Fren Ve Debriyaj Balatalari Kaç Km Değiştirilmeli???

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ajangfb
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ajangfb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
84
Tepkime puanı
0
Puanları
0
slm arkadaş bu fren ve debriyaj balatalarının bittiğini nasıl anlarız hadi freni anlarız bir yerlere vupupta:) (tabi allah kimsenin başına vermesin arkadaşlar ) debriyajı filan nası anlıcaz belli bir km varmı bunların değişimi için
şimdiden tşkkürler
 
debriyaj için şöyle söyleyebilirim. pedal sertleşir. bir de mesela benim araç 1.6 astra. 3000 rpm ve 5. viteste 105 kmh hız yapıyorum. baskı balata eskirse 3000rpm ve 5. viteste 105ten daha az bir sürat yaparım çünkü debriyaj baskı yüzeyi eskisi gibi sürtünme ile kuvveti verimli iletemez.
 
fren balataları bitmeye basladıgında balatanın sert kısmı diske sürter genelde ve diski birazcık zedeler. ses geliyorsa ya balatan yenidir yada balata bitmiştir. debriyaja gelince en bilindik yöntem aracı hafif eğimli zeminende durdurup el freni çekili vaziyette ayagın debriyajdan çekilmesi ile kontrol edilir. eger kaçırma yapıyorsa balata aşınmıstır. yada düz yola çık gazı kökle eğer arac olması gerektiği gibi hızlanmıyor ve gitmiyorsa balatada sorun vardır.
 
Güzel bir Soru Esasen debriyaj Ortalama Kaç Km Gider bende merak ettim
nasıl bittiği nasıl kontrol edileceği ayrı konu tabi

bilen varmı ortalama Kaç Km Olduğunu Debriyaj ın
 
250000 debriyaj balatası kullanan var; debriyaj tamamen kullanma tarzıyla alakalı ama fren balataları 60000 kmde değişiyor diye biliyorum; tabi onda da kullanımın etkisi var....
 
250000 debriyaj balatası kullanan var; debriyaj tamamen kullanma tarzıyla alakalı ama fren balataları 60000 kmde değişiyor diye biliyorum; tabi onda da kullanımın etkisi var....


bu rakamların yakalanması çok zor özellikle debriyaj balatası için gitse gitse max. 150000km
 
bu rakamların yakalanması çok zor özellikle debriyaj balatası için gitse gitse max. 150000km

benim orjinal baskı balata şu an 263,000 km de :good:
 
tamamen kullanımla ilgili 10.000 de debriyaj 5.000 de fren balatalarını bitirenler war.175.000 yaptık bizimki hala daha dewam etmekte..
debriyajda yüksek dewirlerde gitmene rağmen eskiye nazaran daha düşük hızlar yapar, pedal yukarı doğru kavramaya başlar, vites geçişleiinde cart curt ses gelir yani ayırmaz..
frende ise hidrolikten kontrol et en basit olanı eksilme oldukça balata aşınması muhtemel.en sonlara doğru frenle birlikte bi titreme sürtünme olur ve en son düz yolda giderken frene basmadan sürtmeye başlar ki bu sürtünme ısısı lastikleri patlatmaya sebep olabilir:(
 
benim debriyaj balatası da orijinal.. araba 170000 de. nazar değmez inşaallah :)
 
valla bizde balatıyı daha bugun deiştirdik baskı balatayı arkadaşlar bizim araba gümrük cıkıslıydı 91 den beri hiç deişmemişti ordaki km yeri kaç kere deiştiğini sayamam ben :D baya bi gitti ama normalin kat kat üstü :D şimdi ise ayırmıodu balata mecburen deiştirdik orjinali 313 ytl rumanlarla beraber el işçiliği felan 400 ü gecio :)
 
Geri
Üst