Devir ve çekiş hakkında ince bir soru

seyyahfrm

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
231
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Arkadaşlar önceden genellikle 3000 devrin altında kullanırdım aracı haliyle yakıt dengeli tükeniyordu yalnız son zamanlarda gittiğim bir kaç usta motoru genelde 3000 devrin üzerinde kullandılar ve son gittiğim usta motor çok körelmiş biraz devirli kullan açılsın dedi.ondan sonra bende biraz devirli kullanamaya başladım devirli kullandığım zaman şunlar dikkatimi çekti
1.Araç kalkışlarda ve seyir halinde iken gaza ufak dokunuşlarda daha canlı oluyor.
2.Motor sesinde zaman zaman düzelme oluyor-ki benim en çok takıntım motor sesinden örneğin 10 km yol gidiyorum 3-5 tane ışıkta duruyorum hepsinde motor sesi genelde farklı oluyor motor sesini bir düzene sokamadım nedeninide bulamadım sırf bu yüzden büyük hayallerle aldığım araçtan vazgeçme noktasınada geldim oda ayrı bir konu.

Şimdi arkadaşlar aracı devirli kullandığımda saydığım farkları görüyorum yalnız yakıt ibresininde sola doğru kaydığını görebiliyorum.Acaba diyorum Wurth gibi yakıt katkı malzemesi kullansam aynı etkiyi görürmüyüm ?

birde 3.000 devirden sonra genelde bağıran motor zamanla o zorlanma sesini kesermi ?
Şirketin doblosu var onda dikkat ettim kullanan bayan arkadaş onun motorunu iyi açmış sanırım genellikle 3500-4000 devirde vites değiştiriyorum hiç zorlanma yok düşük devirdede değiştirsem araç teklemiyor benim araçta tekleme yapıyor buda opellere has bir durummudur bilmiyorum.Opeli satıp doblomu alsam :))))

Evet arkadaşlar benim için çok önemli olan özellikle motor gürültüsünü kesmeye ve ivmelenmeyi etkileyecek konuda bütün yorum ve fikirlerinizi bekliyorum.
 
doblo düşük devirlerde daha yüksek tork üretebilir çünkü sonuçta yük aracı görevini de yerine getirmesi gerekiyor yani doblo için çekiş son hızdan daha önemli. Yalnız her kırmızıda durunca motorunuzun sesi nasıl farklı anlayamadım psikolojik olmasın
 
selamlar 3000 devirden sonra aracınızın canlanması doğal çünkü max torku o devirden sonra almaya başlıyorsunuz. benim araç 1.2 corsa d max torku 4000 devirde veriyor yani güce ihtiyacım olduğunda 4000 devire kadar basıyorum yanlız şunu unutmamak lazım sürekli devirli kullanılan motor daha çabuk yıpranır yani mümkün olduğunca sakin kullanmak her zaman en iyisidir. motor sesine gelince evet banada arabamın motor sesi farklı zamanlar da farklı geliyor örneğin bazen motor sesi tok ve gür çıkarken bazende sanki eski bir araba gibi ses çıkarıyor büyük ihtimal pisikolojik artık açıyorum teybimi kafaya takmıyorum çok fazla dinlememek gerek.würth enjektör temizleyiciyi ben kullandım bir faydası var mıdır bilemem çünkü motor içinde neler olduğunu göremiyorum ama şuda var würth güvenilir bir marka faydası var diyorsa alınır.
 
bizim araçlar max torku 4000 devirde verdiğinden vites büyütmeden önce 4000 devire yaklaştırıyorum ve vitesi büyütünce aynı hızda devir 3000 civarına düşüyor. böylece aslında o hıza çıkarken daha az yakmış oluyor. normal seyri de 3000 devir civarı yapıyorum, ekonomi de sağlıyor böylece sağırlaşma da olmuyor.
 
Geri
Üst