Dik Yokuşta Dur Kalk Yapmak

ben bilmem usta söför tak diee el frensiz kalkar:D
 
Buyrun gelin 1,3 dobloyla yokuşlara :D
Geçen kağıthaneye 40 tane 38cm hoparlör bırakıcam arkası komple dolu koltuk filan yatık cama kadar koli dolu. Doblonun motorunda problem var 2500 devre kadar düz yolda yük yokken bile gaz yemiyor. Dik bir yokuşta gidiyorum kaptırmışım 2. viteste ıkına ıkına çıkıyorum :D önüme çat diye kamyon atladı korna sellektör filan durmadı manevra yapıyor mecbur durdum. kamyon yaptı manevrayı kalktı gitti ben kaldım yokuşta :D kavramayı ayarladım gaza basıyorum araba geride kaymıyor ama ileride gitmiyor :D debriyajla gazı aynı anda kökledim devri yükselitip ayağımı gazdan çektim bu sefer patinaj çekmeye başladı :D millet bakıyor tip tip napıyor bu die :D Patinaj çeke çeke yanık lastik ve balata kokuları eşliğinde yokuşu çıktım :D El freni kullansamda hiç bir işe yaramıyacaktı çünkü motor çekmiyor :D
Sonra malları bırakıp şirkete gittim direk babama dobloyu direk satıyoruz 1,9 mu alıcan napıcan bilmiyorum ama derhal satıyoruz dedim. Tamam dedi :D şimdi yokuşta kalkmayan satılık bi doblomuz var :D
 
ben ılk ehlıyet aldıgımda cok korkardım yokuslardan zaten aracı bılmıyosun arac kullanmayı bılmıyosun ızmıde bılenler bılır esrefpasa yokusu var yokusun en ucundada trafık lambası var:) korktugu basına gelrmıs ya ınsanın hanı ALLAH tan arac cdtı dı kaldım ısıkta bole 3.5 3.5 atıyorum zar zor ayarladım debrıyajı kaymıyo arac arkaya ama yesıl bı yandıkı anammmmmmmm arac bagıra bagıra cıktı orayı;:) bana gorede el frenı acemılık degıldır ama her yokustada kullanılmaz bence sonucta hıc bırımızde 4000 5000 motor araclar yok 1.3 1.6 cogumuzun aracı halıyle kalkmıyo yanı egerkı 4000 motor bı amerıkan olsa gaza basmadan dabrıyajla kalk sonucta...... ya otomatık yada el frenı o kadar:)
 
Benim oksijen sensörü arızalı. Kavrama noktasında rolanti düşüp stop edebiliyor. Yokuşlarda büyük sıkıntılar çektikten sonra yolumu buldum. Çok dik yerlerde sağ ayağımın ucu frendeyken ayağımın dışıyla hafif gaza dokunuyorum. Devir 2000 lerdeyken rahat rahat kalkıyorum.
 
El frensiz kalkmayla kaydırmadım ben demeyle usta şoförlük olmaz.Usta şoför dediğinin önceden sezişi iyi olucak her tehlikeyi daha erken algılayabilicek ki olası kaza durumların da kurtarma şansı yüksek olsun...
Ayrıca bayır da kalkarken en el freniyle kalkmak en mantıklısı param çok baskı balatayı 6 ayda birde değiştiririm 3 ayda birde diyosanız ayrı konu...
 
bide önündeki yokuşta kalkamıyosa çok sakat :D
bi teyze rampa üstü ışıklarda durdu önümde, yeşil yandı teyzede hareket yok, neyse korna falan yapmadım tabi korkmasın diye sonra baktım fren lambaları söndü ama hareket ters yönde :) yani üstüme üstüme geliyo, yürümeye de niyeti yok hiç, korna falan yapıyorum tık yok hala geliyo, sonra ben geri salmaya başladım allahtan arka boş, geri geri teyzeyle arayı açınca etrafından dolanıp gittim :D
 
bide önündeki yokuşta kalkamıyosa çok sakat :D
bi teyze rampa üstü ışıklarda durdu önümde, yeşil yandı teyzede hareket yok, neyse korna falan yapmadım tabi korkmasın diye sonra baktım fren lambaları söndü ama hareket ters yönde :) yani üstüme üstüme geliyo, yürümeye de niyeti yok hiç, korna falan yapıyorum tık yok hala geliyo, sonra ben geri salmaya başladım allahtan arka boş, geri geri teyzeyle arayı açınca etrafından dolanıp gittim :D


:):) abi çok sakata gelmişsin o zman :) valla bazı rampalar gerçekten çok dik yani hiç değilse yüzde 7 lik 8 lik rampalar tahminen yani :) hayatımda en dik rampayı Rize de gördüm bizim comboda doluydu babam debriyajdan çekmesine rağmen ayağını ki elfreni ile kalktı mecbur ama araç gene geri kaydı orası ayrı :) 3 bin 3500 devirle babamın ayağına baktım debriyajdan çekili araç biraz geri kaydı şaşırdım içimden dedim gitti baskı balata diye :D ama nasıl olduysa araç birden zıpladı kalktı o rampayı yürüyerek zor çıkmıştım biliyorum :) araba ilk kalkana kadar can çekişti ama sonra bi kalktıktan sonra o rampayı 2 yle çıktı tabi devrini aldıktan sonra 1.3 motor ilk kalkış biraz sıkıntı ama kalktıktan sonra o 170 nm lik torku hissettiriyor 2 yle banamısın demedi o rampa :) ama tabi cayır cayır duman attı o sıra oda başka bi konu :) Allah kimseyi dik bi rampada araç doluyken bırakmasın :) bazen elfreni dahi çözüm olmuyor onu öğrendim ... bizim combolara chip şart diyorum başka bişey demiyorum babamla aram olsa yaptırtcam chipi ama bakalım .... hadi size rampada kalmadan keyifli sürüşler :)
 
Baskı balata deyip duruyorsunuz moralim bozuluyor. Eşime araç kullanmayı öğretme aşamasındayım, arabayı her kaldırışında içim cız ediyor. Baskı balata da ön lastiklerde harap oldu.
 
otomatik vites sevenler derneği hepinize işlerinizde kolaylıklar diler. yardım lazımsa dernek üyelerimiz rampada itebilir, el freninizi sizin yerinize çekebilir. ama debriyaj konusunda biraz acemiyiz beceremeyiz.
alınganlık yok dimi, şaka nihayetinde.
 
Geri
Üst