Honda S2000...vs...Opel GT

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan LND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
aga böyle diyosun ama dizel arabaya biniosn sende :D:D


Usta Dizel ama Euro 4 normunda. 1.6 benzinlisinden bile daha az km başına CO2 salınımı. S2000e bak helee :D:D
 
beyefendi 99 da euro 5 mi vardı. 11 senedir aynı motor. insaf.

ayrıca euro normları kimin umrunda üreticiler dışında. hangimiz co2 salınımına bakıp araç alıyoruz. kendimizi kandırmayalım. atmosferik litre başına 120 beygir ile s2000 alanında liderdir. gt nin turboyu sökün. alın size 2.0 100 beygir araba. dediğinize aynen katılıyorum. birisi havyar ise , birisi salatalık. karşılaştırma yanlıştır. japoncudan saygılar sevgiler :)

Komiksin

Çünkü litre başına 120 beygir veriyor diye hondayı üstün bir teknoloji sanıyorsun ama sonuçta S2000 in üzerindeki motor bildiğin klasik motordur enjektörleri, emme portu, süpapları ve yakıt donanımı ile tıpkı diğerlerinde olduğu gibi bilindik bir tasarımı vardır kısadan hisse sonuçta iyice modernleştirilmiş bir şahin motorundan prensip olarak farkı yoktur eğer bilen biri tarafından anlatılırsa neden litre başına 120 beygir verebildiğini de anlarsın ama bir GT motorunun üzerinde ne senin bildiğin enjektörler vardır ne debimetre ne gaz boğaz kelebeği nede bildiğin süpaplar vardır bu yüzden nasıl çalışığını anlatsalar bile on günde zor anlarsın ama işte böyle hondaya modern, GT ye ilkel japocudan sevgiler der durursun ;)
 
Son düzenleme:
Evet 99 da Euro 5 yoktu. Ama eğer olsaydı bile, bırak 99 u Honda 2010 teknolojisi ile bile hem atmosferik olarak euro 5 i karşılayacak hemde 240 beygir verecek bir otomobili üretemezdi..... Ve zaten gördüğün gibi üretemedi..... Ve S2K da zaten yine gördüğün gibi bu yüzden tarih oldu.... Ve bugün Honda nın 2000 hacimden fabrika olarak 240 beygir çıkaran motoru gördüğün gibi 99 da bile varken bugün yok :)
 
Son düzenleme:
Komiksin

Çünkü litre başına 120 beygir veriyor diye hondayı üstün bir teknoloji sanıyorsun ama sonuçta S2000 in üzerindeki motor bildiğin klasik motordur enjektörleri, emme portu, süpapları ve yakıt donanımı ile tıpkı diğerlerinde olduğu gibi bilindik bir tasarımı vardır kısadan hisse sonuçta iyice modernleştirilmiş bir şahin motorundan prensip olarak farkı yoktur eğer bilen biri tarafından anlatılırsa neden litre başına 120 beygir verebildiğini de anlarsın ama bir GT motorunun üzerinde ne senin bildiğin enjektörler vardır ne debimetre ne gaz boğaz kelebeği nede bildiğin süpaplar vardır bu yüzden nasıl çalışığını anlatsalar bile on günde zor anlarsın ama işte böyle hondaya modern, GT ye ilkel japocudan sevgiler der durursun ;)

zaten guzel olanı da bu değilmi. motoru açıyorum. komple indirip , toplayabiliyorum. işte araba bu.. ne eksiği ne fazlası. komplike bir sistem yok. ayrıca ben daha atmosferik +200 hp opel gormedim. insallah gorurum. hatta biraz düşündüm de +160 hp varmı ya :)

yine soyluyorum. euro kimin umrunda?
 
GT derim hem Türkiye de bir kaç tane var onun için dikkat çeker birde bildiğim kadarıyla GT daha güçlü...
 
Bu konu hala devam mı ediyor ya : )

S2K tabiki arkadaşlar, hem 2. el hem karizma hem ses hem modifikasyon hem yedek parça...

Bırakalım fanatizmi....

Kaçtane sattı gt TÜrkiye'de??

Bu insanlar salak mı neden kimse almıyo gt?

Honda ile Opel'i kıyaslamak bile saçma aslında...

Kronik problemlerden bol bir şey yok ki Opel'de??

Türkiye şartları için çok uygun bir araba Opel...

Ama dahası olamaz.

Gt güzel bir araba Opel için ama s2000 varken almam. Ne olursa olsun..
 
Bırakın Honda fanlığını sanki hiç honda bilmiyoruz tamam kötü değildir iyidir, ama hiç abarttığınız kadar olmadı her zaman hondanın da bir yerinde eksik vardı ya yol tutmuyordu ya frenleri yada yol sesi alıyordu bunları neden yazmıyorsunuz ? Motoru sorun çıkarmıyor ona da tamam ama yüksek devirlere atmosferik halde çıkarak yüksek beygir üretiyor olmasını özel bir durum gibi ifade etmeyin çünkü Honda VTI lar S2K lar zamanında güncel olan hiçbir euro normuna uymuyorduda o yüzden 1.6 motordan 160 HP ler, 2000 den 240 HP ler veriyordu... Bugün yıl 2010 olmuş kendinize artık o güçler Honda da neden yok diye niye sormuyorsunuz ?

Tutup hondanın 1998 te yaptığını dünya teknolojisi diye anlatmayın o kadar yüksek teknoloji olsaydı bugün hala yapabiliyor olurdu.

Hondanın o yıllarda yaptığı teknoloji değil sadece iyi kestirilmiş bir taktikten başka birşey değildi diğerleri honda gibi otomobiller üretmediler (üretemediler değil üretmediler ) çünkü o kadar yüksek devir çeviren otomobillerin doğal olarak alt devir torkları da cansız oluyordu basa gaz gidersen yüksek performans alıyordun ama keyifli kullanım olmuyordu kalkış yapmak için debriyajda bekletip öyle kalkman gerekiyordu gazdan çok debriyajla uğraşmak gerekiyordu nedeni de basitti çünkü 8000 devirlerin üzerine çıkıldığında agzantrik kamları ayarlı bile olsa egzost portunun haddinden fazla geniş yapılma zorunluluğu olması karşısında düşük devirlerde vakumsal olarak silindirlere yakıtı emebilmek zorlaşıyor motorun egzos zamanından emme zamanına geçişte her iki portun kısa bir an açık kalma esnasında yakıt iyi emilemediğinden alt devirler ölüyordu üstelik egzos normlarına uyum imkansızlaşıyordu Honda 199larda yüksek beygirler almak pahasına VTI gibi S2K gibi motorlarında bunu (Yani alt devir canzıslığı ile kötü egzos normlarından dolayı ihracat yasağı yemeyi ) göze aldı ve S2K ile VTI motorunu üretti sonuçta otomobiller tuttu ve Honda efsane oldu işi bilenler bunu bildiler çoğu bilmeyen içinde yok dünya rekoru yok dünyanın en ileri teknolojisi oldu çıktı

Bu sadece riski yani satamamayı göze alarak yapılmış bir tercihti ama tuttu ölü alt devirler kötü egzos normları olsa bile başarı kazandı ama bu teknoloji değil sadece iyi tutturulmuş bir politikaydı

Şimdi buna çok bilmişler itiraz edecekler (O halde çok bilmeden önce şunu bilin, VTI veya S2K gibi motorların yüksek beygir üretmesinin tek nedeni çevirdikleri yüksek devirdir fiziğin en basit kuralı bile daha fazla devirin daha fazla beygir olduğunu açıklamaya yeter ve bir motorda o yüksek deviri çevirebilmek için yapılacak en temel şart süpap zamanlamasını kaydırmaktır yani Hondanın vtec dediği olaydır) Honda sadece yüksek devir çevirerek yüksek beygir üretmektedir başka hiçbir ciddi teknik özelliği yoktur eğer VTEC teknolojisini ilk Honda buldu diye başlayacaksanız iyi araştırın bakalım kim bulmuş hatta Hondandan önce kim değil kimler bulmuş motorlarına Honda dan yıllar önce uygulamış ama Honda gibi aşırı devirler çevirip egzos normlarını hiçe saymamak düşük devirleri öldürmemek adına Honda gibi yapmamış..

Hondayı övüp durmayın iyi otomobildir yıllarca kullandım 1991 de crx ile başladım nerdeyse hepsini kullandım ve sonuçta Accord hariç honda civic ve serisi ucuz otomobildir iyi performans verir sorun çıkarmaz ama kalite hissi vermez karakterize değildir genç işidir opelden iyi falanda değildir kötü de denemez

Hızdan performanstan bahsetmiyorum sonuçta GT ile S2K kıyas bile olmaz doğrudur. neresini kıyaslayacağız

Yol tutuşunumu, frenini mi, kabin konforunu mu, donanımını mı ? kıyaslanacak yer bile yok aralarında dünya para da fark var tabii satmaz GT

Sonuçta sadece abartmayın diyorum
 
çok uzun yazmışsınız ama boşa yazmışsınız. yine soyluyorum. euro normları kımın umurunda? bugun arabası 2-3 km/h fazla hız yapsın dıye biri gelir chip yapar, biri gelir kat iptal eder, biri gelir headers takar. biri de gelir derki euro normları.. euro kımın umurunda?

madem bu bir risk idi : honda dada yürek var idi. ya diğerlerinde. o yüzden kimse laf salatası yapmasın s2000 e çamur atmasın. gerek tasarım gerek motoru olsun 10 numara arabadır. kimse GT ye çamur atmıyor ama o fiyata , o araba tutmaz. peugeot rcz tutar. o tutmaz.
 
Geri
Üst