Hyundai Accent Era Hakkında Herşey + ( Değişiklikler)

Araba iyidir, kötüdür, eksiktir, fazladır bilmem ama güzel inceleme olmuş. Emek vermişsin. Güle güle kullan.

Çok teşekkür ederim abi :) İncelemeyi zaten bu forumda bir şeyler ispatlamak için değil insanlara daha doğrusu almayı düşünenler yada ön yargılı insanlara ne olduğunu gösterebilmek için yazdım. Eğer faydalı da olabilirse çok sevinirim gerçekten.
 
Alfaları gerçekten merak ediyorum. 156 ve 159 ciddi anlamda düşünülebilir. Hatta vaktin birinde 156 2.0 için direkten dönmüştüm. Yazılırsa çok güzel olur.
 
genelde dergilerde sitelerde hyundai testlerini görünce transit geçerim çünkü paramı alıyorlar napıyolar son model premium araç gibi tanıtıyorlar. testinizi sonuna kadar keyifle okudum. yine hyundai a karşı bir önyargım var ama anlattığınıza göre sınıfında verilen parayı hakeden bir araç denemek kullanmak lazım alfa testi konusuna katılıyorum sağdan soldan hiç iç açıcı olmayan efsaneler duyuyorum ama iyi bir marka olduğunu da biliyorum. alfanında tarafsız kullanıcı testi olursa çok güzel olur
 
genelde dergilerde sitelerde hyundai testlerini görünce transit geçerim çünkü paramı alıyorlar napıyolar son model premium araç gibi tanıtıyorlar. testinizi sonuna kadar keyifle okudum. yine hyundai a karşı bir önyargım var ama anlattığınıza göre sınıfında verilen parayı hakeden bir araç denemek kullanmak lazım alfa testi konusuna katılıyorum sağdan soldan hiç iç açıcı olmayan efsaneler duyuyorum ama iyi bir marka olduğunu da biliyorum. alfanında tarafsız kullanıcı testi olursa çok güzel olur

Çok teşekkür ederim kardeşim. İnşallah bu kadar yazdıklarım ciddi manada bir şeyleri değiştirir ve insanlara yararlı olur. Dediklerine katılıyorum dergiler , programlar , editörlerin yazdıkları yanıltıcı olabiliyor bazı durumlarda bu tür kullanıcı incelemeleri daha gerçekçi oluyor. Görünüşe görede bu işe ben başlangıç yapmış oldum ama devamı gelirse gerçekten çok yararlı olur. Alfa Romeo 156 benimde merak ettiğim bir araba. Belki vaktim olursa bir kaç Tigra kullanıcısı ile birlikte birde Tigra incelemesi de yazabiliriz :)
 
hyundai i30 i20 (heleki yeni kasası geliyor o özellikle) ix35 premium araçlarla olmasada opele vw forda toyotayı falan ezer.
adamlar yıgmışlar donanımı ve kaliteyi çıtayı resmen yükselttiler...
 
genelde dergilerde sitelerde hyundai testlerini görünce transit geçerim çünkü paramı alıyorlar napıyolar son model premium araç gibi tanıtıyorlar. testinizi sonuna kadar keyifle okudum. yine hyundai a karşı bir önyargım var ama anlattığınıza göre sınıfında verilen parayı hakeden bir araç denemek kullanmak lazım alfa testi konusuna katılıyorum sağdan soldan hiç iç açıcı olmayan efsaneler duyuyorum ama iyi bir marka olduğunu da biliyorum. alfanında tarafsız kullanıcı testi olursa çok güzel olur

Forumda çok tartışmışlığım var, yeni hyundailer başka bir dünyadan gelmiş diyebilirim. Teknoloji olarak tüm firmalara kafa tutacak seviyedeler, sadece iç malzeme kalitesi olarak ve marka prestiji olarak geri kalmış durumdalar, neticede kore markası diye öteleniyorlar, yoksa ix35 kadar tatlı bir minik suv yok piyasada. Astrayı ergonomi anlamında ezecek i30 da işin cabası, yeni hyundailer iyi yani, abartmıyorlar. Hangi firma 150bin km 5yıl garanti veriyor ki?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 17:13 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 17:12 ----------

bi tane de ben yazayım bari alfaları da bilen yok :D

Alfayı bilen bilir dostum, tanıtmana gerek bile yok. Anlatılarak ön yargıları yıkabilecek araba değil alfa, yok parçası yokmuş, varsa pahalıymış, çok sorunluymuş bıdıbıdı, tofaş bünyesinde olduğunu bilmiyorlar alfanın :D
 
Hyundai gerçekten kendini şu son zamanlarda çok geliştirdi özelikle (i) takısı olan Hyundai modelleri kendi sınıfında liderliği oynuyor. Astra J ile i30 kıyaslama yapmak istemiyorum ama Astra J'de dezavantaj özellikler var. En basitinden temel farklar ferahlık,hakimiyet hisleri. Astra J'ye binince kendimi kapalı kutuda gibi hissediyorum. Bu arada garanti konusunda Hyundai'ye ek Honda 6 yıl (150.000 km) veriyor birde Gelly 5 yıl (150.000 km) veriyor.
 
Herkese merhabalar
Bugün boş vaktim olması sebebiyle aracımın periyoduk (10.000) bakımını yaptırdım.
8EXq47.jpg


Elimde önceden kalma hava filtresi olduğu için 5 Litre Mobil Süper 3000 5-30 tam sentetik motor yağı (125 lira) ve yağ filtresi (25 lira) aldım. Bir kaç tane de aksilikler yaşadım. Ön taraftaki motor takozu eskidiği için sarsıntıya sebep olmuş ve turbo ile intercooler arasındaki hava borusunu ayak kısmından çatlatmış. Alüminyum olduğu için gidip onarımını yaptırdım (25 lira). 1 tane motor takozu cebimize sıkışmış oldu. Onun yanında sis farı ampullerini yeniledim(H27 tip Alman malı 30 lira). Birde ön sol taraftaki amortisör'de yağ kaçırmaya başlamış. Böylece arabanın üstündeki patlak amortisör sayısı ikiye yükseldi. Başka da çok şükür bir aksilik yaşamadık. Asıl meselemize dönücek olucak bakımdan önce ustamın tavsiyesi üzerine 10-40 yağ koymuştuk ve aracımda rölantide epey bir titreşim meydana gelmişti. Bugün itibarı ile 5-30 tam sentetik yağa geçiş yaptık.
aBg4oB.jpg


Aradaki farkı anlatmadan önce şunu belirtmek isterim tam sentetik yağlar genel anlamda piyasanın en pahalı yağı olarak görünüyor olsa da düzgün bir yağlama ve motor ömrü açısından yeni nesil araçlar (Euro 4 ve devamında gelenler) için olmazsa olmaz. Şimdi konuya tekrardan dönecek olursak yağ değişiminden sonra ciddi biçimde farklar yaşadım bunları madde madde yazıcak olursam ;

1- Motorda daha fazla devirlenme (canlılık) isteği farkettim.
2- Rölanti de çok büyük bir fark görmesem de ara hızlanmalarda ve sabit hızlarda motorda çok daha sessiz bir karakter oluştu.
3- Agresif kullanımlarda bile ortalama 6 litre üstünü geçmemeye başladı.
4- Rölantide ve kalkışlarda farkedilen titreşim ortadan kalktı.
5- + Özlediğim performans geri geldi. :)

Kullandığımız motor yağı bu ; (Resim Alıntı);
AYGoNq.jpg


Bakım yapılmadan önce rölantide motor gürültüsü ;
http://www.youtube.com/watch?v=W8h_hc_AmZQ&feature=youtu.be

Not : Ustamın fazla vakti olmadığı için amortisörleri değiştiremedik. Vaktim olursa onları da yakında değiştirip yaşadığım farkları sizlere aktarırım.
 
Herkese merhabalar

Bugünün anlam ve önemi çok yüksek.Çünkü farkında olmadan herşeyi bugüne yığmışım. İlk önce arabayı bir güzel yıkadım kendimi öyle bir kaptırmışım ki farkında olmadan 1.5 saatimi ayırmışım. Daha sonra arabanın içerisi de ahır gibiydi birde koltukların açık renk olması sebebiyle üstünde ki lekeler çok fazla göze batıyordu. Bende önce içini bir güzel süpürdüm. Sonra Metro'dan aldığım Carpex marka döşeme temizleyici sprey (10 Lira) ile koltuklarını bir güzel temizledim. 2 saat kurumaya bıraktım , aşağıya indiğim zaman farka inanamadım. Reklam gibi oldu ama ürün gerçekten de çok faydalı oldu. Yıkamacılara verilen 150-200 Lira paralara yazık. 20 liraya 2 tane sprey alıyorsunuz biraz beliniz ağrıyor ama sonucu gördüğünüzde ağrı falan aklınızda kalmıyor.
Kullandığım ürün ; (Resim Alıntı)
kYprOy.png

Kullanım şekli ;
- 1 tane mikro fiber bez gerekiyor.
- Bütün camları açıyorsunuz. (Deterjan özlü olduğu için çok fazla solumak sağlıklı değil)
- Uygulama yapılacak kısmı süpüyorsunuz.
- Sprey'i 3 dakika boyunca çalkalıyorsunuz.
- Bez'i hafif nemlenecek şekilde ıslatıyorsunuz.
- Spreyi 3 cm uzaktan eşit oranda koltuğun üstüne yayıyorsunuz ve arkasında fırça ile koltuğun fırçalıyorsunuz.
- 1 dakika bekleyip bez ile üstünden geçiyorsunuz.
- Tahmini 2 saat kurumasını bekliyorsunuz ve işlem tamamdır.
Not : Bazı inatçı lekeler kuruduğu zaman geçmediği anlaşılıyor o yüzden uygulamayı 2'şer kat yapın.
EENlL8.jpg

B9NXWj.jpg

nGpPDg.jpg


Bunun yanında motor koruma kapağının (200 lira) kırık olması canımı sıkıyordu birde geçenlerde cam fıskiye memesine ayar yaparken iğne ucu içerisinde kalmıştı çıkaramadığım için 2 tane'de cam fıskiye memesi (Takım 30 lira) sipariş etmiştim onlar bugün geldi. Bende bu yorgunlukla birde onların montajını yaptım.
Z1p2vV.jpg

dqDqd7.jpg

voVozA.jpg

Kapağın arka kısmı dikkatimi çekti motor ısısını ve gürültüsünü fazla yansıtmamak için epey uğraşmışlar. (Önceki aracım Tigra'da dümdüz plastik vardı mesela)
#
OdNd3A.jpg

1nBnkG.jpg

Not : Kapağı söküp takmak için 10 numara lokma anahtarı gerekiyor diğer türlü epey uğraştırıyor.

Fıskiye memesi montajında dikkat edilmesi gerekenler ; Cam fıskiye memesinin önünde ve arkasında iki tırnak var. Sökme işleminde dikkat etmeniz gereken şey ise düz bir tornavidanın ucuna bant dolayıp arka tarafından yukarıya doğru baskı kurarak çıkarın. Önden çıkarmaya çalışmayın tırnaklarını zorlayıp kırabilirsiniz.
Z1p1Ro.jpg

ozpzM7.jpg


Birde bunun yanında kapı fitillerinin yerli üretim olduğu için kalitesiz olduğunu ve 6 senede hemen hemen hepsinde çatlaklar , kopmalar meydana geldiğini , basınçlı su ile araba yıkarken içeriye su aldığını ilk mesajımda da belirtmiştim. Bende takım olarak siparişte bulunmuştum. Özellikle de bu durumu bir daha yaşamamak adına ithal olan kapı fitillerinden aldım. Bunu ayırt etmek oldukça kolay özellikle 2006-2007 modellerde gördüğümüz konsol renginde ki fitillerden ( Gri , Bej) bu fitiller hem daha ucuz hemde ithal oluyor (Takımı 240).Şöyleki Gri - Bej (İthal) olanların tanesi 60 lira , Siyah (Yerli) olanların tane fiyatı 160 lira. Neden bu kadar fark var derseniz siyah renkli olanlar daha çok tutuluyormuş :) . Bende konsola uyumlu olan gümüş gri rengini aldım. Montajını da yaptım ama beni en çok yoranda fitilleri takmak oldu. O yorgunlukla montaj resimlerini çekmeyi de unutmuşum elimde sadece ürün ile ilgili resimler var.
LoNYWV.jpg

R6NbG6.jpg


Geçenler birde bakım öncesi motor gürültüsünü paylaşmıştım fazla bir fark olmasa da buda yağ değişimi (10-40 - 5-30 geçiş) sonrasındaki fark ;
http://www.youtube.com/watch?v=5OJv8aHZ60Q&feature=youtu.be
# Birde periyodik bakımdan bu yana 200 kilometre yol yaptım. Kısaca artık motor rayına iyice oturdu bu resimde onun kanıtı. Önceleri 10-40 yağ ile 4.2 litre ortalamanın altına hiçbir şekilde inemiyordum 5-30 yağ ile 3.6 litre ortalamayı gördüm.
Not : Bu değer 2 kişiyle 20 kilometre'lik yol boyunca 90 km/h sabit giderek ve hiçbir otobüsün , kamyonun arkasına girmeyerek yapılmıştır.
QgNJYy.jpg

PEN5OO.jpg

Şimdilik yaptıklarım bu kadarla sınırlı kaldı. Herkese iyi akşamlar.
 
Geri
Üst