drl gündüz ledi bağlama

sigorta kutusundan kablo çekerek ve içeriye bir anahtar koyarak işlem yapılabilir.
kablolama yapılacaksa araya uygun bir sigorta da girilerek güvenlik sağlanır.
 
sigorta kutusundan kablo çekerek ve içeriye bir anahtar koyarak işlem yapılabilir.
kablolama yapılacaksa araya uygun bir sigorta da girilerek güvenlik sağlanır.
sigorta kutusu ile bugüne kadar hiç işim olmadı. sahip olduğum bilgiye göre orası biraz karışık. :)
aküden direk elektrik alıp araya bir röle koyarak parkları açınca çalışmasını sağlamak geldi aklıma fakat elektriği aküden almak akünün boşalmasına sebep olur mu bilmediğimden o işe girişemedim. direk aküden alıp röle ile parklardan kontak alsam uzun vadede aküye zararı olur mu? arada röle olduğu için kendi kendine enerji harcamaz sanırım ama araç çalışırken kullanmak sıkıntı oluştururmu bilmiyorum.
akü sadece aracı çalıştırırken enerji sağlar araç çalışınca dinamo elektiriği sağlar diye biliyorum. bu bilgi yanlış mı? araç çalışırken aküden bu şekilde enerji çekmek aküyü bitirir mi?
akü ve röle kombinasyonu ile olmaz ise sigorta kutusu için elektirikçiye gitmem gerekecek. nasıl bağlantı yaparsam daha sağlıklı olur ?
 
sorduğun soruların içeriğine bakarak söylüyorum ki
araç elektriğine müdahale edecek tecrübe ve bilgin yoksa 1 tek kabloyu bile kesme
ledleri bağlamak çok büyük bir işlem değil
en kolayı ve sağlıklısı bir oto elektrikçiye istediğini anlat
sigorta kutusundan sana bir hat çeksin ve içeriden bir anahtarla bağımsız olarak kontrol edebilirisin
en son ledler yanarken bir de foto atarsın buraya :D
 
Mesaj alınmıştır :) Hiç uğraşmadan direk bi ustaya gideyim en iyisi. cevaplar için teşekkür ederim
Takınca fotoğraf koyacağım. Yapmayı düşünen arkadaşlara örnek olur.
 
Oktay bey haklı. Bende elektrikçiye yaptırdım. 20 tl ye 20 dk da taktılar. Uğraştığına değmez. Direksiyonun altındaki boş plastiğe küçük bir anahtar takıldı. Araç çalışınca yanıyor, far yanınca sönüyor, anahtarla istersem hepten kapatabiliyorum. Kolay gelsin.
 
@ethembozkurt @okican @enisokan
yardımlarınızı bekliyorum. nereden elektrik alabilirim. istediğim zaman farlardan bağımsız şekilde açıp kapatmak için ne yapmam gerekir. fikir ve yardımlarınıza ihtiyacım var.


Aracıma yaptığım DRL uygulaması:

http://www.opelim.net/forums/self-servis/107426-astra-g-gunduz-fari-uygulamasi-drl.html

Ledler 1200 lümen gücünde:
drl_zps66b0c1de.jpg


Ancak modül ile çalışıyorlar:
modul_zps78e164e6.jpg


Bunlarda modüle kontak anahtarından hat çekiliyor. Böylece kontak açılınca yanıyor. Ayrıca farları yakınca yarı güce düşüyorlar.

Sizin ledler modülsüz direkt çalışan tip sanırım. Bunları bir röle ile çalıştırırsınız. Rölenin bobinini enerjilendirmek için de araç içinde uygun bir yere bir anahtar koyarsınız. Buna enerjiyi de kontak anahtarından enerji alan bir sigortadan hat çektirirsiniz. Böylece sadece kontağı açınca enerjilenen ama anahtar sayesinde istenildiğinde kapatılabilen bir DRL kumandanız olur.
Ancak park veya farlar yanınca sönsün istiyorsanız ilave 5 bacaklı 1 röle daha koydurursunuz. Bunun normalde kapalı olan kontak uçları ledlere giden kabloya bağlanır. Bobin ucu ise far yada park kablolarından birine bağlanır. Normalde kontağı açınca ve anahtara basınca ilk röle çeker ve led yanar. Far veya park açılınca ikinci röle çeker ve ledin bağlantısını keser.

Bağlantılarda sigorta kutusunda boşta olan ve kullanılmayan birkaç tane sigorta var. Onlar kullanılabilir. Ben öyle yaptım şahsen.
Ayrıntı isterseniz devre şeması, sigorta numarası falan gönderebilirim.
Ama zaten iş bittiyse fotoğrafları bir gönderin bakalım.:D

Bu da benimkinin son hali:
DSC_0006_zps5a679e06.jpg


DSC_0011_zps24e9866a.jpg


Bi-Xenon'un yanında DRL ve parklar LED olunca bembeyaz görüntü oluyor.
Irmscher tampon ekindeki hava boşlukları bu iş için yapılmış sanki. :)
17526d1413740013-astra-g-gunduz-fari-uygulamasi-drl-dsc_0008.jpg
 
Aracıma yaptığım DRL uygulaması:

http://www.opelim.net/forums/self-servis/107426-astra-g-gunduz-fari-uygulamasi-drl.html

Ledler 1200 lümen gücünde:
drl_zps66b0c1de.jpg


Ancak modül ile çalışıyorlar:
modul_zps78e164e6.jpg


Bunlarda modüle kontak anahtarından hat çekiliyor. Böylece kontak açılınca yanıyor. Ayrıca farları yakınca yarı güce düşüyorlar.

Sizin ledler modülsüz direkt çalışan tip sanırım. Bunları bir röle ile çalıştırırsınız. Rölenin bobinini enerjilendirmek için de araç içinde uygun bir yere bir anahtar koyarsınız. Buna enerjiyi de kontak anahtarından enerji alan bir sigortadan hat çektirirsiniz. Böylece sadece kontağı açınca enerjilenen ama anahtar sayesinde istenildiğinde kapatılabilen bir DRL kumandanız olur.
Ancak park veya farlar yanınca sönsün istiyorsanız ilave 5 bacaklı 1 röle daha koydurursunuz. Bunun normalde kapalı olan kontak uçları ledlere giden kabloya bağlanır. Bobin ucu ise far yada park kablolarından birine bağlanır. Normalde kontağı açınca ve anahtara basınca ilk röle çeker ve led yanar. Far veya park açılınca ikinci röle çeker ve ledin bağlantısını keser.

Bağlantılarda sigorta kutusunda boşta olan ve kullanılmayan birkaç tane sigorta var. Onlar kullanılabilir. Ben öyle yaptım şahsen.
Ayrıntı isterseniz devre şeması, sigorta numarası falan gönderebilirim.
Ama zaten iş bittiyse fotoğrafları bir gönderin bakalım.:D

Bu da benimkinin son hali:
DSC_0006_zps5a679e06.jpg


DSC_0011_zps24e9866a.jpg


Bi-Xenon'un yanında DRL ve parklar LED olunca bembeyaz görüntü oluyor.
Irmscher tampon ekindeki hava boşlukları bu iş için yapılmış sanki. :)
17526d1413740013-astra-g-gunduz-fari-uygulamasi-drl-dsc_0008.jpg

Öncelikle cevap için teşekkür ederim. Daha iş bitmedi. :) muayene de sıkıntı olduğundan ocak ayı sonunda muayeneye girdikten sonra montaj yaptıracağım. Yaptırdığım gibi resimleri koyacağım.
Bu arada sizin konuları da hayretler içinde takip ediyorum.sizde artık fazla eklenti yapmayın araca :) benim gibi gündüz ledi bile baglayamayan insanlar için Bi xenon, arka camları otomatik yapma, gündüz ledleri, ekranlı teyp derken bizde Bi eziklik oluyor :)
Şaka bir yana yaptığınız eklentiler çok orginal ve güzel duruyor. Paylaşımlarınızın devam etmesi dileğiyle :)
 
Oktay bey haklı. Bende elektrikçiye yaptırdım. 20 tl ye 20 dk da taktılar. Uğraştığına değmez. Direksiyonun altındaki boş plastiğe küçük bir anahtar takıldı. Araç çalışınca yanıyor, far yanınca sönüyor, anahtarla istersem hepten kapatabiliyorum. Kolay gelsin.

bugün taktırayım dedim. bir elektirkçiye gittim fakat adam takmak için 50 tl para istedi. açma kapama düğmesi ve kablolama içinde fiyatın diye de belirtiyor utanmadan .daha iki gün önce 30 metre uydu kablosu aldın 15 tl verdim. 30 metre kablo çekse yine o fiyatı bulmuyor. koyacağı 2-3 metre kablo 1-1.5 tl, açma kapama için harici düğme 2 tl , işçilik 45 tl . :mad:
siz 20 tl ye yaptırdım diye yazınca bende biryere zarar vermeden ustaya yaptırayım dedim ama gittiğim iki yer de aynı fiyatı söyledi. böyle atlamaya çalışan ustaları bir süre sonra sinek avlaken görünce seviniyorum. bir tadilat tamirat yapmayacağı halde sadece elektiriği nereden alacağını bildiği için bu ücreti isteyen usta batsın,kapatsın dükkanı arkadaş.
 
bugün adapazarında bir defa daha şansımı denemek istedim. dana önceden gittiğim atatürk sanayi ve modern sanayide işi makul fiyata yaptıracak usta bulamayınca 3. ve son sanayi yerleşimi olan ziraii aletler sanayisinin yolunu tuttum. adapazarında yaşayanlar bilir. oto pazarının olduğu yerdeki sanayi müşterileri diğer sanayilerdekilere göre daha az olduğundan daha mütevazi dükkanlar vardır. işi olmayan boş esnafa gideyim de ucuz yollu halledeyim dedim. tam tamına 5 oto elektirkçisine gitiim.
ilki çok işim var dedi (dükkanda 3 araba vardı )
ikincisi ben anlamam dedi (oto aküsü değiştiriyordu.)
üçüncüsü 60 tl dedi. led bende var dedim. elinde gördüm, işçilik dedi.
dördüncüsü çok işim var dedi. (içeride bir araç var ellerinde çay-sigara)
beşinci hepten öküz zaten. led nedir haberi yok. konuşmalarından açıklama ihtiyacı bile hissetmeden çıktım.

bugün gittiğim dükkanlarla birlikte bu ledi taktırmak için gittiğim oto elektrikçi sayısı 9 oldu ve hala taktırabilmiş değilim. kendim takmazsam atacam ledleri. içeri biryerden kablo geçirip direk aküye bağlayacağım. içeriden istediğim zamn kapatıp açmak ve sigorta paneline bilgim olmadığı için müdahale etmeden işi halletmek istiyorum. enerjiyi direk aküden almanın akü ömrü için bir sıkıntı oluşturur mu ?
 
bugün adapazarında bir defa daha şansımı denemek istedim. dana önceden gittiğim atatürk sanayi ve modern sanayide işi makul fiyata yaptıracak usta bulamayınca 3. ve son sanayi yerleşimi olan ziraii aletler sanayisinin yolunu tuttum. adapazarında yaşayanlar bilir. oto pazarının olduğu yerdeki sanayi müşterileri diğer sanayilerdekilere göre daha az olduğundan daha mütevazi dükkanlar vardır. işi olmayan boş esnafa gideyim de ucuz yollu halledeyim dedim. tam tamına 5 oto elektirkçisine gitiim.
ilki çok işim var dedi (dükkanda 3 araba vardı )
ikincisi ben anlamam dedi (oto aküsü değiştiriyordu.)
üçüncüsü 60 tl dedi. led bende var dedim. elinde gördüm, işçilik dedi.
dördüncüsü çok işim var dedi. (içeride bir araç var ellerinde çay-sigara)
beşinci hepten öküz zaten. led nedir haberi yok. konuşmalarından açıklama ihtiyacı bile hissetmeden çıktım.

bugün gittiğim dükkanlarla birlikte bu ledi taktırmak için gittiğim oto elektrikçi sayısı 9 oldu ve hala taktırabilmiş değilim. kendim takmazsam atacam ledleri. içeri biryerden kablo geçirip direk aküye bağlayacağım. içeriden istediğim zamn kapatıp açmak ve sigorta paneline bilgim olmadığı için müdahale etmeden işi halletmek istiyorum. enerjiyi direk aküden almanın akü ömrü için bir sıkıntı oluşturur mu ?

aksesuarcılara ve ses sistemcilerede uğrayın onlarda hallederler
 
Geri
Üst