ESP Hatası

MiRZaBeY1

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
25 Eki 2019
Mesajlar
6
Tepkime puanı
5
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Öncelikle merhaba.Aracım 2010 J Kasa Enjoy Plus daha 20,000 Km de.Araç temiz kullanılmış fakat son zamanlarda sürekli Esp hatasını almaya başladım.Önceleri ESP göstergesi çıkıyordu kontağı kapatıp tekrar açınca gösterge gidiyordu.Bir kaç ustaya gösterdim cihaza bağladılar ama hata çıkmadı. Sanırım onların makineleri düşük modeldi.Sonra Esp tekrar çıktı ve araç baya dirençten düştü,istop edecek vaziyete geldi.Vakit geçirmeden hemen başka bir ustaya götürdüm kendisi genellikle opel üzerine çalışıyor.Usta bujileri ve bobini değiştirdi.Araç eski haline döndü fakat birkaç gün sonra tekrar Esp göstergesi çıktı tekrar aynı ustaya götürdüm cihaza bağladı krank mili arızası verdi,yağın eskidiğini ve krank miline yeteri basınçta yağ gitmediğini söyledi,yağı değiştirdik.Yine 3-5 gün sorunsuz çalıştı fakat yine aynı Esp göstergesi çıktı,bu sefer krank sensörü arızası verdi.Esp için ilk defa bu hata ile karşılaştım dedi..Birkaç gün araca bin tekrar yaparsa bakalım dedi.Tekrar hata verdi ,yine cihaza bağladık,yine krank sensörü arızası verdi.Usta şanzımanın ineceğini ve orada keçe olduğunu onunda yıpranmış olabileceğini söyledi.Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlardan fikir almak istedim.Araca cihaz bağlandığında yalnızca krank sensörü hatası veriyor.Düzgün kontak basıyor çalışıyor fakat 2 ve 3 cü viteste devir yükseliyor başka sorunda yok.Böyle bir hata için şanzımanın inmesi gerekir mi.Orada bir keçe olduğunu onun yıpranmış olabileceğini söyledi.Masraf olarak ortalaması 750-800 TL tutar dedi.Kararsız kaldım ve forumda bu konuda bilgisi olan arkadaşlara danışmak istedim cevap verirlerse sevinirim.Şimdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Öncelikle merhaba.Aracım 2010 J Kasa Enjoy Plus daha 20,000 Km de.Araç temiz kullanılmış fakat son zamanlarda sürekli Esp hatasını almaya başladım.Önceleri ESP göstergesi çıkıyordu kontağı kapatıp tekrar açınca gösterge gidiyordu.Bir kaç ustaya gösterdim cihaza bağladılar ama hata çıkmadı. Sanırım onların makineleri düşük modeldi.Sonra Esp tekrar çıktı ve araç baya dirençten düştü,istop edecek vaziyete geldi.Vakit geçirmeden hemen başka bir ustaya götürdüm kendisi genellikle opel üzerine çalışıyor.Usta bujileri ve bobini değiştirdi.Araç eski haline döndü fakat birkaç gün sonra tekrar Esp göstergesi çıktı tekrar aynı ustaya götürdüm cihaza bağladı krank mili arızası verdi,yağın eskidiğini ve krank miline yeteri basınçta yağ gitmediğini söyledi,yağı değiştirdik.Yine 3-5 gün sorunsuz çalıştı fakat yine aynı Esp göstergesi çıktı,bu sefer krank sensörü arızası verdi.Esp için ilk defa bu hata ile karşılaştım dedi..Birkaç gün araca bin tekrar yaparsa bakalım dedi.Tekrar hata verdi ,yine cihaza bağladık,yine krank sensörü arızası verdi.Usta şanzımanın ineceğini ve orada keçe olduğunu onunda yıpranmış olabileceğini söyledi.Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlardan fikir almak istedim.Araca cihaz bağlandığında yalnızca krank sensörü hatası veriyor.Düzgün kontak basıyor çalışıyor fakat 2 ve 3 cü viteste devir yükseliyor başka sorunda yok.Böyle bir hata için şanzımanın inmesi gerekir mi.Orada bir keçe olduğunu onun yıpranmış olabileceğini söyledi.Masraf olarak ortalaması 750-800 TL tutar dedi.Kararsız kaldım ve forumda bu konuda bilgisi olan arkadaşlara danışmak istedim cevap verirlerse sevinirim.Şimdiden teşekkürler.
orjinal bir cihaza baglatmanızı öneririm grank kecesi bazı araclarda ki sizin aracta oldugu gibi motor devrini okur ve enjektörlerin sıralamasını verir lakin şöyle bişey var bu kece arıza yapmışsa arac calışmaz cünkü üzerindeki manyetik okuyucu bozulmuşsa motor düzgün calışmaz esp demek aracın savrulma sını önlemek icin sürüş anında araın hızı ayarlar devrini düşürür yani motorun gücünü azaltır bu arıza abs okuyucusundan da yapabilir şimdiki araclar hızlı okur ve ona göre yakıt gönderir yani aracın hızına göre yakıt hava almasını saglar ama sizin arıza grank kecesinden cıkacagını zannetmiyorum cünkü onda bir arıza olsa arac calışmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: MiRZaBeY1
Araç kontağa basar basmaz çalışıyor.Çalışmasında problem yok yalnızca 2 ve 3.cü viteste devir yükselmeye başladı.İstop etme gibi veya çalışmama durumu yok. Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkürler.Burada opel servisi yok ama Eskişehir de var olmazsa servise götürüp orjinal cihaza bağlatayım.Tekrar teşekkür ederim.
 
Akuyu kontrol ettirdiniz mi akununde 12.4 un altinda olmasi akunun,omrunun bittigini gostergesidir. Akuden dolayida esp arizasi hatasi verebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MiRZaBeY1
Zafer bey öncelikle alakanızdan dolayı teşekkür ederim.Buji ve bobin değiştiğinde aküyü de varta marka sıfır taktırdım. O videoyu önceden seyretmiştim o parçayı da değiştirtmeyi düşünüyorum.
 
Öncelikle cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim.Sorun çözüldü.Nasıl çözüldüğünü yazmak istedim,belki aynı sorunu yaşayan arkadaşların işine yarar.Yolda giderken motor gücü azaltıldı uyarısı aldım ve araç tamamen kendini kilitledi.5 dk sonra kontağa bastım tekrar çalıştı ve 2.ci viteste fazla basmadan sanayiye kadar gittim.Aracı cihaza bağladılar yine krank sensörü hatası verdi.Sonra GM marka 280 tl ye sanayiden zor zahmet bulduğum parçayı ustaya taktırdım. Esp hatası da ortadan kalktı ve sensör değişince bir daha hata vermedi.Ayrıca 750-800 tl masraf çıkarır,sensörün değişmesi için şanzımanın inmesi gerekir diyen ustaya götürmedim. Başka arkadaşıma götürdüm sensör zor bir yerde ama yarım saatte söktü taktı.70 tl işçilik aldı.Bana toplamda 350 tlye masraf çıktı.Aklınızda olsun bu parçaya garantide verilmiyor.Yani her ne şekilde olursa olsun ambalajından çıktığı an,araca uysa da uymasa da geri almıyorlar.O yüzden arıza kesin sensörden ise ve iyice emin olduğunuzda üzerindeki numaralara göre ve orjinalini alın.Bu esp çoğu sorunda hata veriyormuş,illa krank sensöründendir diyemeyiz fakat yine de aklınızda olsun. Eğer cihaza bağlandığında krank sensörü çıkıyorsa hiç uğraşmayın hemen değiştirin. Ben çok uğraştım usta usta çok dolaştım çeken bilir.Herkese keyifli,hatasız,kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Geçmiş olsun. Krank sensörü hatası için olan ilgili hata kodu nedir? Bu parça ömrünü tamamladığı için mi bozuluyormuş? Daha önce böyle bir sorunu hiç duymamıştım. Sizin aracınızınız km si de düşük ama yaştan dolayı mı oldu acaba?
 
Teşekkür ederim.Parça ömrünü tamamlamış,yoksa benim şanssızlığımı bilemedim. :) Aracın üzerindeki parçaların etiketleri hala duruyor.Aracın bobin ve bujileri de yanmıştı,usta 30 bini tamamlamamış ama nasıl buji yakar hayret demişti.Akü zayıflamış belki ondan olabilir demişlerdi.Bu zamana kadar sorun çıkarmadı,aldım alalı yağ değişimi harici hiç sanayiye girmemiştim.O kadar olsun artık :) Sorduğunuz hata ve kodu."Krank Mili Konum Sensörü Devresi Hata: Kodu P0335"
 
Arkadaşlar merhaba aşağıdaki hatayı alıyorum silinmiyor hiç usta anlamadı. Şarj dinamosundan dediler dünyanın parasını değiştirdim yine aynı silinmedi sebebi olan bilen varmı? Arzıa kodu B1480 batarya boşalma koruma devresi

8D6CFEE2-4A3E-415E-85E9-CE7EE768BABD89ab0ee69bde4b11.jpg
 
Geri
Üst