Ekonomik sürüş teknikleri

peki düşük devirde kullanım motorda kir bırakırmı? 2.cisi bazen deviri yüksek tutmak sürekli olmamak kaydıyla bu kiri temzilemeye yakmaya yardmcı olrmu?
 
peki düşük devirde kullanım motorda kir bırakırmı? 2.cisi bazen deviri yüksek tutmak sürekli olmamak kaydıyla bu kiri temzilemeye yakmaya yardmcı olrmu?

öncelikle üzgünüm, geç gördüm yazınızı.

motorda kir dediğimiz yanmış yakıtın bıraktığı kükürttür. yakıt kalitesi arttıkca kükürt oranı düşer. bu kükürt, kurum şeklinde yanma odasının etrafında dururken YAĞ gelir ve bu kurumu alıp aşağı indirir. filtre yağın içindeki kurumları temizler. bir zaman sonra filtrenin süzemediği kurumların yağdaki oranı fazlalaşır ve yağ özelliğini kaybetmeye başlar.
tabiki yağın temizleyemediği yerler vardır, bunlar bir zaman sonra kat kat oluşum yaparlar. düşük devirde bunlar herhangi bir ANORMAL baskıya maruz kalmadıkları için birikmeye devam ederler. ama devirli kullanımdaki ani baskı değişiklileri, kırılmalara ve kopmalara yol açıp bölgeyi -BİR ANLAMDA- temizleyecektir.
ancak temiz tutmak amaçlı yapacağınız devirli kullanım size 1 saatde 40 tl değerinde yakıt kaybettiricek, öte yandan ekonomik sürüşte oluşan kurumu yılda 1 kere 40 tl değerinde bir carbon clean işlemiyle temizleyeceksiniz.

tahminen sert bir sürüş tekniğiniz olduğunu düşünüyorum. buna istinaden de oluşan kurumun sıkıştırmayı arttırdığını ve bunun size biraz daha ekonomik yakıt birazda belli devir aralıklarında çok azda olsa performans olarak döneceğini belirtmek istiyorum. tabi belli bir kurum oranına kadar. o oran aşılınca tam tersi etkide yapacaktır.

yeri gelmişken birkaç dip not belirteyim. yakıtdaki kükürtün düşmesi neticesinde artık 3bin km.de değiştirdiğimiz yağı artık 15-20bin km.lerde değiştirir olduk. buna paralel filtre ve yağ kaliteside arttı, tabi fiyatlarıda.

umarım yeterince sade ve açıklayıcı olmuştur.
 
öncelikle üzgünüm, geç gördüm yazınızı.

motorda kir dediğimiz yanmış yakıtın bıraktığı kükürttür. yakıt kalitesi arttıkca kükürt oranı düşer. bu kükürt, kurum şeklinde yanma odasının etrafında dururken YAĞ gelir ve bu kurumu alıp aşağı indirir. filtre yağın içindeki kurumları temizler. bir zaman sonra filtrenin süzemediği kurumların yağdaki oranı fazlalaşır ve yağ özelliğini kaybetmeye başlar.
tabiki yağın temizleyemediği yerler vardır, bunlar bir zaman sonra kat kat oluşum yaparlar. düşük devirde bunlar herhangi bir ANORMAL baskıya maruz kalmadıkları için birikmeye devam ederler. ama devirli kullanımdaki ani baskı değişiklileri, kırılmalara ve kopmalara yol açıp bölgeyi -BİR ANLAMDA- temizleyecektir.
ancak temiz tutmak amaçlı yapacağınız devirli kullanım size 1 saatde 40 tl değerinde yakıt kaybettiricek, öte yandan ekonomik sürüşte oluşan kurumu yılda 1 kere 40 tl değerinde bir carbon clean işlemiyle temizleyeceksiniz.

tahminen sert bir sürüş tekniğiniz olduğunu düşünüyorum. buna istinaden de oluşan kurumun sıkıştırmayı arttırdığını ve bunun size biraz daha ekonomik yakıt birazda belli devir aralıklarında çok azda olsa performans olarak döneceğini belirtmek istiyorum. tabi belli bir kurum oranına kadar. o oran aşılınca tam tersi etkide yapacaktır.

yeri gelmişken birkaç dip not belirteyim. yakıtdaki kükürtün düşmesi neticesinde artık 3bin km.de değiştirdiğimiz yağı artık 15-20bin km.lerde değiştirir olduk. buna paralel filtre ve yağ kaliteside arttı, tabi fiyatlarıda.

umarım yeterince sade ve açıklayıcı olmuştur.

Öncelikle daha erken cevap yazamazdınız teşekkürler ilginize alakanıza ve aklmda soru işaretide kalmadı sayenizde tekrar teşekkürler.. Hayırlı günler dilerim.
 
Geri
Üst