Bırakın Honda fanlığını sanki hiç honda bilmiyoruz tamam kötü değildir iyidir, ama hiç abarttığınız kadar olmadı her zaman hondanın da bir yerinde eksik vardı ya yol tutmuyordu ya frenleri yada yol sesi alıyordu bunları neden yazmıyorsunuz ? Motoru sorun çıkarmıyor ona da tamam ama yüksek devirlere atmosferik halde çıkarak yüksek beygir üretiyor olmasını özel bir durum gibi ifade etmeyin çünkü Honda VTI lar S2K lar zamanında güncel olan hiçbir euro normuna uymuyorduda o yüzden 1.6 motordan 160 HP ler, 2000 den 240 HP ler veriyordu... Bugün yıl 2010 olmuş kendinize artık o güçler Honda da neden yok diye niye sormuyorsunuz ?
Tutup hondanın 1998 te yaptığını dünya teknolojisi diye anlatmayın o kadar yüksek teknoloji olsaydı bugün hala yapabiliyor olurdu.
Hondanın o yıllarda yaptığı teknoloji değil sadece iyi kestirilmiş bir taktikten başka birşey değildi diğerleri honda gibi otomobiller üretmediler (üretemediler değil üretmediler ) çünkü o kadar yüksek devir çeviren otomobillerin doğal olarak alt devir torkları da cansız oluyordu basa gaz gidersen yüksek performans alıyordun ama keyifli kullanım olmuyordu kalkış yapmak için debriyajda bekletip öyle kalkman gerekiyordu gazdan çok debriyajla uğraşmak gerekiyordu nedeni de basitti çünkü 8000 devirlerin üzerine çıkıldığında agzantrik kamları ayarlı bile olsa egzost portunun haddinden fazla geniş yapılma zorunluluğu olması karşısında düşük devirlerde vakumsal olarak silindirlere yakıtı emebilmek zorlaşıyor motorun egzos zamanından emme zamanına geçişte her iki portun kısa bir an açık kalma esnasında yakıt iyi emilemediğinden alt devirler ölüyordu üstelik egzos normlarına uyum imkansızlaşıyordu Honda 199larda yüksek beygirler almak pahasına VTI gibi S2K gibi motorlarında bunu (Yani alt devir canzıslığı ile kötü egzos normlarından dolayı ihracat yasağı yemeyi ) göze aldı ve S2K ile VTI motorunu üretti sonuçta otomobiller tuttu ve Honda efsane oldu işi bilenler bunu bildiler çoğu bilmeyen içinde yok dünya rekoru yok dünyanın en ileri teknolojisi oldu çıktı
Bu sadece riski yani satamamayı göze alarak yapılmış bir tercihti ama tuttu ölü alt devirler kötü egzos normları olsa bile başarı kazandı ama bu teknoloji değil sadece iyi tutturulmuş bir politikaydı
Şimdi buna çok bilmişler itiraz edecekler (O halde çok bilmeden önce şunu bilin, VTI veya S2K gibi motorların yüksek beygir üretmesinin tek nedeni çevirdikleri yüksek devirdir fiziğin en basit kuralı bile daha fazla devirin daha fazla beygir olduğunu açıklamaya yeter ve bir motorda o yüksek deviri çevirebilmek için yapılacak en temel şart süpap zamanlamasını kaydırmaktır yani Hondanın vtec dediği olaydır) Honda sadece yüksek devir çevirerek yüksek beygir üretmektedir başka hiçbir ciddi teknik özelliği yoktur eğer VTEC teknolojisini ilk Honda buldu diye başlayacaksanız iyi araştırın bakalım kim bulmuş hatta Hondandan önce kim değil kimler bulmuş motorlarına Honda dan yıllar önce uygulamış ama Honda gibi aşırı devirler çevirip egzos normlarını hiçe saymamak düşük devirleri öldürmemek adına Honda gibi yapmamış..
Hondayı övüp durmayın iyi otomobildir yıllarca kullandım 1991 de crx ile başladım nerdeyse hepsini kullandım ve sonuçta Accord hariç honda civic ve serisi ucuz otomobildir iyi performans verir sorun çıkarmaz ama kalite hissi vermez karakterize değildir genç işidir opelden iyi falanda değildir kötü de denemez
Hızdan performanstan bahsetmiyorum sonuçta GT ile S2K kıyas bile olmaz doğrudur. neresini kıyaslayacağız
Yol tutuşunumu, frenini mi, kabin konforunu mu, donanımını mı ? kıyaslanacak yer bile yok aralarında dünya para da fark var tabii satmaz GT
Sonuçta sadece abartmayın diyorum