Selamünaleyküm.
İkinci el olarak yeni aldığınız eski aracınızın ilk kontrol ve bakımlarına dair yazdığım "İkinci El Bakım Rehberi -1" yazısını öncelikle okumanızı tavsiye ederim. O yazıda değişmesi gereken parça ve sıvıların mahiyetinden de bahsetmiştim kısmen. Şimdi ise gelelim periyodik bakımlara.
Periyodik bakım aralığı ülkeden ülkeye, markadan markaya, araçtan araca, motordan motora vs farklılık arz edebiliyor. Ülkemizde satılan araçlarda genel olarak tavsiye edilen aralık 15bin KM / 12 ay olsa da genel kabul ve uygulama 10bin KM / 12 ay yönünde yerleşmiş gibi: ne kadar erken o kadar iyi.
İkinci el olarak yeni aldığınız eski aracınızın ilk kontrol ve bakımlarına dair yazdığım "İkinci El Bakım Rehberi -1" yazısını öncelikle okumanızı tavsiye ederim. O yazıda değişmesi gereken parça ve sıvıların mahiyetinden de bahsetmiştim kısmen. Şimdi ise gelelim periyodik bakımlara.
Periyodik bakım aralığı ülkeden ülkeye, markadan markaya, araçtan araca, motordan motora vs farklılık arz edebiliyor. Ülkemizde satılan araçlarda genel olarak tavsiye edilen aralık 15bin KM / 12 ay olsa da genel kabul ve uygulama 10bin KM / 12 ay yönünde yerleşmiş gibi: ne kadar erken o kadar iyi.
- Her bakımda (10bin/12ay)
- Motor yağı
- Hava, yağ, yakıt ve polen filtreleri
- Varsa LPG filtresi
- 20bin KM
- Buji ve buji kabloları
- 50-60bin KM
- Ateşleme bobin(ler)i
- V kayışı
- Varsa triger (kayış+devridaim) seti
- Şanzıman yağı (otomatik ise muhakkak)
- Varsa turbo rekorları kontrol, bakım ve değişimi
- Dizel için enjektör bakımı
- Varsa LPG gaz kesici filtresi
- Varsa LPG regülatör bakımı (Diyafram-conta/tamir takımı değişimi)
- Emişi hattı temizliği (Egr, emme manifoldu, gaz kelebeği, rölanti valfi, map-maf sensörleri)
- Yakıt hattı temizliği (carbon-clean: o güne kadar düzenli yapılmışsa ya da düşük km'de ise)
- 100-120bin KM
- Varsa triger (zincir+devridaim) seti
- Debriyaj seti (baskı-balata)
- Şarj ve marş sistemi kontrol ve bakımı.
- Ayrıca
- Her 2 yılda bir hidrolik sıvılar
- Her 5 yılda bir soğutma sıvısı (türüne göre değişebilir)
- Her 2 bakımda bir motor içi temizliği (o güne kadar düzenli yapılmışsa ya da düşük km'de ise ya da karter temizlenmiş ise)
- Disk ve balata takımları da her bakımda kontrol edilerek gerektiğinde değişimi yapılır. (Torna işlemi önerilmiyor)
Son düzenleme: