GOLF 7 SINIFINDA NE KADAR ÜSTÜN BİR ARAÇ ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan dimens
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: GOLF 7 SINIFINDA NE KADAR ÜSTÜN BİR ARAÇ ?

VW golf ayarında bir araca 85.000tl. verip almak çok ama çok anlmasız.
 
Ynt: GOLF 7 SINIFINDA NE KADAR ÜSTÜN BİR ARAÇ ?

DERSİMLİ link' Alıntı:
VW golf ayarında bir araca 85.000tl. verip almak çok ama çok anlmasız.
Aynen öyle ikinci el mercedes c serileri o fiyata satılıyor.
 
Ynt: GOLF 7 SINIFINDA NE KADAR ÜSTÜN BİR ARAÇ ?

Golf 7 ile Astra J karşılaşmasına hiç girmeyeceğim. Buradaki bütün arkadaşların çok iyi bildiği bir konu ve yukarıda bir arkadaşımızın gayet güzel ifade ettiği gibi de Astra J nin ayarı ve kıyaslanması gereken araç Golf 6 dır. Astra K çıktığında oturup Golf 7 ile karşılaştırılır. Benim Golf te kendi aracıma göre artı gördüğüm tek nokta 100 km de 2-2,5 lt az yakmasıdır ki bunu da bilerek aldım, çünkü aşırı yol yapmadığım bir dönem ve sırf bunun için 12-13.000 TL fazla para vermeyi mantıklı bulmadım. Hoş çok km yaptığım bir dönem olsaydı da Golf ün dizaynını gaz tenekesine benzettiğim için içime sinmiyor gene de almazdım.
DSG şanzıman şöyle böyle diyen arkadaşlar, umarım Google daki şikayetleri ve mağduriyetleri okuyacaklardır. Başka forumlara bakarsanız DSG kullananlar bile 2 yıl ücretli garanti uzatımı yaptırıp 4 yıl dolunca araçlarını satmanın peşindedirler. Artık kimleri kandırabileceklerini sanıyorlarsa?

VW her ne olursa olsun başarılı bir dünya markasıdır. Ama ülkemizde Doğuş Oto tarafından temsil edildiği sürece ben kendime saygım gereği hiçbir zaman VW satın almam..Dünyanın her yerinde her işinde müşteri veli nimettir,saygı duyulur ve genelde parayı veren belirli şartlar dahilinde kuralı koyar. Şimdi Doğuş un defoları şunlar ;
1- Dünyanın diğer büyük pazarlarında (Çin,Rusya,USA) 10 yıl garanti verdiği DSG şanzımana ülkemizde 2 yıl garanti vermektedir Çin de de önce 2 yıl garanti vermişti ancak yetkililer satışların durdurulacağını söyledikten sonra 10 yıla çıkardı .Keşke bizim devletimizde böyle duyarlı olabilse. 7 ileri kuru tip DSG nin eskisi de yenisi de sorunludur ve arıza çıkarma oranı çok fazla yüksektir. Garantisi bitmiş araçlara denk geldiğinde büyük faturalar çıkar. Doğuş'ta iyi niyet garantisi vs adı altında kendince amorti mahiyetinde komik indirimler önerir sadece
2-Dünyanın her yerinde (dünyayı gerçekten çok gezdiğim ve bir mühendis/idareci olarak teknik satınalma yaptığım için bu lafı mecazen sarfetmiyorum) bir malın satışında sözleşme imzalar ve kaporanızı verirseniz artık fiyatı sabitlersiniz Ancak Doğuş ta bu mümkün değildir. Araç için ortalama 4-6 ay beklersiniz ve bu arada Doğuş kafasına göre zam/zamlar yapar size de yansıtır. Ayrıca Bentley alırım Aston Martin alırım anlarım bekleme durumunu altucu C segmenti bir halk aracı alacağım neden bu kadar bekleyeyim ki? Kuş mu konduracak?Ciciv mi?
3-Bu arada yukarıda bir arkadaşın yazısı ile ilk kez bilgi sahibi oldum ki;Bir de araçda çıkabilecek olası arızalardan hiçbir yerde bahsedilmemesi gibi cezai müeyyideli sözleşme imzalatıyormuş Doğuş..Kanuni geçerliliğinin çok sağlam olmayacağını sanıyorum. Aramızda hukukçu varsa tabi ki çok daha iyi bilir ama böyle bir sözleşme düzenlemek bile Sanayi Bakanlığı'nın ithalat vs kanunlarına aykırı olabilir diye tahmin ediyorum

Son olarak; Bu konuyu açan arkadaş alınsın veya alınmasın, Opel forumunda Golf çok daha iyiymiş tarzı bir başlık açmak sübjektif değilse de objektif olarak provakasyon ortamı çıkarmaya delalet eder ki, bu ayrıca bizim forum yöneticilerimizin hoşgörü ve demokratlık seviyesinin bir göstergesi olarak gözüküyor bana.Konuyu daha uzatmak tansiyonu da yükselticektir. Neticede buradaki arkadaşların %95 i Opel sahibi olup, bu marka ile ilgili birşeyler paylaşmak için bir araya gelmiş bir topluluktur.Yoksa hararetli tartışmalar yapıp bu marka şu marka diye çekişilecek daha genel forumlar vardır. Burası huzur sükun tanışma ve paylaşma ortamı olmalıdır diye düşünüyorum. Elbette ki forum yöneticilerinin karar ve takdiridir ancak konunun kilitlenmesi daha yerinde olacaktır kanaatindeyim
 
Ynt: GOLF 7 SINIFINDA NE KADAR ÜSTÜN BİR ARAÇ ?

Fables link' Alıntı:
Astra J'nin rakibinin Golf 6 oldugunu hepimiz biliyoruz.Astra J'den 4 sene sonra cıkmıs bi araç (Golf) hala Astra J'ye üstünlük kuramadığı bi yığın yeri var buda aslında golf 7'nin cokda basarılı olmadıgının bi göstergesi

+1
 
Ynt: GOLF 7 SINIFINDA NE KADAR ÜSTÜN BİR ARAÇ ?

Malzemesi ne kadar kaliteli olursa olsun, işçiliği ne kadar güzel olursa olsun, dsg şanzımanı ne kadar övülürse övülsün Golf aracınının görüntüsünü beğenmiyorum. Şaka yapmıyorum astradan da 3-5 bin TL daha ucuz olsaydı bile satın almazdım. Belki tasarım herşey demek değil kabul ama benim için çok şey demek. Astranın iç ve dış tasarımını çok beğeniyorum varsın 1-1,5 litre fazla yaksın. dancee
 
Ynt: GOLF 7 SINIFINDA NE KADAR ÜSTÜN BİR ARAÇ ?

Eğer golfün fiyatı bu kadar yüksek olmasa astrayı alıcak kişi sayısı bu kadar çok olmazdı.Ancak her konuyu geçtim en önemli avantajı 80bine alın 2gün sonra 78 bine direk verirsiniz.10 yıl sonra bile 40 bine 50 bine geriler.Değerini hiç kaybetmiyor.2004 2006 golfler 30 bin civarında dolanıyor benzinli.Adamlar 2.elde çok güçlü ama 0'na asla o parayı vermem.Hele 1.6 tdi dsg highline 90 bin oluyor giderim 2.el c180 avangard alırım amg paketli bile bulurum o paraya
 
Ynt: GOLF 7 SINIFINDA NE KADAR ÜSTÜN BİR ARAÇ ?

albertxx link' Alıntı:
Eğer golfün fiyatı bu kadar yüksek olmasa astrayı alıcak kişi sayısı bu kadar çok olmazdı.Ancak her konuyu geçtim en önemli avantajı 80bine alın 2gün sonra 78 bine direk verirsiniz.10 yıl sonra bile 40 bine 50 bine geriler.Değerini hiç kaybetmiyor.2004 2006 golfler 30 bin civarında dolanıyor benzinli.Adamlar 2.elde çok güçlü ama 0'na asla o parayı vermem.Hele 1.6 tdi dsg highline 90 bin oluyor giderim 2.el c180 avangard alırım amg paketli bile bulurum o paraya
Aracın değer kaybetmemesi son derece önemli bir kriter olmakla birlikte, paranın zor kazanılan bir şey olduğunun farkında olan bir kişi olarak söylüyorum ki ben bu aracı ticaret yapayım, para kazanayım diye almadım. hepi topu bir araba, Allah kısmet ederse bi beş sene binerim diye aldım. Dolayısıyla kaç bin tl kaybederim endişesi birinci önceliğim değil. Daha önce de dediğim gibi golf aynı para da olsa tercih etmezdim, çünkü görünümü itibariyle bana hitap etmiyor, beğenmiyorum, haz etmiyorum hoşlanmıyorum golften.  general_Shame_on_you
 
Ynt: GOLF 7 SINIFINDA NE KADAR ÜSTÜN BİR ARAÇ ?

Abi çoğu insan senin gibi düşünmüyorum.Forumda çoğu kişi krediyle aldı yarın ne olcağımız belli değil.Ekonomi çöker çalışamazsın vs vs bir çok şey var.Herkesin aklının bir köşesinde anında elden çıkartıcağı bir nesne araba.Satarım hemen rahatlarım.Golfün etkisi burda hem zarar ettirmiyor hem daha kolay satılıyor.Tipi güzel çirkin ama satılıyor işte hızlıca :)
 
Ynt: GOLF 7 SINIFINDA NE KADAR ÜSTÜN BİR ARAÇ ?

Golfun kalitesi demissiniz ama basimdan soyle bir olay gecti. Arkadasim icin bayiye gittik golfe bindik arka diz mesafesi icin arkaya oturduk tavan aydinlatmasi kapilari kapatinca asagiya dustu. Hemen musteri yetkilisine soyledik ve diger araca bindik ve ayni olay ikinci kez basimiza geldi.musteri temsilcisi de sasirdi. Tanidik olmasalar bizden bileceklerdi. Kisaca golf abartilacak kalitede araba değil. Heleki şu vergi muhabbetinden sonra değil golf hiçbir araç fiyatnın ederi değil.  
 
Ynt: GOLF 7 SINIFINDA NE KADAR ÜSTÜN BİR ARAÇ ?

MeRt link' Alıntı:
En basitinden AFL gibi bir far sistemine sahip olamıyorsunuz.  ::)
Vw'in en az 5-6 bin TL ekstra ile satacağı opsiyon Cosmo'da standart.  :)

Ayrıca Golf'ün 140 hp, otomatik ve Highline donanım paketli fiyatı 83.900 TL iken, Astra'nın 140 hp, otomatik ve Cosmo donanım fiyatı 68.175 TL:)
Ekstra olarak da Opel bayilerinin kapıyı çalana 2-3 bin TL indirim yaptığını, Vw bayilerinin ise dalga geçer gibi 300-500 TL iskontoyla araba sattığını da hesaba katmak lazım.  :)

Aradaki 16-17 bin TL'lik farkla Golf almak ne kadar mantıklı gerçekten uzunca düşünülmesi gereken bir konu.  :)


[img=800x12]http://i.hizliresim.com/7m767P.jpg[/img]

gl2O2Z.jpg





Golf hakkındaki düşüncelerime gelirsek;

DSG ile ilgili birçok sorun yaşamış kullanıcı olmasına rağmen maalesef Active Select DSG'nin baya gerisinde kalmış bir şanzıman. Yani tercihim GOLF.
Direksiyona oturulduğunda hangi araç daha kaliteli bir izlenim veriyor derseniz kesinlikle GOLF.
Direksiyon-pedal tepkileri ve sahip olduğu gücü yere aktarması açısından bakarsak bence GOLF.
Malzeme kalitesine geldiğimizde tekrar GOLF.
Ses izolasyonu GOLF.
İkinci el değerinde önde olan GOLF.

Yol tutuş ASTRA J.
Yüksek süratlerdeki güven hissi ASTRA J.
Standart olan güvenlik ve teknolojik donanımların fazlalığı ASTRA J.
İç ve dış tasarım kesinlikle ASTRA J.
F/P açısından tartışmasız ASTRA J.

Not: Hepsi kendi izlenimlerimdir...  :)




İşin özeti 68 bin TL'ye Astra J almak varken, 84 bin TL gibi bir meblağ kesinlikle Golf'e vermem.  ::)

Not: 122'lik, manuel ve prime donanımlı bir Mercedes A 180, bayi indirimiyle 82.300 TL'ye alınabiliyor. (25 Nisan 2014'te Koluman'dan alınmış fiyattır)  :)
Tamamına yakınına katılıyorum. Dünden berİ ben de kafayı kırdım 0 araç piyasasını inceliyorum, Golf güzel araba ancak kesinlikle bu paraya bu aracı almak hiç mantıklı değilmiş. Bilhassa ikinci ele düşüldüğünde bu fiyat aralığında çok çok iyi araçlar satın alınabiliyor. Hatta D segmentinden çok iyi araçlar bile satın alınabiliyor. Dış görünüm olayına katılıyorum adamlar sanki her seferinde aynı makyajlayıp iteliyormuş gibi bir durum söz konusu. Beni Golf'te çeken şey özellikle Highline donanımdaki malzeme kalitesi oldu. Koltukları gerçekten üst sınıf bir araç sürüyormuşsunuz izlenimi bırakıyor. Ama iki gündür yaptığım incelemeler sonucunda karar verdim ki bizim araçlarla Golf arasında kesinlikle aradaki fiyat farkını karşılayacak bir kalite farkı yok.
 
Geri
Üst