ECOTEC 1.6 115 BG Benzinli Motor

kaderaniz

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
4,293
Tepkime puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Bu motoru hepimiz biliyoruz. Opel'i sırtlayan motor diyebiliriz. Gerçi son yıllarda pabucu dama atılacak gibi dursa da şu an için benzinli modellerde en çok tercih edilenlerden. LPG ile uyum sağladığından tercih ediliyor biraz da...

Yalnız kafamı kurcalayan bir şeyler var. Malum bu motor Cruze'larda da kullanılıyor. Ve Cruze'lar için belli bir km sonra illa ki subap erimesi olacaktır deniliyor. Ustam aynı şekilde Astraların da İnsigniaların da sorunlu olduğunu söylüyor. Bir süre sonra subaplarda erime oluyor diyor. LPG'nin bu olayı daha çabuk başlattığı fakat araç LPG'siz de olsa bir süre sonra bu sorunun olacağını söylüyor. İnternette değişik yerlerde de buna benzer şeyler okudum.

Ancak aklım bir türlü almıyor. GM neden böyle bir motor üretir ki? 100.000 km'yi görmemiş bir motor masıl böyle bir sorun çıkarır?

Bütün bunlar şehir efsanesi mi, gerçeklik payları var mı? Yahut daha çok Cruze'lar için bu sorun yazıldığı için ortada büyük bir çamur atma vakası mı var? Motor aynı motor! Ha Astra'da ha Cruze'da...
 
o sübapların magnezyumdan yapılmasının bir sebebi vardı ama nerde okudum ve neydi hatırlayamadım şimdi :)
lpg uyumsuz motorlar cruze da j kasa astra da insignia da kullanılıyor. cruze adının bu sorunla daha çok anılmasının sebebi fiyatıdır bence. insignia da aynı sıkıntıyı yaşadığı halde daha yüksek rakamlara satıldığından cruze un satış rakamına göre daha aşağılarda sanırım. yada aracına 50-60 bin veren adam benzine de para buluyor insignialarda bundan dolayı sıkıntı çok duyulmuyor.
cruze 30 bin tl civarında bir araç olduğundan ulaşılması birçok insan için daha kolay. bundan dolayı ismi çıkmıştır diye düşünüyorum.
astra zaten bu lpg uyumsuz motorla j kasada tanıştı. piyasada daha mazisi yok yani.
 
astra H 1.6 sahibiyim,aldığımızdan beri tüplüdür kendisi :D 150 bin km de nazar değmesin birşeyi yok ;) Cruze olan bir arkadasım var opisde taktırdı landrenzo sanırım markası,arıza lambası ne kadar uğrassalarda sönmedi.Başka bir arkadasda var,özel serviste takılmıs tüpü,prins marka,arıza lambası problemide yok başak problemide.Cruze a o kadr para verip prins taktırmakta bana cok cazip gelmeyen bi durum :) açıkçası subap olayına ben inanmıyorum
 
LPG'yi takan usta bir İnsignia'nın subaplar yüzünden yaklaşık 750 TL'lik masraf açtığını söyledi. Ne kadar doğrudur bilemem. Ancak şu forumda bu motorlardan şikayet gelmiyorsa şehir efsanesi gibi geliyor bana bu subap meselesi...
 
magnezyum olmasının sebebini ben sorduğumda performans ve yakıt tüketimi demişti usta
subaplar eridiğinde çelik takıyorlar 2000 TL civarı diye biliyorum
sorun çıkartan astralar 2011 ve sonrası modellerde
 
Daha hiç bir Opel forumunda ben subap yaktım , bununda sebebi LPG diyen çıkmadı , merakla bekliyorum, bir adet insignia var oda 1.6 turbo onun haricinde ne bir z16xer nede bir A16xer motor sahibi LPG li arac kullanıcısı ben LPG yaptım x km oldu , subaplar gitti diye şikayet etmedi , bende sabırla bekliyorum bu konuyu ve bunun detaylarını...
 
Evet aynı magnezyum subap durumu 2011 sonrası astralarda da var. Yanlış olmasın ama A16XER kodlarda böyleydi sanırım.
Bizim araçlara lpg montajı yaptırmak isteyen herkesin karşısına bi kere çıkmıştır bu konu. Ama daha subap erittim diyen yok. Eritme mevzusunun çıkış sebebiyse lpg benzine göre daha yüksek sıcaklıklarda yakıldığından benzine göre üretilen bu motor parçasının ömrünün kısalacağı söyleniyor. Evet lpg daha yüksek sıcaklıklarda yakılır ancak bana göre ömrü azalan sadece subap kapağı değilki yanma odası vs. gaz ve ateşlemeye maruz kalan tüm yapının ömrü azalması lazım bu konu niye bu kadar öne çıkarılmış bilmiyorum.
Bi diğer şehir efsanesine göre de Opel araçlarına lpg montajı yapılmasını istemediği için böyle parçalar kullandığını söylüyor ama bana pek inandırıcı gelmiyor :)
 
Evet aynı magnezyum subap durumu 2011 sonrası astralarda da var. Yanlış olmasın ama A16XER kodlarda böyleydi sanırım.
Bizim araçlara lpg montajı yaptırmak isteyen herkesin karşısına bi kere çıkmıştır bu konu. Ama daha subap erittim diyen yok. Eritme mevzusunun çıkış sebebiyse lpg benzine göre daha yüksek sıcaklıklarda yakıldığından benzine göre üretilen bu motor parçasının ömrünün kısalacağı söyleniyor. Evet lpg daha yüksek sıcaklıklarda yakılır ancak bana göre ömrü azalan sadece subap kapağı değilki yanma odası vs. gaz ve ateşlemeye maruz kalan tüm yapının ömrü azalması lazım bu konu niye bu kadar öne çıkarılmış bilmiyorum.
Bi diğer şehir efsanesine göre de Opel araçlarına lpg montajı yapılmasını istemediği için böyle parçalar kullandığını söylüyor ama bana pek inandırıcı gelmiyor :)

Yazidaki en büyük sehir efsanesi LPG nin yanma ısısı , LPG nin adyabatik alev sıcaklığı benzinden tam olarak 220 derece azdır , sonuçta bu subap yanmasının (erime tamamen servis uydurması tereyağı mı bu eriyecek ) , sebebi kullanılan yakıtın tipi degil yakıt dongulerin deki hatalar, siz aracın hava yakıt Oranını iyi yapmayan bir ustaya gider , yazılımı kötü bir kit takar , sonra aracın dtc bilgilerini bloklayan 2. Kalite obd li bir kit takarsanız bırakın subap yanmasını araba yanar :)

Bir başka konuda yazdım , EGT ler benzinli araçta 550 derece civarıdir , atmosferik araçlarda bu deger ortalama budur yani , başka bir Opel forunda uçak türbinleri ile uğrasan bir arkadas LPG li opelin EGT lerini ölçmüş ve 10 derece daha düşük çıktığını yazmıştı . Yani LPG nin yanması sonucu ortaya benzinden daha fazla isi çıkmaz çıkamaz , bu zaten aslında bildigimiz bir sey çünkü her son kullanıcı LPG yapınca aracımın cekisi düşecek der degil mı , bana bir madde söyleyin hem daha az iş yapacak hem daha fazla enerji üretecek (enerji = isi ) fiziksel olarak imkânsız degil mı bu. Yabancı forumlarda okuyun .

Kısaca AFR si iyi ayarlamış, yine aracın yakıt döngüleri tutmuşsa degil 20 30 bin , 250 bin km bir sey olmaz .
 
Son düzenleme:
Yazidaki en büyük sehir efsanesi LPG nin yanma ısısı , LPG nin adyabatik alev sıcaklığı benzinden tam olarak 220 derece azdır , sonuçta bu subap yanmasının (erime tamamen servis uydurması tereyağı mı bu eriyecek ) , sebebi kullanılan yakıtın tipi degil yakıt dongulerin deki hatalar, siz aracın hava yakıt Oranını iyi yapmayan bir ustaya gider , yazılımı kötü bir kit takar , sonra aracın dtc bilgilerini bloklayan 2. Kalite obd li bir kit takarsanız bırakın subap yanmasını araba yanar :)

Bir başka konuda yazdım , EGT ler benzinli araçta 550 derece civarıdir , atmosferik araçlarda bu deger ortalama budur yani , başka bir Opel forunda uçak türbinleri ile uğrasan bir arkadas LPG li opelin EGT lerini ölçmüş ve 10 derece daha düşük çıktığını yazmıştı . Yani LPG nin yanması sonucu ortaya benzinden daha fazla isi çıkmaz çıkamaz , bu zaten aslında bildigimiz bir sey çünkü her son kullanıcı LPG yapınca aracımın cekisi düşecek der degil mı , bana bir madde söyleyin hem daha az iş yapacak hem daha fazla enerji üretecek (enerji = isi ) fiziksel olarak imkânsız degil mı bu. Yabancı forumlarda okuyun .

Kısaca AFR si iyi ayarlamış, yine aracın yakıt döngüleri tutmuşsa degil 20 30 bin , 250 bin km bir sey olmaz .

İlginç.
Öncelikle şunu belirleteyim tabi benim motor-kimya üzerine bi uzmanlığım yok, forumlarda sürekli lafı geçe geçe dilimize yapışmış bi tabirdi bu ısı farkı.
Ancak siz öyle deyince yüzeysel bi araştırma yaptım dediğiniz gibi alev sıcaklıkları ya birbirine çok yakın yada yanma odasında meydana gelecek sıcaklıkların yakıt karışım veya basınç oranlarıyla denkleştirilebileceğinden bahsediyor kaynaklar.

Hatta daha güzeli, "BENZİNLİ MOTORLARDA LPG KULLANIMININ SUPAPLAR
ÜZERİNDEKİ ISIL ETKİSİNİN İNCELENMESİ " başlıklı bi araştırma yazısı buldum. Sonuç kısmını burada paylaşayım araştırmanın tam metni için link:
http://home.uludag.edu.tr/users/ucmaz/PDF/muh/2003-8(1)/htmpdf/mak19.pdf

Ön çalışma yakıtların alev sıcaklıklarının karşılaştırılmasına yönelik olmuş ancak yakıtların alev sıcaklıkları arasında belirgin fark olmaması nedeniyle aynı supap için farklı yakıtlar kullanımının ısıl zorlamalar açısından fark oluşturmayacağı sonucuna varılmıştır. Bunun üzerine ağırlık supap üzerinde oluşacak karbon birikintilerinin etkisi üzerine kaydırılmıştır. Bu amaçla benzinle çalışma halinde supap yüzeyinde karbon filmi oluştuğu Heywood (1988) ve bu filmlerin sırasıyla 20, 50, 100, 200 mikron kalınlığında oluştuğu ancak LPG ve/veya doğal gazda oluşmadığı kabul edilerek supabın ısıl davranışı incelenmiştir. Bu çalışmada yapılan kabuller literatürde verilen (Bilal, H. 2000) deneysel supap sıcaklıkları değerleri ile karşılaştırıldığında benzer sonuçlar verdiği gözlenmiştir. Bu açıdan yapılan çözümlerin gerçeğe uygun değerler olarak alınabileceği kabul edilmiştir. Hesaplara göre motorun rejim sıcaklığına ulaşması 250 saniye civarında gerçekleşmiştir. Benzin ve LPG için supap yüzeyinde farklı noktaların rejim sıcaklığına ulaşma eğrileri Şekil 8. de verilmiştir. Şekilden görüleceği gibi 250 s civarında bir süre de sıcaklıklar sabit bir değere yakınsamaktadır.
 
İlginç.
Öncelikle şunu belirleteyim tabi benim motor-kimya üzerine bi uzmanlığım yok, forumlarda sürekli lafı geçe geçe dilimize yapışmış bi tabirdi bu ısı farkı.
Ancak siz öyle deyince yüzeysel bi araştırma yaptım dediğiniz gibi alev sıcaklıkları ya birbirine çok yakın yada yanma odasında meydana gelecek sıcaklıkların yakıt karışım veya basınç oranlarıyla denkleştirilebileceğinden bahsediyor kaynaklar.

Hatta daha güzeli, "BENZİNLİ MOTORLARDA LPG KULLANIMININ SUPAPLAR
ÜZERİNDEKİ ISIL ETKİSİNİN İNCELENMESİ " başlıklı bi araştırma yazısı buldum. Sonuç kısmını burada paylaşayım araştırmanın tam metni için link:
http://home.uludag.edu.tr/users/ucmaz/PDF/muh/2003-8(1)/htmpdf/mak19.pdf

Aslında cok uzun uzun yazılacak ve üzerine konuşulacak bir olgu bu olay . Ben kısaca yazdım . Sonuçta ben uzunca bir zamandır yazıyorum , burada hatta LPG firmalarında üst düzey yonetici olup daha sonra ayrılıp LPG düşmanı olmuş bir arkadasla tartıştım , uzaklaştırma cezası bile aldım :) , burada anlatılan olay aynen yazdıklarım , siz arac döngülerini iyi yapan bir kit ile aracınızın AFR sinı kısa ve uzun döngülerde (avans) benzin ile aynı tutar, bunun üzerine kaliteli LPG kullanırsanız aracınizi stok subaplari ile uzun kmler sorunsuzca kullanırsınız . Yeni kitlerde bu döngülere yaklaşımdaki hata nerdeyse aynı olmaktadır (iyi bir usta %0.1 lik sapma ile bile ayar yapabilir.)

Bu karbon filmi konusunda ise uzun süre benzinde kullandığında zaten gerekli film tabakası oluşur.
LPG ne kadar karbon salınımı en düşük yakıt olsa da hiç karbon filmi oluşmaz varsıyı mı yapılarak hesap yapılmış, ben olsam daha iyi bir araştırma yapardım, imkanlar dahilinde kullandıkları motor 8.1 sıkıştırma oranları eski nesil bir motor onun da çok etkisi var. Sonuç olarak ortak noktamız LPG Benzinden daha düşük sıcaklıkta yanar :D

Ben, bir cok defa yazdım , konumuz astra h oldugundan söylüyorum , üst kapaklarını daha 100 bin km görmeden açan bırakın LPG kullanmayı en kaliteli benzinden başka akaryakıt yapmayan astra h lar var . Subap hasarının LPG den cok , aracın ateşleme sostemindeki düzensizlik ile alaksi vardır . Benim bildigim 100 bin km yi gecmis LPG kullanan otomobiller var. Sonuçta LPG nin subap yanmasindaki başrol oyuncusu olduguna inanmıyorum , bırakın başrolü figüran bile olamaz :)

Aşağıdaki link epey faydalıdır :

http://www.go-lpg.co.uk/VSR.html
 
Son düzenleme:
Geri
Üst