ÇÖZÜLDÜ Hararet Düşmesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan omeroz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ömer hocam malum bende dizele geçtim biliyorsun, buna benzer mevzu şu şekilde benimde dikkatimi çekti, örneğin sabah aracı çalıştırıyorum birkaç dakika bekledikten sonra hareket ettiğimde tahminen 70 derece civarlarına gelince birden hararet bir miktar düşüyor. Ben burda termostatın açtığını düşünüyorum, sonrasında tekrardan yükselmeye başlıyor ve 90 derecede sabitleniyor. Kesinlikle ne yukarı nede aşağıya milim oynama olmuyor. Uzun yolda da giderken veya şehiriçinde hiç hareket ettiğini görmedim. Senin aracında da bu şekilde mi ?
Merhaba aynı sorunun tıpkısı bende de var, termostat değişecek diyor ustalar ancak bizim termostatlar elektrikli ise elektrik devresinden kaynaklı bir kusur da olma ihtimali var diyenler oldu. Siz hallettiniz mi sorunu???
 
Az önce termostatı deneme fırsatı buldum.

Obd2 cihazı ile car scanner uygulamasını kullanıyorum. Ecu verilerini kaydediyor. Hararet verilerini takip ettiğimde, rampa çıkışında performanslı (rampaya 60km/h ile girip rampa sonunda 120km/h'ye ulaştım) kullanım sonunda bile 96c'yi geçmedi. Düzlükte hızımı düşürünce tekrar 90c'ye düştü. Rampa aşağı 80km hızla aracı gaza frene dokunmadan bıraktım, rampa bitiminde hız 130'a çıktığında hararet göstergesi 88'e, ecu verilerine göre ise 89'dan 79'a düştü. Durduğumda da denedim, 95c'de fan açtı.90c'ye kadar soğutup kapandı.

Termostatı boşuna değiştirdiğimi görmüş oldum. Sağlık olsun. Usta inceleyip test etmiş ve araçta herhangi bir sorun, arıza kaydı olmadığını söylemişti.

Muhtemelen motul antifirizin azizliğine uğradık😊

Motul auto cool (inugel) optimal'in çok sıcak çalışan, benzinli ve özellikle lpg'li motorlar için çok faydalı, zar zor ısınan dizel motorlar içinse çok ta gerekli olmadığını biraz masraflı da olsa anlamış oldum😊
Merhaba böyle bir sorun antifrizle alakalı nasıl olabiliyor?
 
Özellikle dizel araçlar için bilgilendirme anlamında bu mesajı tekrardan yazmak istedim. Aracımızın sıcaklığı belli bir noktaya erişene kadar su sadece motorun etrafında gezer ve biz sıcaklığın yükseldiğini görürüz ancak sıcaklık 70 derece civarına geldiğinde termostat açılarak suyun radyatör dahil olmak üzere gezmesini sağlar. Radyatör içersinde ki soğuk su ile motor içersinde ki sıcak su karışınca ibredeki düşüşü görürüz. Sonrasında yeniden yükselmeye başlar ve 90 derecede sabitlenir. Uzun yol veya kısa yol farketmeksizin ibrede hareketlenme olmaz. Bu anlattığım özellikle dizel araçlarda net şekilde farkedilir. Eğer uzun yolculuk sırasında veya yokuş aşağı vs inişlerde ibrenizde dalgalanma oluyorsa termostattan şüphelenilebilir...
 
Özellikle dizel araçlar için bilgilendirme anlamında bu mesajı tekrardan yazmak istedim. Aracımızın sıcaklığı belli bir noktaya erişene kadar su sadece motorun etrafında gezer ve biz sıcaklığın yükseldiğini görürüz ancak sıcaklık 70 derece civarına geldiğinde termostat açılarak suyun radyatör dahil olmak üzere gezmesini sağlar. Radyatör içersinde ki soğuk su ile motor içersinde ki sıcak su karışınca ibredeki düşüşü görürüz. Sonrasında yeniden yükselmeye başlar ve 90 derecede sabitlenir. Uzun yol veya kısa yol farketmeksizin ibrede hareketlenme olmaz. Bu anlattığım özellikle dizel araçlarda net şekilde farkedilir. Eğer uzun yolculuk sırasında veya yokuş aşağı vs inişlerde ibrenizde dalgalanma oluyorsa termostattan şüphelenilebilir...
kısmen doğru fakat dizelde genelde 90 a gelmez bile. obd den de bakabilirsiniz. 80-85 civarında oluyor. aşırı sıkıştırınca 90 ı geçiyor ve fan açıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
kısmen doğru fakat dizelde genelde 90 a gelmez bile. obd den de bakabilirsiniz. 80-85 civarında oluyor. aşırı sıkıştırınca 90 ı geçiyor ve fan açıyor.
Doğrudur açıkcası OBD ile hiç bakmadım, son kullanıcı olarak biz ibreyi görüyoruz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: kadyr.53
Merhaba aynı sorunun tıpkısı bende de var, termostat değişecek diyor ustalar ancak bizim termostatlar elektrikli ise elektrik devresinden kaynaklı bir kusur da olma ihtimali var diyenler oldu. Siz hallettiniz mi sorunu???
Artık 1.6 dizeller için üretilen termostatlar elektrikli değil. Bende soket boşta kaldı. Motul auto cool optimali doldurun ne demek istediğimizi daha iyi anlarsınız, ama bana sorarsanız böyle birşey yapmayın, alın gm antifiriz ve saf suyu eskisi gibi devam edin. Motul auto cool'u özetlemek gerekirse dimdik bir rampada vites yükseltmeden motoru bas bas bağırtsanız da hararet 97-98 dereceyi geçmiyor. Keza sıkışık trafikte de öyle, 95 oluyor, fan açıp düşürüyor. Bu antifrizin özelliği kolay ısınmıyor, kolay soğuyor. Bence güzel bir icat. Tüpçülere şiddetle tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Artık 1.6 dizeller için üretilen termostatlar elektrikli değil. Bende soket boşta kaldı. Motul auto cool optimali doldurun ne demek istediğimizi daha iyi anlarsınız, ama bana sorarsanız böyle birşey yapmayın, alın gm antifiriz ve saf suyu eskisi gibi devam edin. Motul auto cool'u özetlemek gerekirse dimdik bir rampada vites yükseltmeden motoru bas bas bağırtsanız da hararet 97-98 dereceyi geçmiyor. Keza sıkışık trafikte de öyle, 95 oluyor, fan açıp düşürüyor. Bu antifrizin özelliği kolay ısınmıyor, kolay soğuyor. Bence güzel bir icat. Tüpçülere şiddetle tavsiye ederim.
Merhaba,aynı sorun ben de de var şöyle ki 1 haftadır,araçta anahtar işareti çıkıyor.Hata koduna ustaya baktırdığımızda termostat arızası olduğunu söyledi usta.Motor çalıştığında direk su deposunda ışıkla baktığımda sirkülasyon başlıyor.Normalde termostat belli bir sıcaklıktan sonra açması lazım ben de sürekli açık.Muhtemelen çok az bir açıklık var.Sıcaklığı takip ettiğimde maximum 95 dereceyi görüyor,fan zaten açmıyor hiç.Araç normal hızda giderken 70 kere düşüyor ısı bu şekilde termostatı değişmeden kullansam sorun olur mu?Değerli görüşlerinizi bekliyorum.Araç Opel Astra h 2008 LPG li.Bu arada termostat 2 yıl önce sözde Orjinal termostat ile değişmişti.
 
Merhaba,aynı sorun ben de de var şöyle ki 1 haftadır,araçta anahtar işareti çıkıyor.Hata koduna ustaya baktırdığımızda termostat arızası olduğunu söyledi usta.Motor çalıştığında direk su deposunda ışıkla baktığımda sirkülasyon başlıyor.Normalde termostat belli bir sıcaklıktan sonra açması lazım ben de sürekli açık.Muhtemelen çok az bir açıklık var.Sıcaklığı takip ettiğimde maximum 95 dereceyi görüyor,fan zaten açmıyor hiç.Araç normal hızda giderken 70 kere düşüyor ısı bu şekilde termostatı değişmeden kullansam sorun olur mu?Değerli görüşlerinizi bekliyorum.Araç Opel Astra h 2008 LPG li.Bu arada termostat 2 yıl önce sözde Orjinal termostat ile değişmişti.
Merhaba, anlattıklarınızdan anlaşıldığı kadarıyla termostatınız arızalı gibi görünüyor.
 
Bu şekilde motor sıcaklığı 75-95 arası yaptığım kontolde,bunun motora veya yakıt tüketimine zararı var mıdır? Bir de değişim gerekiyorsa önerdiğiniz termostat var mı?Yan sanayi olarak.Orjinal alınca garanti verilmiyor maalesef
 
Bu şekilde motor sıcaklığı 75-95 arası yaptığım kontolde,bunun motora veya yakıt tüketimine zararı var mıdır? Bir de değişim gerekiyorsa önerdiğiniz termostat var mı?Yan sanayi olarak.Orjinal alınca garanti verilmiyor maalesef
Motor çalışma sıcaklığına ulaşamadığı için yakıt bir miktar artacaktır. Ani ısı değişimi durumunda zararı olabilir. Yan sanayi markalar hakkında bilgi sahibi değilim, orjinal öneririm.
 
Geri
Üst