hararet sorunu

toojohn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ustam hiç girme derim müşür değiştirme işine.aynı sorun bendede var 98 corsa swing kullanıyorum.özellikle sıkışık trafikte ibre 95-100 arası gidip gelmekte sorun yaratcagını acıkcası düşünmüyorum.cok usta gezdim takacagın müşür orginal olmayacagından dolayı sorun yaşayabilirsin.ayrıca içinin rahat etmesi amacıyla müşür bağlantılarını temizle.radyotör kanallarını temizle.sogutma suyunu değiştir.
 

albayman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
hmm, bunları bi yapayım. Amma ve lakin "opel sıcağı sever" lafına ben inanmıyorum çünkü 95 derece hararetten sonra araba çekişten düşüyor. rampalarda vites düşmek istiyor. tamam 1.4 motordan çok şey beklemiyorum ama bu kadar hafif bir kasayı kaldırmalı bence, ki: 90 derecede çalışırken performansı gayet güzel ama 95ten sonra performans belirgin bir şekilde düşüyor.
mesela

arabayı Ankaradan aldım, arka koltukları yatırıp 2 kişinin ful valiz ve eşyasını yüklenip Aydına geldim. hava serindi ve yağmur bile yağdı, hararet hep 90 daydı. performansı da gayet iyiydi, sollamalarda sorun yaşamadım.

dün Aydından Denizli Acıpayama gittik, arabada 2 kişiydik ve eşya yoktu. hava çok sıcaktı, hararet 95ten aşağıya inmedi. hele klimayı açnca 100 oldu ve en ufak rampada bayılıverdi. Ama yokuş aşağı salınca hemen iniyor hararet 90a. bu nasıl iştir ben anlamadım. klima performanstan çalar ama bu hararet neyin nesi?

Ha birde aklıma geldi, bu radyatör kanalları nasıl temizleniyor? ön tampon sökülmeden temizlenir mi? sökmek gerekir ise ben sökebilirmiyim? tamirci en az 50 tl istiyor tampon söküp takmaya...
 
Son düzenleme:

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
Buna bir çözüm yok galiba. Zannedersem opellerin hepsi böyle. Astra f vardı yazın çıcakta ve şehir içinde sakın ha klimayı açma gitmem diyordu:) Şimdi ise 2.0 vectra ya biniyoruz durum astra f gibi olmasada araç klima açıkken 90 üzeri ısıda 1200 motorların performansına düşüyor.
 

toojohn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
çok ayrıntıya girmene gerek yok.oto yıkamacılarda hava tavancası mevcut hava sıktır biraz, dersen daha ayrıntılı bi temizlik yapayım gecenlerde okumustum forumda sogutma suyunu değiştirme baslıgı altında orda ayrıntılı acıklamıs.
 

albayman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
teşekkürler, Aydında Soner beyin servise gittik, soğutma suyu ve antifriz değiştik. iyi gibi ama pek değişme yok. rölantide çalıştırdık, 98de fan açtı. şehir içi hararete devam :)
 

geographer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ocak 2007
Mesajlar
341
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
iyi forumlar herkese.
benimde sormak istediğim birşey var.

dün konyada şehir içinde biraz astramı kullandım.trafik aşırı derecede yoğundu.dış sıcaklık göstergesi de 33 dereceyi gösteriyordu ve klima açıktı.haliyle hararet yükseldi ve fan çalışmaya başladı(içerden net duyulacak bir seste)buraya kadar herşey olağan. ancak bu esnada (vites boştayken) motor devrinin 1500 rpm lere kadar çıktığını gördüm.o anda hareket ettik ve ben biraz gaza bastım birkaçyüz metre gidip otoparka girdim.rolanti normaldi ve fan çalışıyordu.

sormak istediğim şu arkadaşlar rolanti niye yükselmiş olabilir?bir sorun mu ortaya çıkaak?
tecrübe ve bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.
(dönüşte herşey normaldi bu arada)
 

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
Bu konuda opel garaj ın bir fikri veya önerisi yokmudur? Ben bunu merak ediyorum.
 

ugurdalkiran

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
iyi forumlar herkese.
benimde sormak istediğim birşey var.

dün konyada şehir içinde biraz astramı kullandım.trafik aşırı derecede yoğundu.dış sıcaklık göstergesi de 33 dereceyi gösteriyordu ve klima açıktı.haliyle hararet yükseldi ve fan çalışmaya başladı(içerden net duyulacak bir seste)buraya kadar herşey olağan. ancak bu esnada (vites boştayken) motor devrinin 1500 rpm lere kadar çıktığını gördüm.o anda hareket ettik ve ben biraz gaza bastım birkaçyüz metre gidip otoparka girdim.rolanti normaldi ve fan çalışıyordu.

sormak istediğim şu arkadaşlar rolanti niye yükselmiş olabilir?bir sorun mu ortaya çıkaak?
tecrübe ve bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.
(dönüşte herşey normaldi bu arada)

bu dediğin olay nadiren bendede oluyor aslında rolanti takılı kalmıyor 3-4 saniye sonra normale dönüyor ama bir sıkıntı yok bende
 

filozof06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2010
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benimde fanda bir problemim yok.fakat arıza lambazı yanıyor.gidiyorum serviste sildiriyorum ağrızasını ama gene lamba yanıyor.fan arızası veriyor.fakat fanlar açıyor.neden olabilir yardım ederseniz özelden mesaj atarsanız çok sevinirim.müşürü değiştirsem olurmu acaba
 

senator 2.5

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
158
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
teşekkürler, Aydında Soner beyin servise gittik, soğutma suyu ve antifriz değiştik. iyi gibi ama pek değişme yok. rölantide çalıştırdık, 98de fan açtı. şehir içi hararete devam :)
hiçbir aracın fanı 95 derecede açmaz. 90 dereceyi az geçince fanın yavaş devresi çalışmalı. bence sizin fan rezistansının yavaş devresi arızalı. dolayısıyla hararet 95'e çıkınca hızlı fan devresi çalışıyor. motor fan resiztansınızı değiştirmelisiniz.
 
Üst