Egzantirik mili devir sensörü...

Bu egzatirik kasnağındaki çaplanma nasıl oluyor ve nasıl kontrol edecez kardeş ?? Bugün bir elektirikçi krank mili devir sensörü bozulmuş olabilir onda da aynı arızayı verir bu nedenle bu sensörler genellikle ikisi birden değişir vaktin olduğu bir zamanda getir kontrol edelim dedi... Krank mili sensörü arıza verdiriyorsa kam mili devir sensörü yanlış sinyal der mi acaba
 
krank arıza verirse araç zor çalışır göstergedeki ibre araç çalıştırırken sapıtığıda olur egzantirik devir sensörü gibi sık arızada yapmaz
 
Krank mili devir sensörü ile kam mili devir sensörü birbiriyle bağlantılı çalışıyor zannedersem bu nedenle ikisini de kontrol ettirip gerekirse ikisini birden değiştirmek mantıklı geliyor... merek ettiğim şu; sorun alt(KRANK MİLİ DEVİR) sensörden kaynaklanıyorsa tech2 cihazı kam mili devir sensörü yanlış sinyal der mi acaba ?
 
krank devir sensörü yüzünden egzantirik devir sensörü hatası verceğini sanmam.krank devir sensörü ateşlemede ana rol üstlenicisidir.Egzantirik devir sensörü arızalı olduğunda motor korumaya geçer fakat krank devir sensörü arızalı olsa araç çalışmaz geç çalışır çalışsa bile stop edebilir sapıtır düzensiz çalışır.Sensörün yapısı zaten bir mıknatıs ve bobin.Egzantirik devir sensöründe bu yapı biraz daha hassas krank devir sensöründe bu yapı biraz daha kaba olduğundan kolay arıza yapmaz.Yan sanayi sensörde kullanılan bobin iletkenide alt sınıf olduğundan ısıdan dolayı sarımın zamanla direnç değeri değişir buda sensörün bozulmasına sebep olur bu olay belki bi günde belki bir senede gerçekleşebilir.Biraz elektronik ve metal bilgisiyle derine inersek sonuç olarak ortaya bu çıkıyor. :)
 
2 hafta önce eskişehire gittim geldim arıza ışığı hiç sönmedi sonra akşehire geldim ve arabamı öğretmen evine bıraktım... Araba 12 gündür falan hiç çalışmıyordu bugün şöyle bir bakayım dedim ve biraz sağını solunu karıştırdım... Egzos manifoldunun alt tarafında bir soket var bu sokete giden bablo motor üst kapağının yanından çıkarak aşağı iniyor.... elim zor girsede krank mili sensörü bu olabilir diye şöyle soketi bi karıştırdım biraz ama sökmedim... sonra arabayı çalıştırdım süprize bak ki araba tekleyerek çalışıyor ve felaket patırdıyor... sonra ısınınca patırdı azaldı fakat deneme sürüşümde araba gaza yüklenince tekliyor... ben şaştım artık ya valla bıktım her bindiğimde bir süpriz:((( Acaba kam oynadığım soket kam mili devir sensörünün soketi miydi ve kam mili devir sensöründen dolayı araba böyle yapar mı ????
 
manifoldun alt tarafında krank devir sensörü vardır siz o sensörü oynamış olabilirsiniz
 
Bülent kardeşim yanlış yazmışım acaba oynadığım krank mili devir sensörü mü diyecektim... Araba durduğu yerde neden böyle yaptı; acaba oynadığımdan olabilir mi o sensörü ?
 
yerinde gevşek duruyosa pozisyonu oynamışsa eğer bu sensörün, dişli önünde okuma yapamaz arıza gösterebilir kontrol ettirebilirsiniz.
 
Emin olmamakla birlikte kuvvatle muhteme bu patırtı ve tekleme buji ya da buji kablosundan yapıyor çünki gece çalıştırdığımda elektirik attığını gördüm kabloda bir sıkıntı var sanırım... perşembe okul çıkışı bakıtacam artık akşehirde
 
bence boşuna uğraşıyorsunuz. bu sensörlerin yan sanayi olanları kesinlikle arızayı gidermiyor. tek çare opel yetkili servisine gidip orjinal sensör taktırmak. benim aracımın sensörünü soket ve kablosuyla birlikte değiştirmişlerdi. 2 yıl oldu, en ufak bir arıza yok. bu sensörlerin bozulmasındaki en büyük nedenlerden birisi de bujileri 15.000 km'den fazla kullanmak. araçlarımız lpg'li olduğu için bujiler çok hızlı yıpranıyor. aslında en iyisi 10.000 km'de orjinal gm bujileri yeniletmek.
 
Geri
Üst