İkinci El Bakım Rehberi -2 (Periyodik Bakımlar)

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepkime puanı
287
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Selamünaleyküm.

İkinci el olarak yeni aldığınız eski aracınızın ilk kontrol ve bakımlarına dair yazdığım "İkinci El Bakım Rehberi -1" yazısını öncelikle okumanızı tavsiye ederim. O yazıda değişmesi gereken parça ve sıvıların mahiyetinden de bahsetmiştim kısmen. Şimdi ise gelelim periyodik bakımlara.

bak_m.webp

Periyodik bakım aralığı ülkeden ülkeye, markadan markaya, araçtan araca, motordan motora vs farklılık arz edebiliyor. Ülkemizde satılan araçlarda genel olarak tavsiye edilen aralık 15bin KM / 12 ay olsa da genel kabul ve uygulama 10bin KM / 12 ay yönünde yerleşmiş gibi: ne kadar erken o kadar iyi.
  • Her bakımda (10bin/12ay)
    • Motor yağı
    • Hava, yağ, yakıt ve polen filtreleri
    • Varsa LPG filtresi
  • 20bin KM
    • Buji ve buji kabloları
  • 50-60bin KM
    • Ateşleme bobin(ler)i
    • V kayışı
    • Varsa triger (kayış+devridaim) seti
    • Şanzıman yağı (otomatik ise muhakkak)
    • Varsa turbo rekorları kontrol, bakım ve değişimi
    • Dizel için enjektör bakımı
    • Varsa LPG gaz kesici filtresi
    • Varsa LPG regülatör bakımı (Diyafram-conta/tamir takımı değişimi)
    • Emişi hattı temizliği (Egr, emme manifoldu, gaz kelebeği, rölanti valfi, map-maf sensörleri)
    • Yakıt hattı temizliği (carbon-clean: o güne kadar düzenli yapılmışsa ya da düşük km'de ise)
  • 100-120bin KM
    • Varsa triger (zincir+devridaim) seti
    • Debriyaj seti (baskı-balata)
    • Şarj ve marş sistemi kontrol ve bakımı.
  • Ayrıca
    • Her 2 yılda bir hidrolik sıvılar
    • Her 5 yılda bir soğutma sıvısı (türüne göre değişebilir)
    • Her 2 bakımda bir motor içi temizliği (o güne kadar düzenli yapılmışsa ya da düşük km'de ise ya da karter temizlenmiş ise)
    • Disk ve balata takımları da her bakımda kontrol edilerek gerektiğinde değişimi yapılır. (Torna işlemi önerilmiyor)
Not: Umarım atladığım bir şey yoktur. Yorum ve eleştirileriniz sayesinde gelişmesi dileğiyle...
 
Son düzenleme:
Eline sağlık olması gereken maddeleri yazmışsın hepimizin göz gezdireceği konu
 
  • Beğen
Tepkiler: tuleybihayat
Eline sağlık dizeller için baz alınmış sanırım 120 bindekine triger zincir 60 bin km'de triger kayışı diyebiliriz.

---- Seri mesaj engellendi. Mesajlar birleştirildi. (Opel Forum) ----

Bir de fren balata ve diskleri göremedim saygılar.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Bodrum JK
Eline sağlık dizeller için baz alınmış sanırım 120 bindekine triger zincir 60 bin km'de triger kayışı diyebiliriz.

---- Seri mesaj engellendi. Mesajlar birleştirildi. (Opel Forum) ----

Bir de fren balata ve diskleri göremedim saygılar.
düzeltiyorum, teşekkürler, katkılarınızın devamını bekliyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Ergun U.
Hocam elinize sağlık güzel hazırlamışsınız, benim araç 2014 model yani 4 yaşında hiç hidrolik sıvılar değişmedi, 2 yılda bir yazmışsınız, kontrol mü değişim mi 2 yılda bir ?
 
yanına kontrol, bakım vb ifadeler eklemediğim her satır değişim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip ve neco
  • Emişi hattı temizliği (Egr, emme manifoldu, gaz kelebeği, rölanti valfi, map-maf sensörleri)
Bunları temizleyelim derken zarar vermesinler , ilk bakımda talep edeyim bakalım.
Şanzıman yağı zaten yilan hikayesi oldu :)
 
  • Emişi hattı temizliği (Egr, emme manifoldu, gaz kelebeği, rölanti valfi, map-maf sensörleri)
Bunları temizleyelim derken zarar vermesinler , ilk bakımda talep edeyim bakalım.
Şanzıman yağı zaten yilan hikayesi oldu :)
Değerlendirmelerinizi bekliyor olacağız

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Değerlendirmelerinizi bekliyor olacağız

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Merhabalar bu egr temizliği ve motor içi temizliğin pratik bir şekilde yapılabilir mi birde özellikle yağ değişimi esnasında bir katkı koyup rölantide çalştrıp sonra değişimi olacağı söylnyr bunun bi riski var mıdr küçükte olsa, 2015 astra dizel j 69000 km de ki araç için
 
2015 dizel 69k km araç için hepsini yapabilirsiniz.

Egr-manifold mümkünse söktürüp yaptırın.
Motor içi temizliği dediğimiz yağlama hattı temizliği: yağ değişiminden önce temizleyiciyi yağa ekleyin, 10-15 dk rölantide çalışsın, sonra yağı boşaltılması ucuz bir yağ koyun araca, bu yağ da temizleyici kalıntılarını durulasin. Sonra da dpf li aracınıza x-clean 5/30 koyun.

Imkân nispetinde carbon clean, Klima temizliği, radyatör temizliği de yaptırmanizi tavsiye ederim

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: adalı ali
Geri
Üst