Buda Habertürk'ten
24 AY İÇİNDE DEVREDE
Belgede eylemin tamamlanma süresi 24 ay olarak belirlendi. Bu konuda belgede, “İlgili kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun tasarısı hazırlıkları ve mevcut kanunlar çerçevesinde yapılabilecek ikincil mevzuat düzenlemeleri için belgenin yayım tarihinden itibaren 24 ay içinde yapılacaktır” ifadeleri yer aldı.
Söz konusu kararın içeriğiyle ilgili bakanlık yetkilileri şu bilgileri verdi:
“Uygulamanın 2 yönü olacak. İlk yönü, ekonomik ömrünü doldurmuş araçların trafikten çekilmesi sağlanacak. Bu kapsamda sahiplerine bu araçları trafikten çekmeleri ve yerine yeni otomobil olmaları halinde vergi teşviği sağlanacak. İkinci yönü ise Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin sil baştan düzenlenmesi olacak. Buna göre halen yeni araçtan daha yüksek, eski araçtan daha düşük vergi alan sistem, tersine çevrilerek, eski araç kullananlara daha yüksek, yeni araç kullananlara daha düşük MTV uygulanacak. Böylece MTV oranları, şimdiki gibi eski araçlardan yeni araçlara doğru artarak değil, azalarak gidecek.
DİZELİN VERGİSİ ARTACAK
Araçlarda dizel-
benzinli ayrımı da yapılacak.
Dizel araçlara daha yüksek oranlı vergi uygulanması üzerinde çalışılıyor. Bununla ilgili vergi yasaları başta olmak üzere mevzuatın yeniden yazılması için gereken süre başladı. Bu yasal düzenlemelerin tamamı 2014 Şubat ayına kadar tamamlanmış olacak.
TÜRKİYE'DE SİLİNDİR VE YAŞA, AB'DE ZARARLI GAZA GÖRE VERGİ
Türkiye'de mevcut sistemde motorlu taşıtların vergilemesinde, araçların
silindir hacmi ve yaş esas alınıyor.
Silindir hacmi arttıkça araçların vergi miktarı artıyor, yaş arttıkça da vergi miktarı azalıyor.
Avrupa Birliği'nde ise çevreye duyarlı bir vergileme sistemi uygulanıyor. 27
AB üyesi ülkeden 17'si binek otolarda kısmen ya da yakıt tüketimine göre vergi uyguluyor. Vergilendirmede araçların emisyon salınımı dikkate alınıyor. Bir başka deyişle çevreye verilen zarara göre, otomobilin vergisi yükseliyor. Elektrikli araçlar için de vergi teşvikleri sağlanıyor.
1 YAŞINDAKİ OTOMOBİLİN MTV'Sİ 16 YAŞINDAKİNİN TAM 11 KATI