- Konuyu Başlatan
- #41
Bu mesajdan beri 3700 km olmuş. Bir kaç şehir dışı yolculukta yine bu yaşadığım durumu test etme fırsatım oldu. Yazın gözlemlediğim hararetin 3-5°c düşme durumunu, aynı yollarda, kış şartlarında göremedim. Hatta aynı şartları yakalamak için rampa aşağı araca hız kazandırıp, gazsız inmesini sağladım ama hararet ibresi milim kıpırdamadı. Buradan anladığım termostat ta motul inugel optimal de görevini yerine getiriyor. Zaten benim endişem bu olayı kışın yaşamaktı. Kışın da fazla soğutursa ne yaparım diyordum, çok şükür aynı yollarda kış şartlarında ibre milim kıpırdamadı.Az önce termostatı deneme fırsatı buldum.
Obd2 cihazı ile car scanner uygulamasını kullanıyorum. Ecu verilerini kaydediyor. Hararet verilerini takip ettiğimde, rampa çıkışında performanslı (rampaya 60km/h ile girip rampa sonunda 120km/h'ye ulaştım) kullanım sonunda bile 96c'yi geçmedi. Düzlükte hızımı düşürünce tekrar 90c'ye düştü. Rampa aşağı 80km hızla aracı gaza frene dokunmadan bıraktım, rampa bitiminde hız 130'a çıktığında hararet göstergesi 88'e, ecu verilerine göre ise 89'dan 79'a düştü. Durduğumda da denedim, 95c'de fan açtı.90c'ye kadar soğutup kapandı.
Termostatı boşuna değiştirdiğimi görmüş oldum. Sağlık olsun. Usta inceleyip test etmiş ve araçta herhangi bir sorun, arıza kaydı olmadığını söylemişti.
Muhtemelen motul antifirizin azizliğine uğradık
Motul auto cool (inugel) optimal'in çok sıcak çalışan, benzinli ve özellikle lpg'li motorlar için çok faydalı, zar zor ısınan dizel motorlar içinse çok ta gerekli olmadığını biraz masraflı da olsa anlamış oldum
Kışın bu durumun görülmemesinin sebebini ise şöyle açıklıyorum; motor sıcaklığı hava şartları sebebiyle zaten yaz aylarındaki kadar artmıyor, yazın ise motul diğer soğutma sıvılarından fazla soğuttuğu için böyle bir durum ortaya çıkıyor.
Sonuç olarak çok şükür bir sorun olmadığını zaten anlamıştım. Şu anda da motul inugel içime tam olarak sindi.
Artık gözü kapalı tavsiye edebilirim