Herkese merhabalar
Bugünün anlam ve önemi çok yüksek.Çünkü farkında olmadan herşeyi bugüne yığmışım. İlk önce arabayı bir güzel yıkadım kendimi öyle bir kaptırmışım ki farkında olmadan 1.5 saatimi ayırmışım. Daha sonra arabanın içerisi de ahır gibiydi birde koltukların açık renk olması sebebiyle üstünde ki lekeler çok fazla göze batıyordu. Bende önce içini bir güzel süpürdüm. Sonra Metro'dan aldığım Carpex marka döşeme temizleyici sprey (10 Lira) ile koltuklarını bir güzel temizledim. 2 saat kurumaya bıraktım , aşağıya indiğim zaman farka inanamadım. Reklam gibi oldu ama ürün gerçekten de çok faydalı oldu. Yıkamacılara verilen 150-200 Lira paralara yazık. 20 liraya 2 tane sprey alıyorsunuz biraz beliniz ağrıyor ama sonucu gördüğünüzde ağrı falan aklınızda kalmıyor.
Kullandığım ürün ; (Resim Alıntı)
Kullanım şekli ;
- 1 tane mikro fiber bez gerekiyor.
- Bütün camları açıyorsunuz. (Deterjan özlü olduğu için çok fazla solumak sağlıklı değil)
- Uygulama yapılacak kısmı süpüyorsunuz.
- Sprey'i 3 dakika boyunca çalkalıyorsunuz.
- Bez'i hafif nemlenecek şekilde ıslatıyorsunuz.
- Spreyi 3 cm uzaktan eşit oranda koltuğun üstüne yayıyorsunuz ve arkasında fırça ile koltuğun fırçalıyorsunuz.
- 1 dakika bekleyip bez ile üstünden geçiyorsunuz.
- Tahmini 2 saat kurumasını bekliyorsunuz ve işlem tamamdır.
Not : Bazı inatçı lekeler kuruduğu zaman geçmediği anlaşılıyor o yüzden uygulamayı 2'şer kat yapın.
Bunun yanında motor koruma kapağının (200 lira) kırık olması canımı sıkıyordu birde geçenlerde cam fıskiye memesine ayar yaparken iğne ucu içerisinde kalmıştı çıkaramadığım için 2 tane'de cam fıskiye memesi (Takım 30 lira) sipariş etmiştim onlar bugün geldi. Bende bu yorgunlukla birde onların montajını yaptım.
Kapağın arka kısmı dikkatimi çekti motor ısısını ve gürültüsünü fazla yansıtmamak için epey uğraşmışlar. (Önceki aracım Tigra'da dümdüz plastik vardı mesela)
#
Not : Kapağı söküp takmak için 10 numara lokma anahtarı gerekiyor diğer türlü epey uğraştırıyor.
Fıskiye memesi montajında dikkat edilmesi gerekenler ; Cam fıskiye memesinin önünde ve arkasında iki tırnak var. Sökme işleminde dikkat etmeniz gereken şey ise düz bir tornavidanın ucuna bant dolayıp arka tarafından yukarıya doğru baskı kurarak çıkarın. Önden çıkarmaya çalışmayın tırnaklarını zorlayıp kırabilirsiniz.
Birde bunun yanında kapı fitillerinin yerli üretim olduğu için kalitesiz olduğunu ve 6 senede hemen hemen hepsinde çatlaklar , kopmalar meydana geldiğini , basınçlı su ile araba yıkarken içeriye su aldığını ilk mesajımda da belirtmiştim. Bende takım olarak siparişte bulunmuştum. Özellikle de bu durumu bir daha yaşamamak adına ithal olan kapı fitillerinden aldım. Bunu ayırt etmek oldukça kolay özellikle 2006-2007 modellerde gördüğümüz konsol renginde ki fitillerden ( Gri , Bej) bu fitiller hem daha ucuz hemde ithal oluyor (Takımı 240).Şöyleki Gri - Bej (İthal) olanların tanesi 60 lira , Siyah (Yerli) olanların tane fiyatı 160 lira. Neden bu kadar fark var derseniz siyah renkli olanlar daha çok tutuluyormuş
. Bende konsola uyumlu olan gümüş gri rengini aldım. Montajını da yaptım ama beni en çok yoranda fitilleri takmak oldu. O yorgunlukla montaj resimlerini çekmeyi de unutmuşum elimde sadece ürün ile ilgili resimler var.
Geçenler birde bakım öncesi motor gürültüsünü paylaşmıştım fazla bir fark olmasa da buda yağ değişimi (10-40 - 5-30 geçiş) sonrasındaki fark ;
http://www.youtube.com/watch?v=5OJv8aHZ60Q&feature=youtu.be
# Birde periyodik bakımdan bu yana 200 kilometre yol yaptım. Kısaca artık motor rayına iyice oturdu bu resimde onun kanıtı. Önceleri 10-40 yağ ile 4.2 litre ortalamanın altına hiçbir şekilde inemiyordum 5-30 yağ ile 3.6 litre ortalamayı gördüm.
Not : Bu değer 2 kişiyle 20 kilometre'lik yol boyunca 90 km/h sabit giderek ve hiçbir otobüsün , kamyonun arkasına girmeyerek yapılmıştır.
Şimdilik yaptıklarım bu kadarla sınırlı kaldı. Herkese iyi akşamlar.