Esp ışığı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan IŞIK
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IŞIK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ağu 2009
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar öncelikle herkese kazasız belasız opel konforlu sürüşler diliyorum.
Son zamanlarda yaşadığım bir sorunu paylaşmak istedim. bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
2009 model opel astra 1,3 cdti easytroniz şanzımanlı araca sahibim. Aracın ilk sahibiyim ve aldığım günden beri yetkili servislerde bakımını yaptırıyorum.
Aracımla Antalya merkezden Döşemealtı ilçesine gelene kadar (yaklaşık 30 km), Aracın ESP lambası ve peşinden motor arıza ışığı yanıyor ve vitesler kilitleniyor. manuel olarak değişmiyor. Yavaşlayınca vites düşürüyor fakat hızlanınca 3. vitesten ileri geçmiyor. Serviste kontrol ettiklerinde arıza ışığı yanarken görmeden bişey diyemeyiz dediler, ama kısa mesafede bu sorunu hiç yaşamadım. Araç 120 km/h 'in üzerine çıkınca ve min 30 km yol yapmadan bu problemi yaşatmıyor. Arabayı stop edip 50 sn kadar bekledikten sonra düzeliyor. Termostat olabilir dediler, değiştirdim düzelmedi. Herhangi mantıklı bir açıklama henüz yapamadılar.
Yardımlarınızı bekliyorum.
 
bende aynı durumdan muzdaripim bende corsa cdti 2004 var.iki defa başıma geldi şöyleki aracı kullanmadıgım zaman bir gün boyunca ertesi gün hareket halınde yolda giderken sabit motor elektroniği ışığı yandı kapatıp actım aracı söndü bu şekilde iki defa oldu arıza bulamadı servıs.forumda arkadaslardan bırı hata kodunu öğren falan dedi anlattı ama tabi yeni araç sahibi için bunlar fransızca gelior...inşallah cevaplarımıza ulasırız...
 
Bende bu arızayı yaşadıktan sonra bakılan arıza kayıtlarında servis tarafından tespit edilen herhangi birşey de yok. Görülen arıza kodları ile ilgili sorunları çözmelerine rağmen, tüm arızaları sıfırlamalarına rağmen yine sorun devam ediyor.
 
Arızayı bilmeden zor bu fren lambasından tut direksion açı sensorundan abs sensoruna ordan abs blokuna kadar gider..amatüm arızalara bakıldı ise abs basıncı
 
benim de 2008 model astra 1.3 cdti easytronic şanzıman aracım var ve aynı sorunu benimki de yapıyor. yaklaşık 3 aydır genelde uzun yolda 100-120 km/h arasında esp ve arıza lambası yanıyor, şanzıman otomatiğe geçiyor ve bir daha manuele geçmiyor. aracı stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor. arızasına baktırdığımda da şanzıman sıcaklık sensör arızası gibi bi arıza çıkıyor. en az 5-6 kere başıma geldi ve sorun çözülmedi. yarın tekrar servise götürücem. bu konuda bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?

herkese iyi forumlar.
 
Bazen bır arıza tepkımesı beğın de dıyerlerınıde tetıklıye bılıyor ben bostancı koç tornada dıreksıyon revızyorunu elk pompa hd pompa artı eps tamıratıda yapıyoruz ama eps lanmasından sonra yananlar deışık
 
En iyisi ESP mod OFF bir şekilde gezmek :)

Discovery channelda (5.vites programında) iki farklı sürücü aynı araç (Nissan GT-R) üzerinde aynı pistte 1 tur tüm sürüş yardımları devrede olarak 1 tur ise tüm sürüş yardımları devre dışı bırakılarak test edilmiştir , sonuç insan beyni 1 - makina beyni 0 :) 1 saniye farkla tüm sistemler devre dışı gidilerek daha hızlı oluyorsunuz
 
sorun %90 ihtimalle abs nin okuyucu kablo ve bunların soketlerindeki su toz vs den kaynaklanıyor. temizlenmesi sorununu çözecektir.
 
sorun %90 ihtimalle abs nin okuyucu kablo ve bunların soketlerindeki su toz vs den kaynaklanıyor. temizlenmesi sorununu çözecektir.

sanayideki ustam da aynısını söyledi ve kabloları, soketleri ve komple tesisat temizliği yaptı bu hafta aracıma, bugün teslim aldım.bakalım bu sorunları tekrarlayacak mı, onu da zaman gösterecek:))
 
sanayideki ustam da aynısını söyledi ve kabloları, soketleri ve komple tesisat temizliği yaptı bu hafta aracıma, bugün teslim aldım.bakalım bu sorunları tekrarlayacak mı, onu da zaman gösterecek:))

aracım bir buçuk aydır yapmadığı arızayı geçen gün edirneye giderken tekrar yaptı. esp ışığı ile birlikte arıza lambası yandı. edirne dönüşü tekrar sanayiye götürüp tech2 cihazına bağlattığımda p1700 arızası verdiğini gördüm. galiba bu şanzıman beyni ile ilgili. zaten ara sıra motor soğukken marş bastığımda şanzıman bi iki saniye F verip düzeliyodu. demekki bu arıza şanzıman beyninden kaynaklanıyomuş. ya beyin değişicekmiş yada tamiri yapılacakmış. arabayı değiştirme arifesinde moralimi bozdu. aracı satmadan önce bize gene masraf cıktı
 
Geri
Üst