Arkadaşlar merhaba
Aracım Vectra B 2.0 CD X20XEV Yaklaşık bir haftadan beridir aracı sabah ilk çalıştırdığımda problem olmamasına rağmen düz yolda giderken aniden bir devir saatinin pik yapması sonrası düşerek aracın stop etmesi, tekrar çalıştırdığımda normal çalışması ama arıza lambasını yakması sorunu yaşıyordum.Lamba yandığında araç 4500 deviri geçmiyordu. Araç soğuduğu zaman yapmıyor fakat ısındığı zaman sorun oluyordu yine lamba yakıyordu..Sonra artık her sabah arıza lambası yana yana işe gidip gelmeye başladım. Bu yaklaşık 1 hafta devam etti böyle. Özel bir servise götürdüm aracı eksantrik mili devir sensörünün değişmesi gerektiğini, aracın üstünde halen daha orjinal sensörünün olduğunu ve bunun opelvectra b araçlarda kronik bir sorun olduğunu bugüne kadar neden arıza yapmadığına şaşırdıklarını ifade ettiler
Değiştirdiler fakat siemens olanı ile değiştirdiler. Yeni modelmiş kablolu olandan. Orjinal değil ama Alman malı dediler.Eski sensörü çıkardılar baktım o da siemens GM logosu var uzerinde. Bunun da GM vardı yanında. neyse yerine yenisini kablolu olanını taktılar. Mevcut kabloyu kestiler uçlarını lehimleyip izole ettiler arıza yapmıyormuş. Herşey tamam derken çalıştırdık TECH2 ile bağlandılar arızayı sildiler lamba söndü. kontağı kapatıp tekrar açtılar yine yandı motor arıza lambası. gaza yüklendi yine 4500de devir kesici devreye girdi.Ne oldu usta dedim? Yine aynı hatayı verdi dediler bu sefer tekrar sensörü yenisiyle değiştirdiler yine denediler yine aynı sorun. motor arıza lambası yine yandı ve arıza "Eksantrik mili devir sensörü yanlış sinyal." Aracımın motoru bundan yaklaşık 6 ay önce rektefiye oldu triger seti değişti baskı balataları değişti siboplar falan derken baya bir güzelleşmişti motoru. arabada artık tık yoktu. Usta dediki triger setinin dişlilerine bakalım doğru yerindelermi ondan da okuyamıyo olabilir herşeyi denemeliyiz dedi. Söktüler trigeri ayarladılar o da normal. iki tane sorun kaldı dedi. ya elektrik tesisatında ya da beyinde..Aracı hafta içi bırakırsanız test eder sorunu buluruz demişlerdi. Ben araştırdım ki bu sensör krank sensörü ile değişirmiş. Zaten ilk bağladığında cihaza Krank mili devir sensörü hatası da vermişti ama yeni sensörü takınca direkt eksantrik mili devir sensörü hatası kaldı. Şimdi benim sorum şu.
1.Eksantrik mili devir sensörünün o üzerinde gelen kabloda problem olabilir mi?
2.Bu sensör krank mili sensörü ile doğru orantılımıdır? Yani aralarında hayalet bir iletişim mi sağlıyorlar (ben bozuluyorum bak sen de bozul..gibi)
3.Krank mili sensörünü de değiştirtsem arıza gider mi?
4.çok soru oldu farkındayım da az kaldı
Bu sensörde değil madem neden yanlış sinyal diyor? Arızanın kabloda yada beyinde olduğunu nasıl tespit edecekler? Ya bu ikinci sensör de arızalı ise? Onu ölçmediler. Kabloyu da ölçmediler. Kablonun uçlarını bağladılar fakat ölçüm yapmadılar. Sorduğumda güvenmeliyiz dediler.
Ben ya bu servisi değiştiricem ya arabayı satıcam. Artık pes ettiriyor bana bugün pisi pisine sensör değişim+işçilik 170 tl verdim.
Forumu araştırdım bu ve bunun gibi birkaç konu mevcut ama benim konum farklı bu yüzden kızmayın bana admin abiler
affınıza ve hoşgörünüze sığınıyorum.
Engin tecrübelerinize ihtiyacım var.Cevaplarınız ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.