sigorta kutusundan kablo çekerek ve içeriye bir anahtar koyarak işlem yapılabilir.
kablolama yapılacaksa araya uygun bir sigorta da girilerek güvenlik sağlanır.
kablolama yapılacaksa araya uygun bir sigorta da girilerek güvenlik sağlanır.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
sigorta kutusu ile bugüne kadar hiç işim olmadı. sahip olduğum bilgiye göre orası biraz karışık.sigorta kutusundan kablo çekerek ve içeriye bir anahtar koyarak işlem yapılabilir.
kablolama yapılacaksa araya uygun bir sigorta da girilerek güvenlik sağlanır.
@ethembozkurt @okican @enisokan
yardımlarınızı bekliyorum. nereden elektrik alabilirim. istediğim zaman farlardan bağımsız şekilde açıp kapatmak için ne yapmam gerekir. fikir ve yardımlarınıza ihtiyacım var.
Aracıma yaptığım DRL uygulaması:
http://www.opelim.net/forums/self-servis/107426-astra-g-gunduz-fari-uygulamasi-drl.html
Ledler 1200 lümen gücünde:
Ancak modül ile çalışıyorlar:
Bunlarda modüle kontak anahtarından hat çekiliyor. Böylece kontak açılınca yanıyor. Ayrıca farları yakınca yarı güce düşüyorlar.
Sizin ledler modülsüz direkt çalışan tip sanırım. Bunları bir röle ile çalıştırırsınız. Rölenin bobinini enerjilendirmek için de araç içinde uygun bir yere bir anahtar koyarsınız. Buna enerjiyi de kontak anahtarından enerji alan bir sigortadan hat çektirirsiniz. Böylece sadece kontağı açınca enerjilenen ama anahtar sayesinde istenildiğinde kapatılabilen bir DRL kumandanız olur.
Ancak park veya farlar yanınca sönsün istiyorsanız ilave 5 bacaklı 1 röle daha koydurursunuz. Bunun normalde kapalı olan kontak uçları ledlere giden kabloya bağlanır. Bobin ucu ise far yada park kablolarından birine bağlanır. Normalde kontağı açınca ve anahtara basınca ilk röle çeker ve led yanar. Far veya park açılınca ikinci röle çeker ve ledin bağlantısını keser.
Bağlantılarda sigorta kutusunda boşta olan ve kullanılmayan birkaç tane sigorta var. Onlar kullanılabilir. Ben öyle yaptım şahsen.
Ayrıntı isterseniz devre şeması, sigorta numarası falan gönderebilirim.
Ama zaten iş bittiyse fotoğrafları bir gönderin bakalım.
Bu da benimkinin son hali:
Bi-Xenon'un yanında DRL ve parklar LED olunca bembeyaz görüntü oluyor.
Irmscher tampon ekindeki hava boşlukları bu iş için yapılmış sanki.
Oktay bey haklı. Bende elektrikçiye yaptırdım. 20 tl ye 20 dk da taktılar. Uğraştığına değmez. Direksiyonun altındaki boş plastiğe küçük bir anahtar takıldı. Araç çalışınca yanıyor, far yanınca sönüyor, anahtarla istersem hepten kapatabiliyorum. Kolay gelsin.
bugün adapazarında bir defa daha şansımı denemek istedim. dana önceden gittiğim atatürk sanayi ve modern sanayide işi makul fiyata yaptıracak usta bulamayınca 3. ve son sanayi yerleşimi olan ziraii aletler sanayisinin yolunu tuttum. adapazarında yaşayanlar bilir. oto pazarının olduğu yerdeki sanayi müşterileri diğer sanayilerdekilere göre daha az olduğundan daha mütevazi dükkanlar vardır. işi olmayan boş esnafa gideyim de ucuz yollu halledeyim dedim. tam tamına 5 oto elektirkçisine gitiim.
ilki çok işim var dedi (dükkanda 3 araba vardı )
ikincisi ben anlamam dedi (oto aküsü değiştiriyordu.)
üçüncüsü 60 tl dedi. led bende var dedim. elinde gördüm, işçilik dedi.
dördüncüsü çok işim var dedi. (içeride bir araç var ellerinde çay-sigara)
beşinci hepten öküz zaten. led nedir haberi yok. konuşmalarından açıklama ihtiyacı bile hissetmeden çıktım.
bugün gittiğim dükkanlarla birlikte bu ledi taktırmak için gittiğim oto elektrikçi sayısı 9 oldu ve hala taktırabilmiş değilim. kendim takmazsam atacam ledleri. içeri biryerden kablo geçirip direk aküye bağlayacağım. içeriden istediğim zamn kapatıp açmak ve sigorta paneline bilgim olmadığı için müdahale etmeden işi halletmek istiyorum. enerjiyi direk aküden almanın akü ömrü için bir sıkıntı oluşturur mu ?