Daha ne yapayım bilemiyorum

bujiyi değiştiğim günden beri bi sıkıntım yok çok şükür arkadaşlar. rölantide en ufak bi dalgalanma stop etme falan diye bi sorun kalmadı. yalnız benim anlamadığım ben bu aracı dedimya motor yapıldıktan öncede aynı karakterdeydi diye. o zaman ben hep bir çalışan bi arıza yapan bujiylemi gezmişim.... ya arkadaş bir taneside demediki şu bobini çıkartıp bi bakalım şu bujilere diye. nasıl ustalıkdır bu yaaaa. bütün sıkıntım bujiyimş demek ama aracı laptoba bağladığımızda ya hiç hata yok yada egr diyordu. meğersem boş yere egr nin günahını almışız. bütün suç bujideymiş. neyse kurtulduk çok şükür. yalnız anlayamadığım bi durum var. bu egr nin fişini çekince araç daha çok yakıt sarf ediyor. bence de böyle olması normal. çünki yakıt çift yanmıyor. tamamda bu egr yi iptal ettiren arkadaşların bir çoğundaki yorum şu " egr yi iptal ettim. çekiş arttı azda olsa, ve yakıt dada karım oldu diyorlar" bu nedemek. buna daha akıl sır erdiremedim. bende araç arızalandığı zaman egr nin fişini çekim dedim egr mi acaba arıza diye. araç daha bi sapıttı ve su gibi içti benzini. siz ne düşünürsünüz...

selametle
 
vectra b araçlarda buji, buji kablosu, egr ve bütün sensörler yetkili serviste orjinal gm olarak taktırılmalı. araç bunun haricindekileri kabul etmiyor.
 
vectra b araçlarda buji, buji kablosu, egr ve bütün sensörler yetkili serviste orjinal gm olarak taktırılmalı. araç bunun haricindekileri kabul etmiyor.

evet kardeş katılıyorum. bencede ama o kadar masraf ettimki şimdi yaptıramam.. sağol cevabın için...
 
bujiyi değiştiğim günden beri bi sıkıntım yok çok şükür arkadaşlar. rölantide en ufak bi dalgalanma stop etme falan diye bi sorun kalmadı. yalnız benim anlamadığım ben bu aracı dedimya motor yapıldıktan öncede aynı karakterdeydi diye. o zaman ben hep bir çalışan bi arıza yapan bujiylemi gezmişim.... ya arkadaş bir taneside demediki şu bobini çıkartıp bi bakalım şu bujilere diye. nasıl ustalıkdır bu yaaaa. bütün sıkıntım bujiyimş demek ama aracı laptoba bağladığımızda ya hiç hata yok yada egr diyordu. meğersem boş yere egr nin günahını almışız. bütün suç bujideymiş. neyse kurtulduk çok şükür. yalnız anlayamadığım bi durum var. bu egr nin fişini çekince araç daha çok yakıt sarf ediyor. bence de böyle olması normal. çünki yakıt çift yanmıyor. tamamda bu egr yi iptal ettiren arkadaşların bir çoğundaki yorum şu " egr yi iptal ettim. çekiş arttı azda olsa, ve yakıt dada karım oldu diyorlar" bu nedemek. buna daha akıl sır erdiremedim. bende araç arızalandığı zaman egr nin fişini çekim dedim egr mi acaba arıza diye. araç daha bi sapıttı ve su gibi içti benzini. siz ne düşünürsünüz...

selametle
Sevindim....sonuçta arac arıza gösterdiğinde hep olan değil sebeb verene bakmak lazım
mesela oksijen sensoru arızası verir ama arıza başka yerdedir
 
Sevinirken üzülmeye tekrar başladık

arkadaşlar bujiyi değiştikten sonra tam düzeldi derken tekrar eski sorunlar yeniden nüksetmeye başladı. buji de çare omadı yani. rölanti dalgalı. ve stop ediyor. enjektörde sizce bir şey olabilirmi. 1. silindir ateşlemede sorun çıkıyor bilgisayarda. bobin değil yalnız. onu iyi biliyorum. iyi bi enjektör ustası bilen varmı acaba????
 
Kenan buji değiştikten sonra iki gün motor çalışması nasıldı?
eğer o arada rahatsizlik olmadı ise 1ci silindir buji kaplosunu çek ve buji anahtarlığının dibine kadar lastik O- ring yüzük gibi geçir ve buji kaplosunu tak bak bakalım düzelecekmi? eğer iki gün rahat ettin ise bence kaplodan yana şase yapıyordur bir dene sonucu yaz ona göre bakalım nasıl yardımcı oluruz..inşallah anlatabildim...bu arada eski buji anahtar üstü halka biçiminde kahverengi renk aldı ise zaten bu kaçırmayı belirtir..


o kahverengi renk varmı eskisinde yenisinede o dibe kadar lastik yüzük geçir
p1010179xe7.jpg
 
bir buji yuzunden arac satmaktansa bujiyi degistirip kullanamak daha mantikli bence :)
 
Bu arada ateşleme hatası olarak göstrdiği enjektor da olabilir aklımda iken ama dediğim gibi iki gğn rahat ettinse bujide o zaman kaçırmadanda olabilir
kolay gelsin
 
ıkı gun duzgun calısan arac ucuncu gun veya ısınmayla bozuluyorsa bence sorun buji kablosunda zaten yansanayı olanların yeterlı akımı ıletmedıgı ıcındekı kablonun orjınalınden daha ınce oldugu bılınıyor sonuc olarak yansanayı bujı kablosu bujıyıde patlatır tam gazda yemez bence bujı kablosu..
 
Kenan buji değiştikten sonra iki gün motor çalışması nasıldı?
eğer o arada rahatsizlik olmadı ise 1ci silindir buji kaplosunu çek ve buji anahtarlığının dibine kadar lastik O- ring yüzük gibi geçir ve buji kaplosunu tak bak bakalım düzelecekmi? eğer iki gün rahat ettin ise bence kaplodan yana şase yapıyordur bir dene sonucu yaz ona göre bakalım nasıl yardımcı oluruz..inşallah anlatabildim...bu arada eski buji anahtar üstü halka biçiminde kahverengi renk aldı ise zaten bu kaçırmayı belirtir..


o kahverengi renk varmı eskisinde yenisinede o dibe kadar lastik yüzük geçir
p1010179xe7.jpg


cevabın için tşk ederim. hafta sonu bujileri söktük ustayla ama kahverengiliğine dikkat etmedim. ama siyahlanma vardı . en kısa zaman da bakıp yazarım buraya kardeş sağol. inş kahverengilik vardırda bi tek kabloyu ve bujileri değiştirirde kurtulurum inş. ama benim araçta ateşleme bobini var bujiyle direk temas halinde olan. Bu buji kablosu nerededirki. bujilere giden başka bi kablo yok zannediyorum. hatırlamıyorum???

Birde ustayla cihaza bağladık aracı. P1405-P1403-P1402 yada P1303-1304-1305 bu altı koddan biriydi. tam kodu hatırlamıyorum ama kodun açıklamasını hatırlıyorum. açıklama şuydu sanırım pc de çıkan : "Birinci silindir ateşleme sekonder devre arızası" çıktı. beyin arızası dedik herhalde. Neyse beyinciye verdik. bir hata buldu beyinde arıza var dedi. neyse yaptı gönderdi. taktık araç gayet güzel çalıştı. hararetin yükselmesini bekledim. stop eder belki diye vede stop etti. Beyin arızası değil.Sizce bu hata ne olaki arkadaşlar. varmı fikri olan. tşk

Birde ben bu kodları internette bulamadım. p1000-p2000 arası kodlarda böyle bi arıza da göremedim.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst