Hararet Seviyesinin 10 dk da 105lere çıkması normal mi?

edusunceli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2016
Mesajlar
115
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar,
Astra H 2005 model LPG var, harareti ilk çalıştırmadan 5-10 dk içerisinde 106-107 derecelere çıkıyor genelde 106 da kalıyor ama nadiren 112 leri de gördüm. Opeller yüksek ısıyı sever diyorlar ama bu dereceler normal mi?
 
dıs hava sıcaksa 10 dk da motor normal ısısıa ulasması normal fanın calısma aralıklarına dikkat edin sürekli calısıyorsa sorun vardır
 
Normalmiş...
103 de termostat açacak. 108 de fan (A/C kapalı iken) açacak 104 de fan duracak.
Fan çalışma aralığı 1-2 derece farkedebilir.
110 dereceyi geçerse telaş etmekde yarar var.
Eğer antifriz 50/50 ise ve sistemde hava yoksa yani normal sirkulasyonu yapabiliyor ve genleşme kapı kapağı saglam ve iyice kapalı ise (demem o ki soğutma sıvısı basınç altında sirküle ediyorsa) 120 dereceye kadar da rahat edebilirsiniz.....
 
Arkadaşlar ne 100 ü ne 110 u, benim arabam 100 ü görse kafayı yerim ben. Termostad 87 derecede açar, 92 de fan devreye girer. 100 bence çok fazla. Muhtemelen senin termostad bozuk, okadar sürede o sıcaklığa çıkamaz motor yoksa. Hemen değiştirsen iyi olur bence pahalı bişey değil.
Başına jonta yakma olayı gelmeyene bu yazdığım rakamların önemini anlayamaz. Bir jonta yakarsan 2-3 bin tl yi bayılınca 100 e bile çok dersin
 
Arkadaşlar ne 100 ü ne 110 u, benim arabam 100 ü görse kafayı yerim ben. Termostad 87 derecede açar, 92 de fan devreye girer. 100 bence çok fazla. Muhtemelen senin termostad bozuk, okadar sürede o sıcaklığa çıkamaz motor yoksa. Hemen değiştirsen iyi olur bence pahalı bişey değil.
Başına jonta yakma olayı gelmeyene bu yazdığım rakamların önemini anlayamaz. Bir jonta yakarsan 2-3 bin tl yi bayılınca 100 e bile çok dersin

Conta yakmış biri olarak seni destekliyorum....Hararet 93 olursa ter basıyo beni ....
 
Arkadaşların söyledikleri eski tip motorlar için geçerlidir. Yeni tip magnezyum alüminyum alaşım Opel motorları birçok nedenle daha sıcakda çalışmak üzere tasarlanmışlardır ama bazı şartları sağlamak koşulu ile. Soğutma sıvısı kapalı devre ve basınç altında hava yapmadan çalışacak ve Antifriz 50/50 olacak..
Yok ben rahat etmek isterim dersen, termostatı boşalttır olsun bitsin. Sonuçda biraz motor ömrün kısalır, biraz da yakıt sarfiyatın artar..
Son bir bilgi daha, yüksek hararet ile çalışan motorlarda ısıya dayanıklı sentetik viskositesi yüksek yağlar olması iyidir..
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar ne 100 ü ne 110 u, benim arabam 100 ü görse kafayı yerim ben. Termostad 87 derecede açar, 92 de fan devreye girer. 100 bence çok fazla. Muhtemelen senin termostad bozuk, okadar sürede o sıcaklığa çıkamaz motor yoksa. Hemen değiştirsen iyi olur bence pahalı bişey değil.
Başına jonta yakma olayı gelmeyene bu yazdığım rakamların önemini anlayamaz. Bir jonta yakarsan 2-3 bin tl yi bayılınca 100 e bile çok dersin

Termostatı,trigeri ve devirdaimi yeni değiştim 1 hafta oldu, 1 ay önce de yedek su deposu ve kapağı değiştim. En son termostat değiştikten sonra full antifiriz konuldu. Astraların bu modelleri yüksek ısıyı sever diyorlar ama bana da normal gelmedi 10 dk da 106-107 lere gelmesi.

Başka neresine bakılır?
 
10 dakikada motor çalışma sıcaklığına gelmesi ideal bir durum,antifiriz değişimi sonrası daha çabuk çalışma sıcaklığın ulaşır bu normal fakat 90C üzerine çıkması normal gibi gelmiyor,termostat kaynaklı olabilir,havası alındımı ?
GM kırmızı antifiriz aldıysanız %50 antifiriz ve su %50 olarak konulacaktı,termostat Gm olacak derece farkı olabilir.

Termostat,devir daim,su kapak ve deposu değişimi öncesi hararet durumu nasıldı,bunlar değişincemi yükselmeye başladı ?
 
10 dakikada motor çalışma sıcaklığına gelmesi ideal bir durum,antifiriz değişimi sonrası daha çabuk çalışma sıcaklığın ulaşır bu normal fakat 90C üzerine çıkması normal gibi gelmiyor,termostat kaynaklı olabilir,havası alındımı ?
GM kırmızı antifiriz aldıysanız %50 antifiriz ve su %50 olarak konulacaktı,termostat Gm olacak derece farkı olabilir.

Termostat,devir daim,su kapak ve deposu değişimi öncesi hararet durumu nasıldı,bunlar değişincemi yükselmeye başladı ?

Termostat sıfır takıldı havasının alınma durumunu bilmiyorum. GM marka.
Daha öncesinde kontrol etmedim. Değişimlerden sonra merak ederek takip etmeye başladım, ayrıca ara ara eksilmeye neden olan şeyler nelerdir.
 
Geri
Üst