ÇÖZÜLDÜ Hararet Düşmesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan omeroz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Az önce termostatı deneme fırsatı buldum.

Obd2 cihazı ile car scanner uygulamasını kullanıyorum. Ecu verilerini kaydediyor. Hararet verilerini takip ettiğimde, rampa çıkışında performanslı (rampaya 60km/h ile girip rampa sonunda 120km/h'ye ulaştım) kullanım sonunda bile 96c'yi geçmedi. Düzlükte hızımı düşürünce tekrar 90c'ye düştü. Rampa aşağı 80km hızla aracı gaza frene dokunmadan bıraktım, rampa bitiminde hız 130'a çıktığında hararet göstergesi 88'e, ecu verilerine göre ise 89'dan 79'a düştü. Durduğumda da denedim, 95c'de fan açtı.90c'ye kadar soğutup kapandı.

Termostatı boşuna değiştirdiğimi görmüş oldum. Sağlık olsun. Usta inceleyip test etmiş ve araçta herhangi bir sorun, arıza kaydı olmadığını söylemişti.

Muhtemelen motul antifirizin azizliğine uğradık😊

Motul auto cool (inugel) optimal'in çok sıcak çalışan, benzinli ve özellikle lpg'li motorlar için çok faydalı, zar zor ısınan dizel motorlar içinse çok ta gerekli olmadığını biraz masraflı da olsa anlamış oldum😊
Bu mesajdan beri 3700 km olmuş. Bir kaç şehir dışı yolculukta yine bu yaşadığım durumu test etme fırsatım oldu. Yazın gözlemlediğim hararetin 3-5°c düşme durumunu, aynı yollarda, kış şartlarında göremedim. Hatta aynı şartları yakalamak için rampa aşağı araca hız kazandırıp, gazsız inmesini sağladım ama hararet ibresi milim kıpırdamadı. Buradan anladığım termostat ta motul inugel optimal de görevini yerine getiriyor. Zaten benim endişem bu olayı kışın yaşamaktı. Kışın da fazla soğutursa ne yaparım diyordum, çok şükür aynı yollarda kış şartlarında ibre milim kıpırdamadı.

Kışın bu durumun görülmemesinin sebebini ise şöyle açıklıyorum; motor sıcaklığı hava şartları sebebiyle zaten yaz aylarındaki kadar artmıyor, yazın ise motul diğer soğutma sıvılarından fazla soğuttuğu için böyle bir durum ortaya çıkıyor.

Sonuç olarak çok şükür bir sorun olmadığını zaten anlamıştım. Şu anda da motul inugel içime tam olarak sindi.
Artık gözü kapalı tavsiye edebilirim
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16 ve Hasip
Kullanıcının panik yapmaması için hararet artmaması çok saçma değil mi ?
O zaman neden koymuşlar veya benim bilmediğim birşey mi var ?
 
Kullanıcının panik yapmaması için hararet artmaması çok saçma değil mi ?
O zaman neden koymuşlar veya benim bilmediğim birşey mi var ?
Araçların geneli 80-105c° gibi araca ya da motor tipine özel olarak belirlenmiş sıcaklık aralıklarını 90c° olarak gösterir. Sıcaklık bu gibi belirlenmiş bir aralığın dışına çıktığında hararet göstergesi hareket eder.

Bildiğiniz gibi soğutma sistemi bir döngü içerisinde çalışır. Sıcaklık belli bir seviyeye çıkınca devreye girer, yine belirli bir seviyeye düşene kadar çalışmaya devam eder. Bu inişli çıkışlı döngünün gerçekleştiği sıcaklık aralığı dışına çıkılmadığı sürece bir sorun yoktur. Bu döngüyü göstergeden takip etmek gereksizdir, dikkati dağıtır.

Zaten bu döngünün gerçekleştiği sıcaklık aralığı dışına çıkıldığında bir sorun var demektir ve gösterge de bu sıcaklık aralığı dışına çıkıldığında görevini yapmaktadır. Hararet durumunda bilgi ekranında uyarı da belirmektedir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
Ömer hocam malum bende dizele geçtim biliyorsun, buna benzer mevzu şu şekilde benimde dikkatimi çekti, örneğin sabah aracı çalıştırıyorum birkaç dakika bekledikten sonra hareket ettiğimde tahminen 70 derece civarlarına gelince birden hararet bir miktar düşüyor. Ben burda termostatın açtığını düşünüyorum, sonrasında tekrardan yükselmeye başlıyor ve 90 derecede sabitleniyor. Kesinlikle ne yukarı nede aşağıya milim oynama olmuyor. Uzun yolda da giderken veya şehiriçinde hiç hareket ettiğini görmedim. Senin aracında da bu şekilde mi ?
Bu araçlarda devirdaim pompaosı elektrikli.Motorun çabuk ısınması için motor suyu sıcaklığı belli bir ısıya gelene kadar devir daim pompası çalışmıyor.İşte hararet ibresindeki 70 dereceden tekrar 50 dereceye düşmesinin sebebinin bu olabileceğini düşünüyorum.Devirdaim ilk devreye girdiğinde ısı düşüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
Geri
Üst