Astra h 1.3 CDTI hararet sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Keremj
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ama dediğiniz gibi radyatöre bi su bastırıp sonucu iletirim hocam
 
icinden cok disinida temizletin. malum uzun yol yaptiginiz zaman sinek bocek pislik radyatorun kanatciklarina yapisiyor siz motor tarafindan kontrol ediyosunuz on tarafi ne alemde acaba
 
310 bin km yuksek bi km o km ye kadar radyator mutlaka dolmustur ici degil disi. Radyatorun calisma mantigi belli uzerindeki izgaralardan gecen hava sayesinde su sogur. izgaralar tikaliysa icindeki borudan bahsetmiyorum tam sogutma yapmaz. Hatta gorursunu eski araclarda kisin donma olmasin diye radyatirun onune gazete kagidi karton koyarlar😁 sen bi radyatircuye git radyatoru soktur temizlet
 
Bana soracak olsan aracin motorunda contasinda skinti yoksa radyatoru temizler termostati degistiririm. 92 de aciyor demissin ama ben yinede o kmde termostati degistirirdim.
 
Hocam öncelikle klasik bir söz olacak ancak opel sıcak motoru sever, Her ne kadar 100 derece suyun kaynama noktası olsada, kullandığımız antifriz nedeniyle kaynama noktasını yükseltiyoruz. Yokuş çıkarken 110 dereceye kadar yükselme, sonrasında fan açtığı sırada geri 100 derece civarına gelmesi bana normal bir durum gibi geliyor. Hatırladığım kadarıyla H kasalarda hararet göstergesi bulunmuyor, bu nedenle menüden takip ediyorsunuz sanırım. Ben kendi J kasa aracımda göstergede 90 derecede sabit görürken OBD cihazıyla yaptığım kontrolde 103 derece civarında sıcaklık görüyorum. Kısacası bence durum normal, diğer arkadaşlarında fikirlerini almak lazım, özellikle @tayfux hocam H kasa kullanıcısı olarak size fikir verecektir.
Opcom cihaziyla arac ekraninda da gosterebiliyorsun digital olarak soyledigin gibi digital ile gosterge arasinda fark oluyor


IMG-20190423-WA0000.jpg
 
Hocam araç Astra h, Astra j'lerde olabiliyor fark ama h kasada gösterge dijital olduğu için olmuyor.
 
Termostati yakın zamanda değiştirdim hocam zaten henüz 1 sene oldu 😄 fakat radyatör için tavsiyenizi dinleyip son durumu buraya yazacağım, saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer715
Bana soracak olsan aracin motorunda contasinda skinti yoksa radyatoru temizler termostati degistiririm. 92 de aciyor demissin ama ben yinede o kmde termostati degistirirdim.
+1 Zafer hocamın dediğini yapmaktan başka bir çare kalmıyor gibi. Temizletmişken boruları da temizletin derim. yani su eksiltmiyor ama araç soğutamıyor da. demek ki motorun içine yeterince soğuk su gitmiyor.
 
Merhabalar forum, hepiniz iyisinizdir umarım. Daha önce müzakere ettiğimiz üzere aracın soğutma sistemini temizlemeye götürdüm (İstanbul dışında olduğum için kendi ustama değil). Yaptıracağım yer aynı zamanda liqui moly bölge bayisiydi. Bana bı üründen bahsettiler, önce bı deneyelim ucuza halledebiliriz dediler. Ürünü uygulanmadan önce fanı sıcak konuma getirip içeriye uflettigimde sıcak hava vermiyordu nerdeyse, çok az ısı veriyordu. Ürünü uyguladıktan sonra fanı son ayarda en sıcak ısıda açarak bı kaç tur attım ve havalandırma ateş gibi uflemeye başladı. Usta 1 gün böyle gez yarın gel kaliteli bı antifriz koyalım dedi. Birazdan suyu değiştirmeye gideceğim ve problemim büyük oranda çözülmüş gibi görünüyor şimdilik, antifriz koyduktan sonra yüksek vites düşük devirde hizlanmayi bı deneyip ısıyla ilgili son durumu ve ürünü buraya yazarım. Aynı problemi yaşayan arkadaşlar da böylece faydalanabilir. Bana tecrübesini aktaran herkese çok teşekkür ederim :)
 
Tekrardan merhabalar, uyguladığım liqui moly radyatör temizleyici sayesinde aracımın hararet sorunu çözüldü fakat sıvıyı bosaltip sistemi yikayip yeni antifriz koyduktan sonra bu sefer de kalorifer peteği tıkandı😄 en azından artık hararet korkusuyla yaşamayacağım. Sanırım radyatordeki pislikleri kalorifere aktardım. Elimle kontrol ettiğimde borusu diğer borulara göre sıcak değildi ve sıcak da uflemiyordu. Neyse forumdaşlar onu da kışa doğru cozerim kısmetse, hepinize tekrardan teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer715 ve Hasip
Geri
Üst