Herkese merhabalar
Bugün boş vaktim olması sebebiyle aracımın periyoduk (10.000) bakımını yaptırdım.
Elimde önceden kalma hava filtresi olduğu için 5 Litre Mobil Süper 3000 5-30 tam sentetik motor yağı (125 lira) ve yağ filtresi (25 lira) aldım. Bir kaç tane de aksilikler yaşadım. Ön taraftaki motor takozu eskidiği için sarsıntıya sebep olmuş ve turbo ile intercooler arasındaki hava borusunu ayak kısmından çatlatmış. Alüminyum olduğu için gidip onarımını yaptırdım (25 lira). 1 tane motor takozu cebimize sıkışmış oldu. Onun yanında sis farı ampullerini yeniledim(H27 tip Alman malı 30 lira). Birde ön sol taraftaki amortisör'de yağ kaçırmaya başlamış. Böylece arabanın üstündeki patlak amortisör sayısı ikiye yükseldi. Başka da çok şükür bir aksilik yaşamadık. Asıl meselemize dönücek olucak bakımdan önce ustamın tavsiyesi üzerine 10-40 yağ koymuştuk ve aracımda rölantide epey bir titreşim meydana gelmişti. Bugün itibarı ile 5-30 tam sentetik yağa geçiş yaptık.
Aradaki farkı anlatmadan önce şunu belirtmek isterim tam sentetik yağlar genel anlamda piyasanın en pahalı yağı olarak görünüyor olsa da düzgün bir yağlama ve motor ömrü açısından yeni nesil araçlar (Euro 4 ve devamında gelenler) için olmazsa olmaz. Şimdi konuya tekrardan dönecek olursak yağ değişiminden sonra ciddi biçimde farklar yaşadım bunları madde madde yazıcak olursam ;
1- Motorda daha fazla devirlenme (canlılık) isteği farkettim.
2- Rölanti de çok büyük bir fark görmesem de ara hızlanmalarda ve sabit hızlarda motorda çok daha sessiz bir karakter oluştu.
3- Agresif kullanımlarda bile ortalama 6 litre üstünü geçmemeye başladı.
4- Rölantide ve kalkışlarda farkedilen titreşim ortadan kalktı.
5- + Özlediğim performans geri geldi.
Kullandığımız motor yağı bu ; (Resim Alıntı);
Bakım yapılmadan önce rölantide motor gürültüsü ;
http://www.youtube.com/watch?v=W8h_hc_AmZQ&feature=youtu.be
Not : Ustamın fazla vakti olmadığı için amortisörleri değiştiremedik. Vaktim olursa onları da yakında değiştirip yaşadığım farkları sizlere aktarırım.