Hız Limitleri, Radar ve Van tipi araçlar

malesef bazı trafik polislerimiz de cahil..
aynı şekilde karayolları yol çalışmalarında çoğu ilkokul bile okumamış vasıfsız işçileri yola salıyor, uyarı işaretlerini bile bu kişiler yerleştiriyor,
yine viraj çıkışında uyarı işaretiyle hemen 5mt ilerisinde de o çizgi çeken garip araçla karşılaştım,
yani cehalet ortadan kalkmadıkça kurallar kat kat sıkı da olsa, adım başı radar da olsa kurtuluşumuz yok.

bi ara yeni duble yollarda 120 limit olacağı söyleniyodu o iş ne oldu acaba?
Yorumunu biraz kırptım kusura bakma. Çok önemli noktalara değinmişsin. Beni denetleyen görevlilerin kullandığı arabaların hali evlere şenlik. Bana farların ayarsız diye posta koyanların kullandığı arabanın farları bile yanmıyorsa elden ne gelir ki? Adam yol çalışması için uyarı levhası koyuyor levha tepetaklak olmuş, ters duruyor çalışmalardan sorunlu olanların haberi bile yok. Bursa da (gece vakti) kardeşim yol çalışması için açılan 3 metrelik çukura düştüler, kazadan sonra alel acele uyarı levhaları kondu. Dediğin gibi bu tür çalışmalarda eğitimli kişilere çok ihtiyaç var. Ben duble yollarda hız limitlerinin artacağına inanmıyorum. Baksana ya göçüyorlar ya da zemin kaplamaları mısır gibi patlıyor. Habire aynı yolları tamir edip duruyorlar. Ya kardeşim şu ihalelere bir madde koyun ne olur, paraları parti parti ödeyin, yaptığı yol 1-2 senede göçenlere ceza uygulayın, bu çıraklara bir daha devlet ihalesi vermeyin.
 
Yorumunu biraz kırptım kusura bakma. Çok önemli noktalara değinmişsin. Beni denetleyen görevlilerin kullandığı arabaların hali evlere şenlik. Bana farların ayarsız diye posta koyanların kullandığı arabanın farları bile yanmıyorsa elden ne gelir ki? Adam yol çalışması için uyarı levhası koyuyor levha tepetaklak olmuş, ters duruyor çalışmalardan sorunlu olanların haberi bile yok. Bursa da (gece vakti) kardeşim yol çalışması için açılan 3 metrelik çukura düştüler, kazadan sonra alel acele uyarı levhaları kondu. Dediğin gibi bu tür çalışmalarda eğitimli kişilere çok ihtiyaç var. Ben duble yollarda hız limitlerinin artacağına inanmıyorum. Baksana ya göçüyorlar ya da zemin kaplamaları mısır gibi patlıyor. Habire aynı yolları tamir edip duruyorlar. Ya kardeşim şu ihalelere bir madde koyun ne olur, paraları parti parti ödeyin, yaptığı yol 1-2 senede göçenlere ceza uygulayın, bu çıraklara bir daha devlet ihalesi vermeyin.

abi milyon dolara araç alıyolar onlar bile elde patlıyo,iade edemiyolar,tamir ettiremiyolar,millet yollarda yürüyo her akşam haberlerde. yol dersen ülkede alışkanlık olmuş bi yol 1 sene dayanıyor en iyi ihtimalle...

bikaç ülke görme şansım oldu, ingilterenin çok ücra köylüklerine kadar gittim her yer jilet gibi asfalt, ama rengi kalmamış artık kim bilir kaç yıllık, bitane yama görmedim...

karayollarının önlemsiz hareketlerinden başıma geln birtanesi de duble yolda gece vakti otobüs sollarken, köprünün sol şeridini tümüyle kapatmış olan toprak yığınlarını gördüğüm andı,bitane reflektör bile yok, onu geçtim bi A4 kağıda b işeyler karalasalar hiç değilse karanlıkta beyaz beyaz dikkat çeker o bile yok... miktarı oldukça fazlaydı yani arabamdan daha yüksekti, çok şükür sorunsuz toparlayıp geçtim. daha da komiği gece saat 23.00 da haber vermek için trafiği defalarca aradım telefonu kimse açmadı :mad:
 
Zafer bey,
yazınızı bende kırptım :) siyahlar güven bey e maviler savaş abiye yeşiller hakana aittir... kırmızı ben:)

Siz şimdi diyordunuz ki, ben radarları görüp tedbir alabiliyorum. O zaman demek ki bu

1)Radarlar caydırıcı değiller, olsa da olur olmasa da gibi bir anlam çıkıyor. Oysa bir çok durumda avcılık kabili netice aldıkları da ortada.

Haaa bu radarları bulacağız diye dağılan dikkat de işin cabası. Aman Radara yakalanmayayım derken yol ile ilgili Güvenlik sorunları da ortaya çıkabilir.

ben radarları görüp tedbir almıyorum gene yanlış anlamışsınız... ben zaten karayolunda 95 otobanda 125 e ayarlıyorum hızımı öyle gidiyorum... giderkende yavaş gittiğimden radar araçlarını çok rahat görüyorum. herkes görüyor zaten ama karayolunda 130 basarken diğerleri görmüyor yakalanıyor olay bu:) bu nedenle benim dikkatim asla dağılmıyor çünkü ben aranmıyorum radar nerde diye...


2) Ne sıklıkta Trafikte yer aldığınızı bilemiyorum, ancak işi gereği benim ısrarla bahsettiğim bu azami ağırlığı 2 tona kadar olan araçlar sürekli yoldalar ve bir çoğu satış pazarlama kabili işler yüzünden sürekli dere tepe aşıyorlar. Yaptıkları kilometrelerin haddi hesabı yok. Ve çoğunlukla bu araçları kullananlar araç sahibi olmayıp, şoförlük yapıyorlar.
2 sene öncesine kadar navigasyon sektöründe çalışırken şehiriçi sokak sokak şehirler arası şehir şehir ilçe ilçe köy yolu dağ yolu normal sürücülerin (macera arayan endurocu avcı gezgin belgeselci harici) asla girmediğiniz karayollarımızda dünyayı bir kaç kez turladım... şu anda da macera hevesiyle eskisi kadar olmasada turluyorum... yani yukarda yazdığınızı yapıyordum:) beni anlatmışsınız tesadüfen:)

i)Bir taraftan iş/patron baskısı ile hareket edip hızlı iş yapmak zorundalar,

aynen öyleydik:) ama ben patron yanımdayken bi kere beraber işe çıkmıştık adam emniyeet şeridi manyaı idi bana diyo gir gir bas bas bişey olmaz aynene dedimki kusura bakmayın buyrun isterseniz siz kullanın ben böyle gidiyorum... benim hayatım değerli ve beni sevenler var. o emniyet şeridinede ,Allah muhtaç etmedikçe yada ilerde sapaktan çıkmayacaksam asla girmem dedim... yanii iş baskısı bahane herkes adam gibi cevabını verirse patronda baskı yapamaz... bu nedenle bir kere çıkmıştık:)

ii) Diğer taraftan bu araçlara uygulanan Hız Limitleri teknik kapasitelerinin çok altında, yani bu araçlar daha yüksek limite sahip olmalı

bu ne demek şimdi... kamyonet 80 -100 limitli (van corsa karayolu otoban örnek) normal araç 90-120 limitli 10- 20 km mi derdiniz...
örneğin ben c3 ile 5 saatlik yol gitsem 5x90 450 km yol karayolu katettiğimde siz 5x80 400 km yol katedersiniz... (5 saatide molasız azami sürüş gereğinden verdim çoğu şöför bunuda bilmez) yani 5 saatte ben sizden yarım saat önde varırırm... 10 saatte 1 saat önünüzde olurum... bumu dert yanii:)


Hadi diyelim ki(esasında azami ağırlık kuralına uyan kapalı kasalar da 2 tonu yasal olarak aşamazken) bu en azından bu 5 koltuklu araçlar M1 sınıfı olmalı. Bunu bas bas bağırıyorum affınıza sığınarak.

haa bu konuda bağırın anlarım ya kanuna uyun ya kanunu değiştirin olay buu yoksa kanuna uyacaksın... (burdan siyasete de lafım olacak aslında ama konuyu karıştırmayayım şimdi:))


Bunları satarken kimse vatandaşı uyarmıyor, bizzat şahidim. Sonrasında bir anda Denetim yapan Trafik polisi ile karşılaştığınız da, Şehirler arası yolda 89km/s yapınca 135TL, 105km/s yapınca 270TL, Otoyolda 99km/s yapınca 135TL, 118km/s yapınca da 270TL ödemek zorundalar.

bizzat sivas çıkışı radara yakalandım. çelişkiye bak ben bakın bennnn radara yakalandım hani yakalanmazdım:) 90-95 gidiyorum çektik sağa polisler araçta cihazları falan inceliyo. memur bey sakın radar demeyin kontrolse ok. dedim... yok radara yakalandınız dedi... gps cihazını gösterdim kadaran 95i geçmedi gps de de ispatlarım dedim... adam dediki zaten 91 ile girdiniz... o an jeton düştü araç ruhsatta kamyonet yazan fiesta van idi... adam haklı kes dedim 88+3 yani 91 ile cezayo yedim. hiçte ittiraz rüşvet olayına girmedim. kural neyse o. ya uyacaksın ya kuralı değiştireceksin...


25 yıllık araç kullanma tecrübem, eğitimim söz konusu olunca buna beni kimse ikna edemez ki, bu araçlar bu limitlere haklı olarak uymak zorunda diye.

sizi ikna etme derdim yok haddim değil... ama şuda bir gerçek kuralları değiştirmeye gücünüz yoksa haklılığınız yoksa çabanız yoksa uyacaksınız başka yolu yok...

Bunları ve bir sürü detayı da yayınladım esasında Blogda

Bütün bunlar düşünüldüğünde konuyu bir kez daha gözden geçirmeniz yararlı olur gibi geliyor. Yoksa sırf cevap hakkı yaratmak için yazmıyorum. Yazarak en fazla bu kadar aktarabiliyorum derdimi. Blog'da da bir sürü şey yazdm, ama sanırım yeterince okunmuyor. Ne de olsa okumayı sevmeyen bir milletiz. :(
blogdaki bazı hatalı yerlere cevap vermeyeceğim... blog size özel ama burası bizim paylaşım alanımız. burdaki arkadaşlarımı bence yanlış yönlendirmemeniz için kendimce doğru fikirlerimi yazdım...okumayı sevmeyenler olduğu doğru:)

Yorumunu biraz kırptım kusura bakma. Çok önemli noktalara değinmişsin. Beni denetleyen görevlilerin kullandığı arabaların hali evlere şenlik. Bana farların ayarsız diye posta koyanların kullandığı arabanın farları bile yanmıyorsa elden ne gelir ki? Adam yol çalışması için uyarı levhası koyuyor levha tepetaklak olmuş, ters duruyor çalışmalardan sorunlu olanların haberi bile yok. Bursa da (gece vakti) kardeşim yol çalışması için açılan 3 metrelik çukura düştüler, kazadan sonra alel acele uyarı levhaları kondu. Dediğin gibi bu tür çalışmalarda eğitimli kişilere çok ihtiyaç var. Ben duble yollarda hız limitlerinin artacağına inanmıyorum. Baksana ya göçüyorlar ya da zemin kaplamaları mısır gibi patlıyor. Habire aynı yolları tamir edip duruyorlar. Ya kardeşim şu ihalelere bir madde koyun ne olur, paraları parti parti ödeyin, yaptığı yol 1-2 senede göçenlere ceza uygulayın, bu çıraklara bir daha devlet ihalesi vermeyin.

savaş abikardeşine geçmiş olsun Allah kötüsünü vermesin...
ilk bölümüm ulaştırma idi yıldızda yol yapısı o kadar güzel düşünülmüş ki aslında ama uyan kiim denetleyen kim... googleden bakın anlarsınız... zaten aşağıda hakanın dediği yollar buna uygun yapılan yollardır...
dediğin gibi ödemeler yıllara yayılsa tazminatlar uygulansa ama ihaleler usulsüzlükler malum. bu nedenle yollarda böyle... yolu tuz bozuyormuş hikayenin kralı... yolun altına kalitesiz üstyapıdan su geçiyor. kışın donan bu su genleşiyor eriyor tekrar genleşiyor üzerinden ağır tonaj geçen yerde hoooop aşağı göçüyor... olay bu...ptesi salı istanbul çaycuma bartın devrek kurucaşile üzerinden kastamonuya gittim. otobandan sonra yol felaketti... inan yer yer 30 40 gittim ki çukurları erken farkedip durabileyim... tabii arkadan aceleciler selektör korna sol çekip hooop çukurda.... biz keyfimizden flaşör ile yavaş gidiyoruz yaa... amcaoğulları dahil amortisör patlatan kaç kişi vardır o gece hesap et...

abi milyon dolara araç alıyolar onlar bile elde patlıyo,iade edemiyolar,tamir ettiremiyolar,millet yollarda yürüyo her akşam haberlerde. yol dersen ülkede alışkanlık olmuş bi yol 1 sene dayanıyor en iyi ihtimalle...

bikaç ülke görme şansım oldu, ingilterenin çok ücra köylüklerine kadar gittim her yer jilet gibi asfalt, ama rengi kalmamış artık kim bilir kaç yıllık, bitane yama görmedim...

karayollarının önlemsiz hareketlerinden başıma geln birtanesi de duble yolda gece vakti otobüs sollarken, köprünün sol şeridini tümüyle kapatmış olan toprak yığınlarını gördüğüm andı,bitane reflektör bile yok, onu geçtim bi A4 kağıda b işeyler karalasalar hiç değilse karanlıkta beyaz beyaz dikkat çeker o bile yok... miktarı oldukça fazlaydı yani arabamdan daha yüksekti, çok şükür sorunsuz toparlayıp geçtim. daha da komiği gece saat 23.00 da haber vermek için trafiği defalarca aradım telefonu kimse açmadı :mad:


hakan sana da geçmiş olsun... bunlardan o kadar çok gördüm ki. bunları size anlatabiliyorsam biraz şans önemli sebebi ise karayollarında kurallara özellikle hız sınırlarına riayet etmemdir... trafik için 155 i arıyorsun değilmi. 154 155 oldu artık... hemende cevap veriyorlar defalarca arıyorum. bazıları neticesiz kalıyor ama bir kaç hayvanı 155 çekicisi ile hallettim:) 156 jandarma karayollarında kesin sonuç için tercih edilir:) Allah aratmaya mecbur etmesin....
Herkese tekrar kazasız belasız yolculuklar.... Kendimce doğru olanları yazdım. Trafikte yaşamak zaten şans. Siz bu şansınızı arttırın...

 
Son düzenleme:
Zafer Kastamonu, Çankırı yollarını memleketim olduğu için iyi bilirim, o nedenle kış aylarında memlekete özel arabamla gitmemeye özen gösteriyorum. Yollar felaket, ne zaman gitsem dönüşte mutlaka ön takım kontrolü yaptırmak zorunda kalıyorum. Başkentin burnunun dibinde olan bu yolların durumu gerçekten çok vahim. Bunun yanında bu yolun en güzel tarafı kış mevsiminde bu yollarda hiç radar olmaz, zaten gerekte duyulmaz.
 
Zafer Kastamonu, Çankırı yollarını memleketim olduğu için iyi bilirim, o nedenle kış aylarında memlekete özel arabamla gitmemeye özen gösteriyorum. Yollar felaket, ne zaman gitsem dönüşte mutlaka ön takım kontrolü yaptırmak zorunda kalıyorum. Başkentin burnunun dibinde olan bu yolların durumu gerçekten çok vahim. Bunun yanında bu yolun en güzel tarafı kış mevsiminde bu yollarda hiç radar olmaz, zaten gerekte duyulmaz.
Valla Savaş abi ben o yollarda kendimden başkasına güvenmediğimden kendi aracımla gidiyorum... haa gemi gitse neyse :) uçak hiç sevmem:) dediğin gibi yollar rezalet. o yüzden yeniçağadan saptıktan sonra yer yer 40 50 60 gittim. virajlarda 30 a bile indim. c3 2. viteste salınca alıyo başını gidiyo:) bu arada radar uyarı levhası ardından radar kontrol aracı levhası ve ekip aracı vardı çevirdiler hatta beni ama sadece evrak kontrolü yaptılar. baştan sakın radar yedin demeyin diye uyardım:) giderkende gece 1 de kontrol vardı... yollar bozuk olsada basan çoktu be abiii. hepsi sanayiyi ziyaret etmiştir eminim. Allaha şükür sadece 1 çukura düştüm o kadar:)
 
Ben o güzergahı kullanmıyorum. Benim kullandığım güzergah Ankara-Çankırı-Ilgaz-Tosya. Senin bahsettiğin güzergahı İstanbul veya Adapazarı'ndan giderken kullanırım. En son yazın o yoldan gittim, Ilgaz'a kadar felaketti. Ilgaz'dan sonra yol kısmen güzel sayılır.
 
abi milyon dolara araç alıyolar onlar bile elde patlıyo,iade edemiyolar,tamir ettiremiyolar,millet yollarda yürüyo her akşam haberlerde. yol dersen ülkede alışkanlık olmuş bi yol 1 sene dayanıyor en iyi ihtimalle...
konuya bir şey yazmayacaktım ama bu yazıyı görünce dayanamadım...

Bilenler bilir, Kırıkkale-Anakra arasına yeni yol yapıldı, viyadük yaptılar bir tane kocaman, daha yol trafiğe açılalı 6 ay olmamıştır, yolun halini bir görseniz güler misiniz ağlar mısınız bilemem. Yahu daha yeni yol yaptı adamlar, ne ara çöktü, o çukurlar ne ara açıldı benim aklım almıyor yemin ederim.

Hani bir dönem deprem için "doğal nüfus planlaması" diyen olmuştu ya, bu çukurları da "doğal hız kontrolü" olsun diye özellikle mi kapatmıyorlar nedir?
 
e o kadar dayanıklı yol yapsalar, parası 1 defa ödenicek sonra unutulac ak, bu haliyle sürekli yamalar yapılacak (onların da bi işe yaradığını görmedim, hız tümseği vazifesi görüyo hepsi) yol yeniden asfaltlanacak... alıp verip ekonomiye can veriyolar işte, bizden alıp ş..siz müteahhitlere veriyolar ama :mad:

6 seneye yaklaştı trakyada oturuyorum,istanbul-çerkezköy arası otobanı srekli kullanmak zorundayım, her yaz otoban tamir ediliyor, bir şerit illaki kapalı asfaltlanıyor, ama her kış da yol çukur içinde. rahat rahat geçmek çok kimseye nasip olmamıştır...
 
Geri
Üst