öğreniriz, garanti kapsamındayken elletmek istemem.
Astra da bir tuşa basılı tutunca sesli ikaz ile açılıyordu
 
Hocam ben bi görebileceğim dip tüketimi ölçüp aha bu kadar yakıyor derim sonra Allah ne verdiyse yapıştırırım, habire şaklatırım kamçıyı :)
2011 model 1.3 easytronic astra ile dikizimde çok hokus pokus yaptım benzinlilere düzde rampada, düz yolda bi hışımla geçenler bi süre sonra cüzdana dürten tüketimden dolayı uğraşamam bu deliyle diyordu. Tatil yolunda asla gaz kesmedim nasıl basarsan bas ( yaw hani 180-190 sürekli değil 140-160 diyelim) 5.5 litre ortlama kuralınca gidersem 4.5 litre yakıyordu, ne yakar diye düşünmemek rampadaki tork lezzetini benzinli turboya bile değişmem.
O tadı verecek bi sürü benzşnli turbo var ama alırkende binerkende acıtırlar
Rodajı bitireyim şöyle bi kas gevşetmeye başlarız hocam :)
Hahaha istediğim cevap buydu :) Allah kaza bela vermesin hepimize..

PRO OPEL diye birileri var ne kadar güvenilir, ne kadar iyi bilemiyorum ama genel anlamda OPEL üzerinde baya bir referanları var o gizli menülere falan hakimler galiba instagramda çıkıyor isterseniz bi danışın
 
  • Beğen
Tepkiler: kayıboyu11
Hahaha istediğim cevap buydu :) Allah kaza bela vermesin hepimize..

PRO OPEL diye birileri var ne kadar güvenilir, ne kadar iyi bilemiyorum ama genel anlamda OPEL üzerinde baya bir referanları var o gizli menülere falan hakimler galiba instagramda çıkıyor isterseniz bi danışın
Teknolojinin biyerlerinden yakalayabilmek isterim, işime de yarıyor.
Mesela Astra nın dinamodaki diyot ucu kopup şarjı kestiğinde fethiye den eskişehire yeni yola düşmüştüm, gizli menüden voltajı sürekli görerek Burdur Çavdır sanayisine kadar gitmeyi başarmıştım, çavdıra girdiğimde direksiyon frenler göstergeler ve manuel kullanım dahil herşey gitmişti, ekranda tek kalan vites konumu idi. 74 lük varta akü ve aracın dizel oluşu yaptırdı o yolu, tabiki aküde kalan gücü görebilmem.
Eninde sonunda bu menülere ulaşırım yada açtırırım şuan pek kurcalatmaya gerek yok
 
kim istemez ki sıfır Mercedes'e, Audi'ye binmeyi.. :)
Dünkü kazadan. Otobanda uyuz uyuz giderken dingil bir Corsa sol arka çamurluktan vurdu, spin atıp bariyere girdim. 110 civarıydı hızım. Rahmetli araba '13 E coupe idi.
Aradaki fark böyle durumlarda ortaya çıkıyor. Aynı kazayı crossland ile yapmak istemezdim.
 
Son düzenleme:
bizim 94 gsi larda airbag bile yok:)
adamlar gerek duymamış koymaya.

yeni teknolojilerde en sevdiğim şey akıllı led far olayı tam bir nimet gerçekten
 
Geri
Üst