Dik Yokuşta Dur Kalk Yapmak

en dik yokuşta bile el fireni kullanmam..Gerek yok..Debriyaj ve aynı anda frene basarım..kalkarkendefrenden ayağımı ufak ufak kalkdırırım ve orada incecik bir kavrama noktası var, araba istop edek gibi olur, o anda gaza basarım..Hem debriyajı yormamış olurum hem de kaydırmamış olurum hem de el freniyle uğraşmamış olurum;)

bizim gaz pedalı telli olsaydı bende kaldırırdım öle ama olmuyor ne yazık ki:mad:
 
Gene de gaza basmadan debriyajdan ufak ufak çekince hemen stop etmez araba telli olmasa da.
 
mecbur yarım debriyajda tutacaksınki ayağını o sırada gaza yüklenmek lazım ama balatayı çabuk bitirir bu olay ancak dik rampalarda 1.3 cdti motorlar yetersiz kalıyor bence en güzel yöntem elfreni yada diğer yöntemle gerçi aynı kapı 3 pedal kullanarak kalkmak başka yapılacak birşey yok ... size tavsiyem yol boşken o rampalarda kendinizi alıştırmanız kavrama noktasını dik rampada belirlemeniz sizin açınızdan daha iyi olur diye düşünüyorum daha sonraları o gibi rampalarda ecel terleri dökmeden rahatça kasmadan kullanabilesiniz.. gerçi bunları yazdım ancak o tip rampalarda hiç deneme yapmadım bende defalarca stop ettireceğime eminim .... sanırım zamanla alışılıyor olsa gerek rampalar.
 
huzur otomatik viteste :) Şaka bir yana bana göre de en temiz yol el freni yardımıyla kalkmak.
 
ya acemılıkse acemılık kardesım cekerım el frenını kalkarım bı baskı balata 300 tl mıllet acemı demesın dıye balatamımı yıyecem cek el frenını kalk he el frensız aracımı gerı kacırmadanda kalkıyorum ama ne gerek var;)
 
elfreni varken balatanın canına okumayın mis gibi çekiyosun hem de beklemede ayak frende olmuyo bence en rahatı el freni
 
ben acemi felan değilim. 12 yıldır aktif araba kullanıyorum. ama bu benim araba ile oyle ben ayarlarımda kalkar dinilecek gibi değil hele dolu ise el frensiz balatayı yemeden imkansız. ama 1.3 accentimle sana düz duvarda kalkış yapayım 1cm bile kaymadan. demek ki arabadan kaynaklanıyormuş...............
 
hocam araban vec. C, diğeri ise accent 1.3,
rampada seni geri doğru çeken kuvvet şimdiki arabanda öncekine göre çok çok yüksek
kavramanın motordan aktadığı güç iki arabada aynı dahi olsa dediğin fark normal
el freni acemilik diye bişey duymadım hiç ama ben sadece ehliyet sınavında kavramayla kalktım 10 yıl önceydi o da :)
 
Geri
Üst