Esp ışığı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan IŞIK
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar korkmayın basit bir arza ısı hararet müşürü arızası benim iki kez başıma geldi. Motorun ısı algılamasında problem olunca arza lambası yakıyor sonrasında ESP devre dışı kalıyor. Tiptronik vites olan araçlarda vites 3 den veya 4.vitesten yukarı arza lambası yandığı için çıkamıyor. Maliyeti parça dahil 500 lirayı geçmez. Tüm arkadaşlara geçmiş olsun.
 
Motor ısı hararet müşürünü değiştirin. 250/300tl. Geçmiş olsun.
 
termostat değiştirin

arkadaslar, benzer sorun bende vardı. uzun yolda esp ve motor arıza ışığı, sanzıman sorunu. ankara şaşmazda başarı opel teknike götürdüm. müşür arızası diyolar dedim. müşür değildir, termostat kapağı açık kalıyordur, sürekli devirdaim yapıyordur dedi. termostatı söktü baktı, dediği gibi idi. müşür zaten termostat ile yenileniyor. 150 lira müşür 250 lira termostat,işçilikle 400e değişiyor. aracı ertesi gün uzun yolda denedim, 300 km yol yaptım. arıza vs vermedi...
 
selam benim aracın da ESP arıza lambası yanıyordu. Bu arada araç Astra 1,6 atmasferikakü buji ateşleme bobini değişti yine yanıyordu. son olarak map ve maf sensörlerini alkol ile temizledim. sonuç olarak temizlemeden önce soğuk motor ilk çalıştırmada 1100-1200 dak /devir aralıgında çalışıyordu sonra ısının ca 750-800 devire düşüyordu . temizlikten sonra soğuk motor ilk çalışmada 900 devir aralıgında çalışmaya başladı . arıza ışıgı yanmadı.bilginize...
 
Astra H 1.3 Dizel 2010 model aracımda özellikle uzun yola çıktıktan 1-2 saat sonra esp ışığı ve arıza lambası yanıyordu. Arabayı durdurup tekrar çalıştırdığımda arıza ışıkları sönüyor fakat bir süre sonra tekrar geliyorlardı. Pek çok ustaya göstermeme rağmen çaresini bulamamışlardı. İnternette uzun araştırmalar yaptım. TERMOSTAT değişince arızalar düzeldi. Anladığım kadarıyla termostat zamanla yıprandığı için görevini tam yapamıyor ve özellikle uzun yolda aracın hararet yapmasına neden oluyor. Motor kendisini korumaya alınca ilgisiz arıza ışıkları açılabiliyor. Termostat arızası erken tespit edilemeyince sanırım motorun yanındaki kalın turbo hortumunun da bir süre sonra patlamasına neden oluyor. Çünkü bu süreçte iki kez bu hortumu değiştirmek zorunda kalmıştım.
 
Söylediğiniz arıza kodları ECN 11508 ve ECN170008 ise biraz önce diğer konu başlığına yazdığımı aynen buraya da yazıyorum.

Bu söylediğiniz arızayı bende ilk opel aldığımda yaşadım, benimde aracım 2010 1.3 cdti otomatik bu söylediğiniz 2 arızayı verdiğinde araç çekişten düşüyor, devir yükseliyor vites atmıyor, söylediğiniz arızanın çözümü bende şöyle oldu, kodlar vites ve termostat arızası veriyor ama yapacağınız şey EGR valfini Map ve Map sensörlerini temizletmek bunları temizletip arızaları sildirin, sorunun düzeldiğini göreceksiniz.
 
Geri
Üst