dizel arabalarda ilk çalıstırmada ısıtma gereklimidir ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sayin90
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
arkadaşlar iç anadolu bölgesinin hava şartlarını bilmeden mümkünse araştırıp yorum yapalım. soruyu soran arkadaş Konya'da yaşıyor. geçen kış Aksaray -28 dereceyi gördü gece 3 civarı. araçların altlarında ki buz kütlelerini görseniz gözleriniz yaşarır... aracı hareket ettirmek isteyince sanki biri sizi tutuyor gibi oluyor, neden mi? buz kütleleri asfalt ile aracı resmen birbirine bağlıyor da ondan.

ayrıca yağ pompası araç hareket halindeyken değil motor devrine bağlı olarak çalışır. araç hareket etmeden gaz verin gaz veridğiniz ölçüde yağ pompalasın. illa aracın hareket etmesine gerek yok. ve araç hareket halindeyken daha çabuk ısınır kavramıda motor devri ile alakalıdır. rolantide 800-900dd hareket halinde 1. vitesten en erken 2. vitese geömek 1500-1600dd... araç dururken gaz verin hafifçe motor devrini 1500dd civarında tutun bakalım geç mi ısınıyr.

daha geçen gün yaşadığım bir olayı anlatayım size. saat 22:30 civarı araca bindim ve ön camın kirli olduğunu gördüm. cam suyunu sıkmamla birlikte bütün cam o anda buz tuttu. en soğuk salih kenarı şehirlerinde bunu yaşayan var mı acaba aranızda?

Konya'dan yazan arkadaşım ilkime göre davran diyorum ben sana. hava çok soğuksa kesinlikle bekle. hele ki -10 dereceyi görmüşse ve kar varsa araç üzerinde aracını çalıştır sonra araç çalışırken aracının üzerini temizle altındaki sarkıtları küçük darbelerle çatlat ya da kır. zaten 1-2 dk zaman geçmiş olur. sonra yoluna bakarsın. eğer aracın üzeri temiz ise ve yine hava çok soğuksa aracı çalıştır ve bekle. hemen hareket etmek belki yakıt tasarufu sağlar ama o kadar tasaruf anca 0,1lt/100km gibi bir değeri ancak görecektir.
 
her sabah 30 sn beklerim sonra yola çıkarım alışkanlık olmuş ve stop ederkende yine biraz beklerin 15-20 sn sonra stop ederim bence ideali bu yanlış biliyor olabilirim
 
ilk çalıştırmadaki bekleme ısıtmak için değil. arac uzun süreli durduğunda yağ kartere iniyor. tekrar yukarıya kalkıp motoru yağlaması için gaza basmadan birkaç dk çalışması gerekiyor. yağlanmadan yüke binen motor çok aşınır ve zorlanır. ister 1ci vites lsun ister boşta gaza basmak olsun zorlanır. 30-60sn kadar boşta çalışırsa kartere inen yağ motora ulaşır. sizde rahatça yola çıkabilirsiniz. stop etmeden önceki bekleme ise turbonun rahatlaması için diye biliyorum.
 
Geri
Üst