- Katılım
- 18 Ağu 2009
- Mesajlar
- 120
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
Merhabalar,
10 ay kadar önce aldığım ve henüz 20.000 km'ye ulaşmamış olan aracımın şanzumanının aslında doğru çalışmadığını farkettim. Bu şanzumanın biraz konforsuz olduğunu bildiğim için önceleri çok dikkatimi çekmemişti, ancak benzer türdeki diğer şanzumanları deneyince (Auris D-4D, 308 Auto6R HDI, vs.) benimkinin gerçekten daha fazla sarstığını farkettim. Ayrıca çoğu defa vites düşürürken çıkardığı sesler de beni biraz düşündürmeye başladı. Dolayısıyla aracımı kullanırken biraz test eder gibi kullandım ve nerede hata yaptığını tespit etmeye çalıştım. Araç, hızlı vites düşürürken, gazdan ani olarak ayağımı çektiğinde çok belirgin bir şekilde "debriyajı kullanmadan" vites değiştiriyor - ya da başka bir deyişle debriyajı geç kullanıyor. Daha sonra daha dikkatli takip ettiğimde normal kullanımda da vitesi yükselttikten (yani vites değiştikten) kısa bir süre sonra gazın devreye girdiğini farkettim. Bu iki durum da açıkça aracın vites değiştirirken gaz-debriyaj-vites kolu üçlüsünü gerekli senkronizasyonda harekete geçiremediğini gösteriyor. Öyle ki, manuel araç kullandığımda debriyaja basarken aynı anda gazı kestiğimde, ve vitesi geçirdikten sonra debiryajı "bırakırken" gaza bastığımda bu denli sarsılmadığını ayrıca biliyorum. Kısacası benim arabamın şanzumanı bu işlemi biraz hatalı yapıyor. Ben bu durumu burada anlattığım gibi 15.000 km bakımına götürdüğümde Altunizade Arkas servisini anlattım, onlar da bir takım işlemleri yaptıklarını söylediler, ancak durum hala devam ediyor. Bu nedenle ben de tekrar servise götürmek istiyorum, ancak "kalibrasyon" diye adlandırılan bu işlemi en iyi şekilde yapan bir servis biliyor olmam lazım. Daha önce benzer bir problemle bu tip bir işlem yaptırmış olan arkadaşlar, bana servis tavsiye edebilirlerse sevinirim.
Teşekkürler,
Mustafa.
10 ay kadar önce aldığım ve henüz 20.000 km'ye ulaşmamış olan aracımın şanzumanının aslında doğru çalışmadığını farkettim. Bu şanzumanın biraz konforsuz olduğunu bildiğim için önceleri çok dikkatimi çekmemişti, ancak benzer türdeki diğer şanzumanları deneyince (Auris D-4D, 308 Auto6R HDI, vs.) benimkinin gerçekten daha fazla sarstığını farkettim. Ayrıca çoğu defa vites düşürürken çıkardığı sesler de beni biraz düşündürmeye başladı. Dolayısıyla aracımı kullanırken biraz test eder gibi kullandım ve nerede hata yaptığını tespit etmeye çalıştım. Araç, hızlı vites düşürürken, gazdan ani olarak ayağımı çektiğinde çok belirgin bir şekilde "debriyajı kullanmadan" vites değiştiriyor - ya da başka bir deyişle debriyajı geç kullanıyor. Daha sonra daha dikkatli takip ettiğimde normal kullanımda da vitesi yükselttikten (yani vites değiştikten) kısa bir süre sonra gazın devreye girdiğini farkettim. Bu iki durum da açıkça aracın vites değiştirirken gaz-debriyaj-vites kolu üçlüsünü gerekli senkronizasyonda harekete geçiremediğini gösteriyor. Öyle ki, manuel araç kullandığımda debriyaja basarken aynı anda gazı kestiğimde, ve vitesi geçirdikten sonra debiryajı "bırakırken" gaza bastığımda bu denli sarsılmadığını ayrıca biliyorum. Kısacası benim arabamın şanzumanı bu işlemi biraz hatalı yapıyor. Ben bu durumu burada anlattığım gibi 15.000 km bakımına götürdüğümde Altunizade Arkas servisini anlattım, onlar da bir takım işlemleri yaptıklarını söylediler, ancak durum hala devam ediyor. Bu nedenle ben de tekrar servise götürmek istiyorum, ancak "kalibrasyon" diye adlandırılan bu işlemi en iyi şekilde yapan bir servis biliyor olmam lazım. Daha önce benzer bir problemle bu tip bir işlem yaptırmış olan arkadaşlar, bana servis tavsiye edebilirlerse sevinirim.
Teşekkürler,
Mustafa.