Easytronic Bilginiz Olsun

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ELEGANCE
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Müzik tesisatı bende de var ama böyle bi sorun teşkil ettiğini ilk defa duydum :S hiçte karşılaşmadım ya hayret :S
 
eee bizim gibi easytronic sahipleri ne olacak şimdi :eek:
:cool: herkes kurtulmuş biz yeni başlıyoruz.

Ben yeni aldım aracımı inşallah sorun çıkarmadan uzun zaman binmeyi hayal ediyorum.

Ama her türlü bilgiyi de edinmeye çalışıyorum tabiki.

Şimdi özetleyecek olursak; Vites geçmez ve ekranda da F diye hata alırsak, beyin değişecek, baskı balata değişecek vs. gibi serviste 4-5 bin liralık masraf çıksa bile bunu bir ustaya kömürlerini değiştirterek 100 liraya felan halledebiliyoruz öyle mi?

Kronik dediğiniz şey nedir onu da tam anlayamadım kömür bitecek bu mu yoksa bu beyin arıza yapacak bu mu? arıza yapan beyin programlanıp yoluna devam ediyor mu yoksa ciddi yukarıdaki gibi nerdeyse çin malı bir araba fiyatı kadar fatura mı çıkıyor.

Netleştirirseniz ona göre binmek isterim aracıma. Tecrübeleriniz bizim gibi yolun başındakilere çok faydalı olur.

Aman arkadaşlar yalnız yazmadan tekrarlıyayım, ben teknisyen değilim, başımdan geçenleri ve ustalardan duyduklarımı çarpıtmadan aktarıyorum, yanlış bir teknik bilgi verirsem elçiye zeval olmaz şimdiden affola.

Araç çalışmaz, vites geçişlerine tepki vermez ve vites ekranında "F" verirse sorun ya baskı balatadan ya easytronic beyninden yada her ikisindendir. Baskı balata için 1.700TL, easytronic beyni için 2.800TL'dir. Her ikisinin değişimi için toplam fiyat 4.500TL'dir.
Bu kömür diye nitelendirilen parçanın değişmesi yeterli olurken yetkili servis komple easytronic beynini değiştirerek 2.800 TL alıyor. Oysa yalnızca kömürün değişmesi ve yazılım güncellemesi arızayı gideriyor ve 250TL tutuyor. Kronik sorun kömür denilen parçaların 60-80bin km civarı bitmesiymiş. Zaten usta görünce tech2'yi bağlamadan önce anında doğru teşhisi koymuştu, tech2 de teyid etti. Arıza kodunu hatırlamıyorum p1607 gibi birşeydi. Kömürle beynin alakası nedir bilmiyorum, hatta kömür denilen parça ne işe yarar onu da bilmiyorum. Ama tek diyebileceğim sorun bu şekilde halloldu.

Benim başımdan geçen olayda eğer biraz alaka göstermeseydim, sağlam olan baskı balatam yok yere değişecek, onarım görebilecek beyin komple değişecek ve 4.500TL ödeyecektim.

Vitesle ilgili tecrübelerimi paylaşayım, bu easytronic biraz nazlı bir sistem. İlk yıl (F uyarısı vermediği halde) çalışmama ,stop etme, vites değiştirmeme, geç değiştirme, gaz pedalına tepki vermeme gibi sorunlar oldu 3 kez garanti kapsamında gerekli parçalar değişti, yazılımlar yüklendi. Sonra bu yıla kadar sorun yaşamadım, ama birden bire yolda bıraktı işte. Neyse ki ucuz atlattık. Tavsiyem kar modunu ve spor modu lüzumsuz kullanmayın, R'den A'ya veya tam tersi geçerken araç tamamen dursun, seyir halinde N'ye almayın. Tam otomatikler gibi trafikte yarı frene basılı kalkış yapmayın debriyaj kavrama noktasında bekler, zararlıdır, yani ayağınızı frenden yarım kaldırmayın ya tam kaldırın yada tam basın. Hill holder yoksa rapmalarda kesinlikle el freninden destek alarak kalkış yapın, geçişlerde vuruntu yapıyorsa geçiş anında ayağınızı gazdan çekmeniz bunu azaltacaktır. Sağlıklı kullanım için başka da yapılabilecek birşey yok gerisi nasip kısmet. Uzun yıllar sorunsuz kullanmanız dileğiyle...
 
Daha arabamı teslim almadım ama şimdiden gözüm korkmaya başladı.. Bu easytronic şans işi galiba. Memnun olan çok memnun, şansı tutmayanın da başına gelmeyen kalmamış..

2005'te aldım ben aracımı, yeni modellerde bu sorunlar aşılmış olabilir belki. Gözünüzü korkutmuş olmayalım ama bu vites benden uzak olsun. Yani kesinlikle şans işi ama böyle olmaması lazım, ben 2005 yılında o zamanın parasıyla 38.500 TL sayıp araba almışım şimdi 28'e satamıyorum ve arızası da cabası.
 
2005 model eaytronic 65000 de astramı sattım.1 defa bile arıza vermedi..İlk arabamdı....Acemiliklerim vardı...6000 devire kadar zorladığım olmuştur.Ortalama yakıt tüketimim 11.5 litre.sürekli sport modda gezerim.Bilmiyorum ama ben hem pratik hemde çok zevkli buluyorum..O kadar memnun kaldımki gittim 0 km 2008 eaytronic aldım..42000 küsür para verip birçok alternatifim varken tercihim yine opel yine eaytronic oldu....
 
Son düzenleme:
arkadaşlar bu işler biraz da şans işi gibi. kimileri sorun çıkmadan kullanıyor ama çoğu kişide sorunlu olduğunu söylüyor. ben de zamanında corsamı alırken çok düşünmüştüm easytronic mi alsam diye ama iyiki almamışım diyorum. çünkü çıkan sorunları duyunca gözüm baya korktu. şikayetvar.com sitesinde easytronicle ilgili yuzlerce sorunun olduğunu gördüm. yarı otomatik şanzımanlarda böyle sorunlar hep çıkıyor.
tek sorunsuz yarı otomatik şanzıman vw grubunun dsg şanzımanıdır. bunu bir kullanıcı olarak söylüyorum arkadaşlar. diğer aracımız olan vw passat dsg şanzımanlı ve easytroniclerdeki hiçbir sorun bu şanzımanda mevcut deil. opelin easytronic şanzımanından uzak durmak gerekir diye düşünüyorum...
 
2005'te aldım ben aracımı, yeni modellerde bu sorunlar aşılmış olabilir belki. Gözünüzü korkutmuş olmayalım ama bu vites benden uzak olsun. Yani kesinlikle şans işi ama böyle olmaması lazım, ben 2005 yılında o zamanın parasıyla 38.500 TL sayıp araba almışım şimdi 28'e satamıyorum ve arızası da cabası.

Arkadaşım geçmiş olsun. Bizde daha geçen hafta 2006 full elegance yi maalesef 24.000 e sattık. (Aracı ek donanımlarla 42.500 TL ye almıştık)
 
Müzik tesisatı bende de var ama böyle bi sorun teşkil ettiğini ilk defa duydum :S hiçte karşılaşmadım ya hayret :S

tesisatım 1200 RMS veren bir woofer 2 takım mid vardı.

Birde uzun kısa sislerde xenon vardı.Ama tesisattan sonra yapmaya başladı sistem tam beslenmiyordu zaten ilave akü takılacaktı bahanesi olmuştuu :)
 
Arkadaşım geçmiş olsun. Bizde daha geçen hafta 2006 full elegance yi maalesef 24.000 e sattık. (Aracı ek donanımlarla 42.500 TL ye almıştık)

Teşekkür ederim benimkinin de şu piyasada ederi en fazla o kadardır zaten.
 
tüm markalarda manuelden otomatikleştirilmiş şanzumanlarda sorun çıkmakta.opel de dahil hepsi çok arıza veren sistemler.tam otomatik şanjumandan başka otomatik bence kullanılmaz uzun süre binilecekse araca zaten corsada tam otomatik farkı 2500 tl yani eastronikten pahalı
 
Geri
Üst