ECOTEC 1.6 115 BG Benzinli Motor

LPG'yi takan usta bir İnsignia'nın subaplar yüzünden yaklaşık 750 TL'lik masraf açtığını söyledi. Ne kadar doğrudur bilemem. Ancak şu forumda bu motorlardan şikayet gelmiyorsa şehir efsanesi gibi geliyor bana bu subap meselesi...


insignia = silindir kapağı + valfler == 750 lira :)

eğer öyle bir problem varsa silindir kapağını millet açmaya 750 gayme alır...
bunun rektifiyecisi sibop alıştırması sibopları lastikleri cartı curtu iyi para olur hani...
 
insignia = silindir kapağı + valfler == 750 lira :)

eğer öyle bir problem varsa silindir kapağını millet açmaya 750 gayme alır...
bunun rektifiyecisi sibop alıştırması sibopları lastikleri cartı curtu iyi para olur hani...

İşte ben de onu diyorum... Ortada bir ilginçlikler dönüyor ama anlayamıyorum!

Bu arada geçmiş sayfadaki mesajlara bakarak LPG'nin subap yakmadığı sonucuna ulaşıyoruz. Peki ama bu kadar tantana neden çıkıyor?
 
İşte ben de onu diyorum... Ortada bir ilginçlikler dönüyor ama anlayamıyorum!

Bu arada geçmiş sayfadaki mesajlara bakarak LPG'nin subap yakmadığı sonucuna ulaşıyoruz. Peki ama bu kadar tantana neden çıkıyor?

Şimdi tantana neden çıkıyor, bilinçsiz kullanıcı + bilinçsiz usta. Bakın kısaca yazacağım.

Araçlarımızda motor arıza lambası vardır, bu lamba yandı mı ne yaparsınız, ustaya gidersiniz değil mi, peki gittiğiniz usta abi bu normal bak sen LPG yapmışsın bu yanıyor derse ne yaparsınız, ya başka ustaya gidersiniz, yada bak normalmiş sürmeye devam dersiniz. İşte bu yanan lamba aslında aracın yakıt ayarının bozulduğunun, fakir karışıma düştüğünün göstergesi oluyor. Fakir karışım demek, yüksek EGT demek.

İşte tantana burda kopuyor, bizim sanayi esnafının (usta demiyorum ayıp olur) diline pelesenk olmuş bu LPG var normal sözü, lastik patlasa LPG den diyorlar ya ondan oluyor.

TEk uyarım var o lamba LPG de yanmayacak arkadaş, yanarsa işler sakat, o arabaya lamba yanarken binmeyeceksin.

İnsignia da subap hasarı oluşmuşsa maliyet en az 1500 tl oluyor.
 
Şimdi tantana neden çıkıyor, bilinçsiz kullanıcı + bilinçsiz usta. Bakın kısaca yazacağım.

Araçlarımızda motor arıza lambası vardır, bu lamba yandı mı ne yaparsınız, ustaya gidersiniz değil mi, peki gittiğiniz usta abi bu normal bak sen LPG yapmışsın bu yanıyor derse ne yaparsınız, ya başka ustaya gidersiniz, yada bak normalmiş sürmeye devam dersiniz. İşte bu yanan lamba aslında aracın yakıt ayarının bozulduğunun, fakir karışıma düştüğünün göstergesi oluyor. Fakir karışım demek, yüksek EGT demek.

İşte tantana burda kopuyor, bizim sanayi esnafının (usta demiyorum ayıp olur) diline pelesenk olmuş bu LPG var normal sözü, lastik patlasa LPG den diyorlar ya ondan oluyor.

TEk uyarım var o lamba LPG de yanmayacak arkadaş, yanarsa işler sakat, o arabaya lamba yanarken binmeyeceksin.

İnsignia da subap hasarı oluşmuşsa maliyet en az 1500 tl oluyor.

Arıza lambasının yanması LPG'nin kalitesi ile ilgili midir?

Ben normalde OPET'ten yakıt almaya çalışıyorum. Gayet memnunum. Bir iki kere OPET dışında bir yerlerden yakıt almıştım ve lamba yanmıştı. Ancak o depo bitince kendiliğinden arıza lambası söndü. Bu, ayarların düzgün olduğuna işaret olabilir mi?
 
Arıza lambasının yanması LPG'nin kalitesi ile ilgili midir?

Ben normalde OPET'ten yakıt almaya çalışıyorum. Gayet memnunum. Bir iki kere OPET dışında bir yerlerden yakıt almıştım ve lamba yanmıştı. Ancak o depo bitince kendiliğinden arıza lambası söndü. Bu, ayarların düzgün olduğuna işaret olabilir mi?

Yakıt kalitesi bazen sebep oluyor , ancak lamba yandimi en azından bir arıza kodu okumak lazım neymiş ne değilmiş ...
 
Ben henüz astra h sahibi olup sibop yakan görmedim.
 
lpg kullanımına ilişkin toplum üzerinde çok ciddi olumsuz bir baskı var lpg dönüşümü yapan firmalar hariç. onlar bile kullanıcılarla yaşadıkları sıkıntılardan veya müşteri memnuniyetsizliğinden dolayı ki bu deveye hendek atlatmak kadar zordur bilirsiniz, mevzuya sahip çıkamıyorlar. ben bunda akaryakıt firmalarının, otomobil üreticilerinin hatta hükümetlerin bile etkili olduğunu düşünüyorum. çünkü akaryakıttan nemalanan oldukça fazla kurum var. Lpg nin yıllar içerisinde kat ettiği yol ve ülkemiz şartlarında zorunluluğu da inkar edilemez. fiyat/performans+ çevre etkenleri göz önüne alındığında LPG nin tartışma götürür hiç bir yanı yoktur bence...
 
Son düzenleme:
afr ayarı çok önemli. illa subap eritmesine gerek yok. fakir karışım arabaya zarar veriyor zengin karşım hem cebe hemde arabaya zarar veriyor. ben sanmıyorum adam akıllı lpg ayarı ve ustayla 70 binde subap falan eriyeceğini...
 
Z16xer de LPG kullanıyorum cruze da hangi motor var bilmiyorum ama ben 17 bin kmde oldukça memnunum tüm LPG ön yargım kalktı :D ben daha 55 bin kmdeyim bakalım:D
 
Geri
Üst