Daha ne yapayım bilemiyorum

arkadaşlar aracın şu an pat pat etme sorununu şükür çözdüm. anlatayım. bobine giren jak vardır. bu jakın dişlerinden biri yamulduğundan şu arızayı vermiş. " 1. silindir ateşleme sekonder arızası." bu sorun giderildi. fakat şimdi araç ilk satın aldığım günkü karaktere büründü. yani ışıklara yaklaşırken yavaşlama esnasında rolanti dengesizleşip stop etme sorunu. stop etikten sonra çalıştırıyorum fakat rölanti yine 2000-3000 arası kendi kendine gidip gelmeye devam etmekte. araç kendi kendine gaz veriyor yani. sonrada normale dönmekte. egr bobin falan değişti. ha şunuda söyleyeyim. bu 1.silindir arızasını giderdikten sonra yokuş yukarı kaptırıp çıkayım dedim fakat yokuşun yarısında gaz yememeye başladı ve stop etti.
yorumlarınızı beklerim. tşk.


Benzer bir durum benimde başıma gelmişti.Aracım vw bora idi.Ben il dışında Antalya'daydım.Tamircimi aradım hararet müşürü dedi.Ne alaka deyip yetkili servisin yolunu tuttum.Adaptasyon falan yaptılar 20 dakika sonra tekrar devir 2500-3000 lerde kaldı.Özel serviste hararet müşürünü değiştim bir daha da o sorunu vermedi.Mekanik olduğu için bilgisayara arıza kadı vermiyormuş galiba.Opelde durum nasıldır bilmiyorum.
 
arkadaşın dediği gibi hararet müşürü olabilirmi. çünkü şöyle bir şey var. bir keresinde tech 2 ye bağlandığında sıcaklık kadranı 80 lerde falandı ama tech 2 de 100 derece falan gösteriyordu. usta dediki "belki normaldir bu durum. kullanıcılar paniklemesin diye kadranda düşük gösterebilir. teknik bir durum olabilir yani" dedi. bende opellerin sıcağı sevdiğini bildiğimden fazla üstünde durmamıştım.

tşk.
 
motor sıcak ikenmi bu dert yoksa soğuk ikenmi?
 
motor sıcak ikenmi bu dert yoksa soğuk ikenmi?


sıcakken...

şöyle anlatayım. sabahları aracı ısıtıp yola çıkarsam trafikde 90 dereceyi gördüğüm zamanlarda araç öksürüp stop ediyor veya direk stop ediyor.

eğer aracı ısıtmadan yola çıkarsam trafikde 90 dereceye daha ulaşmadığından sorunsuz gidebiliyorum. sabahları 3,8 (üç virgül sekiz km) km yapıyorum iş yerine gitmek için. daha uzun mesafe gidersem anlıycan öksürmeler, stop etmeler başlayacak.
 
Son düzenleme:
birde araç yokuş yukarı çıkarken boğuldu gaz yemedi stop etti demiştim. soğukken böyle şeyler olmuyor.
 
Şimdi Kenan araban motor ısınınca devir yüksek çalıştığında rolantinin soketini çek bak bakalım ne olacak;) eğer düzelme varsa ilk işin rolanti temizlemek ve çalışıyorsa takmak yoksa değişmek bu bir....
motor alt tarafından(karterden gelen karter havalandırcısı hortum üst kapağaa giriyo) buna bak tıkanma kirlilik varsa temizle, artı boğaz temizliği ve artı contasına bak yanlış hava emmesin vakum hortumları kontrol et...
en son düzelmezse yakıt basıncı kolay gelsin
 
Şimdi Kenan araban motor ısınınca devir yüksek çalıştığında rolantinin soketini çek bak bakalım ne olacak;) eğer düzelme varsa ilk işin rolanti temizlemek ve çalışıyorsa takmak yoksa değişmek bu bir....
motor alt tarafından(karterden gelen karter havalandırcısı hortum üst kapağaa giriyo) buna bak tıkanma kirlilik varsa temizle, artı boğaz temizliği ve artı contasına bak yanlış hava emmesin vakum hortumları kontrol et...
en son düzelmezse yakıt basıncı kolay gelsin

kardeş yorumların için çok tşk ederim.

konu burda çok uzadığı için ve sorunum da sadece stop etmeye kaldığından fazlaca milleti bu msj okuyarak vaktinide çalmamak adına artık yeni bir başlık açma gereği duydum. tşk.
 
Emre bey zaten sana cevap vermiş yanlış hava emme olayı bende yazmıştım artı rolanti dedim motorunu bilmediğimden sen yok demişsin aslında dolaylı olarak var ama eğer bozuksa kelebek komple değişecek çünkü senin arabada bu modül olarak integreli
 
valla ben bu sıcaklık müşürünü ve emme manifoldu olayını iyice taktım kafaya. hafta sonu bir baktırmaya çalışıcam inş. tşk.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst