Dik Yokuşta Dur Kalk Yapmak

ıyıde arkd lar el frenını kullanıgınız zaman zaten baskı balata da
zarar verıyorsunuz:D
el frenının faydası sağ ayagınızla fren pedalına basmamanızdan ve arabayı kaydırmamaktan baska ıse yaramıyor dııl mı
 
aslında en guzelı rampalarda kalkıslardan uzak kalmak
mumkun oldugunca rampada durup kalkmamak:D
 
en dik yokuşta bile el fireni kullanmam..Gerek yok..Debriyaj ve aynı anda frene basarım..kalkarkendefrenden ayağımı ufak ufak kalkdırırım ve orada incecik bir kavrama noktası var, araba istop edek gibi olur, o anda gaza basarım..Hem debriyajı yormamış olurum hem de kaydırmamış olurum hem de el freniyle uğraşmamış olurum;)
aynen katılıyorum el freniyle nereye kadar.
 
Arkadaş yalnız değil....
Bilirsiniz otomatik vites arabalar asla geri kaçmaz D de iken dik yokuşta gaza dokununca araba ileri gider.

Arkadaşımda da eskiden 1.2 palio vardı otomatik ve gayet iyiydi.
şimdi Toyota Corolla HB aldılar 2009 model ve araba otomatik vites ve yokuş yukarı kalkışlarda geri kaçırıyor biraz.

Ve hızlanmıyor araç. ani hjızlanmalar için viteste bi özellik var arabaya geçici süre için güç takviyesi yapıyor.:kop:


Otomatik arabalarda şanzıman için destek sistemi çoktur. Arkadaşımız SPORT tuşundan bahsediyor. Diğer taraftan kaygan zeminlerde üçüncü viteste kalkmayı sağlayan ilk kalkış yardımcısı da vardır. Zaten otomatik arabalarda kaldırma diye bir olay yok. vitesi ileri veya geri konumuna alınca kalkışı kendisi yapar.
 
:D Abi Hyatta eL Freni Ckmedm Ayaqıma güveniOrm Ufacık Titretiyim Bdha Soför kOltuğuna oturmam (:
 
zor iş

en dik yokuşta bile el fireni kullanmam..Gerek yok..Debriyaj ve aynı anda frene basarım..kalkarkendefrenden ayağımı ufak ufak kalkdırırım ve orada incecik bir kavrama noktası var, araba istop edek gibi olur, o anda gaza basarım..Hem debriyajı yormamış olurum hem de kaydırmamış olurum hem de el freniyle uğraşmamış olurum;)


herkes yapamaz bence
 
bencede en kolayı el freni yada kavramada tutarak kaymayı önliyeceksin
 
Geri
Üst