Hangisi önce durur???

Yolda giderken panik fren yapmak zorunda kaldığımızda (ön tekerlekler kilitli olduğuna göre) otomatik şanzımanın nasıl vites küçülttüğünü açıklayabilen bir arkadaşı var mı? Ya da içimizde manuel vitesli bir araçda panik fren yaptığında vites küçültmeğe kalkan kaç kişi var, varsa ne amaçla panik frende vites küçültüyor açıklayabilir mi?
 
Arkadaşlar ani frenleme yapmaya ihtiyaç duyduğumuzda,
Manuel vitesli bir araçmı yoksa otomatik/tiptronic vitesli bir araçmı daha kısa mesafede durur.
Aynı araç, aynı lastik, aynı hava koşullarında değerlendirirsek?

Yukarıdaki yorumu yaparken "ani frenleme" tabirini "panik fren" veya halk arası deyimle "kazık fren" (tekerlerin kilitlenmesi şeklinde) olarak değerlendirdim.
 
Otomatik vitesli araçların aracın kompresyona bindiği seviyede vites büyüttüğünü göz ardı etmemek lazım.Hiç bir otomatik vites araç yüksek devirlerde vites küçültmez.Bu da ne kadar motor freni yapar, bence etkisi bile olmaz.Kendine hakim bir sürücü zaten manuel vitesli araçta da motor freni yapabilir.Bu tamamen soğuk kanlılıkla alakalı bir durum.Örneğin önceki araçlarımda çoğu yol koşullarına göre hiç fren kullanmaz aracı komresyona bindirerek motor freni yaparak frenleme yapardım.Çoğu panik frende de aracı 5 ten 3 e 4 ten 2 ye çektiğim çok olmuştur.

Bir kaç ayrı model araç testini internetten inceledim.Otomatik vites ve manuel vites arasında etki yaratacak bütün şartları otomatik ve manuel vitese göre ayırarak verileri vermişler.Fakat fren mesafelerinde otomatikte de manuelde de rakamlar aynı.
 
Yukarıdaki yorumu yaparken "ani frenleme" tabirini "panik fren" veya halk arası deyimle "kazık fren" (tekerlerin kilitlenmesi şeklinde) olarak değerlendirdim.
Konu burda ikiye ayrılıyo abi bence,
1-senin bahsettiğin kazık fren yani ani frenlemede motor ve şanzumanın iş birliği durma mesafesini kısaltırmı?
2-normal fren, yani kazıklama yapmadan aracın durma mesafesi hangisinde daha kısadır.
 
Konu burda ikiye ayrılıyo abi bence,
1-senin bahsettiğin kazık fren yani ani frenlemede motor ve şanzumanın iş birliği durma mesafesini kısaltırmı?
2-normal fren, yani kazıklama yapmadan aracın durma mesafesi hangisinde daha kısadır.

Bu konu gereksiz şekilde uzar.Bu onuda kesin cevap almak için şartların belirlenmesi önceliklidir.Yoksa hiç bir sonuca varmaz.
 
Otomobil üreticileri araçların hangi mesafede durduklarını belirtmek zorundalar. Söz gelimi Astra G 100-0 km'de 38 metrede duruyor. Düz vites ile otomatik arasında farklılık olsaydı belirtmek zorunda olurlardı. Demek ki farklılık yok. Olsa bile bu farklılık kayda değer bir şey olmayacaktır.
 
Konu burda ikiye ayrılıyo abi bence,
1-senin bahsettiğin kazık fren yani ani frenlemede motor ve şanzumanın iş birliği durma mesafesini kısaltırmı?
2-normal fren, yani kazıklama yapmadan aracın durma mesafesi hangisinde daha kısadır.
1- Benim fikrime göre; kazık frende ön tekerlekler kilitlenip dönmeyeceğinden her iki aracın şanzumanı da hareketini kesecektir (önden çekişli araçlarda) bu durumda her iki aracda eşit şartlarda olacaktır.
2- Normal frende aracın durma mesafesini belirlerken otomatik vitesli aracın hangi vites konumunda olduğu önemlidir. "D" konumunda belirli hıza ulaşana kadar hiç motor freni olmaz. O nedenle inişli çıkışlı dağ yollarında ve dik rampa inişlerinde motor freninden faydalanmak, ayak frenine çok yük bindirmemek açısından "D" konumu önerilmez. Motor freninden max. faydalanmak için bütün araçlarda küçük viteslerin tercih edilmesi gerekir. Yani ne kadar çok motor freni= en kısa mesafede durma.
 
1- Benim fikrime göre; kazık frende ön tekerlekler kilitlenip dönmeyeceğinden her iki aracın şanzumanı da hareketini kesecektir (önden çekişli araçlarda) bu durumda her iki aracda eşit şartlarda olacaktır.
2- Normal frende aracın durma mesafesini belirlerken otomatik vitesli aracın hangi vites konumunda olduğu önemlidir. "D" konumunda belirli hıza ulaşana kadar hiç motor freni olmaz. O nedenle inişli çıkışlı dağ yollarında ve dik rampa inişlerinde motor freninden faydalanmak, ayak frenine çok yük bindirmemek açısından "D" konumu önerilmez. Motor freninden max. faydalanmak için bütün araçlarda küçük viteslerin tercih edilmesi gerekir. Yani ne kadar çok motor freni= en kısa mesafede durma.

1- %100 kilitlenmiyor abi, balata diski moment büyüklüğüne göre kaçırabiliyor. Bu çok milimetrik olsada, lastiğin çapı ile çevresini hesaplayıp metreye vurmak lazım. Balata Diski %100 kaçırmıyor ise dediğin doğru, ama kaçırıyor. Kayda değer mi bilmiyorum, ama değmez ise, ses yapmayan çin malı balata takalım.

2-Motor freni yakıt tasarrufu, balata tasarrufu vs. vs. yapar doğru, odur şudur lakin, araç üzerinde aktarmaya da yük bindirir. Tamamen tecrübelerime dayanarak şunu söyleyebilirim, çok sık motor freni kullanmak, aktarma üzerinde çok yüke sebep oluyor ve çabuk aşınıyor. Aynı zamanda triger üzerinde de yük yaratıyor. Artıları varken tabiiki eksileri de vardır.
 
1- Benim fikrime göre; kazık frende ön tekerlekler kilitlenip dönmeyeceğinden her iki aracın şanzumanı da hareketini kesecektir (önden çekişli araçlarda) bu durumda her iki aracda eşit şartlarda olacaktır.
2- Normal frende aracın durma mesafesini belirlerken otomatik vitesli aracın hangi vites konumunda olduğu önemlidir. "D" konumunda belirli hıza ulaşana kadar hiç motor freni olmaz. O nedenle inişli çıkışlı dağ yollarında ve dik rampa inişlerinde motor freninden faydalanmak, ayak frenine çok yük bindirmemek açısından "D" konumu önerilmez. Motor freninden max. faydalanmak için bütün araçlarda küçük viteslerin tercih edilmesi gerekir. Yani ne kadar çok motor freni= en kısa mesafede durma.


savaş abi konuyu okurken yazacaklarımı düşünüyordum senin yorumlarının benzerleri. aynı düşünüyorum seninle.:bir:
 
konu çok uzamış noktayı koyayım :)

frene hangisi önce basarsa o durur :)
 
Geri
Üst