İkinci El Bakım Rehberi -2 (Periyodik Bakımlar)

Arkadaşlar, 10bin bakımını bu sefer kendim yaptım (tabi babamdan destek alarak)

Aslında her şey çok kolaymış;

  • Öncelikle arabayı lifte kaldırıp muhafazayı (Karter Muhafazası) sökmek gerekli, tabi bizde lift olmadığı için ( tüm işlemi Çanakkalede yazlığın garajında yaptık :D) bir sağdan kriko vurduk takoz koyduk besledik, bir soldan kriko vurduk takoz koyduk ve arabayı askıya aldık

  • Sonra 7mm tors alyan anahtar ile tapayı açıp yağı salıyorsunuz, tamamen süzüldükten sonra tapayı kapatıp muhafazayı yerine takıp arabanın alt kısmındaki işlemi bitirmiş oluyorsunuz

  • Devamında yağ ve mazot filtresi değişimi var. İkisi de çok kolay. Yağ Filtresi motorun ön kısmında soldaki boşlukta 32 lokma kısa kol ve cırcır anahtar takımı ile kolayca sökülüp değiştirilebiliyor. Mazot filtresi ise sağ arka tekerleğin ön kısmında, o da yağ filtresine benzer şekilde ama 36 lokma ile sökülüyor eksiyi çıkartıp yeni filtreyle değiştiriyorsunuz ve geri takıyorsunuz.

  • Hava filtresi zaten çok kolay, kapağın üzerindeki 6 adet yıldız başlı vidayı sökmeniz yeterli, polen filtresinin değişimini daha önce fotoğraflayarak anlatmıştım :cool:

Yani sağlam bir takım çantanız varda her şey çok kolay iyifikir

Saygılar.

Not: Bakımı sözde babama yaptıracaktım ama anahtarları elime tutuşturunca iş başa düştü :p
 
Yine bir bakım zamanı geldi :) istikrarlı bir şekilde 6 ayda bir 10 bin km yaparak ilerliyorum :D

Zamanında @tuleybihayat (Yunus Emre) hocam'a Motul için beni ikna edemediniz demiştim ama sanırım subluminal olarak Motul beynime işlemiş :p

Aldığım bakım setini aşağıdaki fotodan görebilirsiniz, Motul 8100 X-Clean FE 5w30 ve BOSCH filtreler toplamda 314tl'ye maloldu.

Bakım zamanı gelenlerin bilgisine ;)

Ekli dosyayı görüntüle 1314

Motul yağ gerçekten kaliteli, Motul 8100 X-Clean FE 5w30 yerine ben GM onaylı Motul 8100 X-Clean EFE 5w30 kullanıyorum daha iyi.İlaveten filitreleri Bosch marka tavsiye etmem. GM marka orijinal daha iyi. Zira Bosch hava filitresi ile GM marka hava filitresini yan yana koyup incelerseniz arasındaki kalite farkını görürüsünüz. Bosch ın süngeri/elyafı geçirgenliği çok ince vs.
 
Motul yağ gerçekten kaliteli, Motul 8100 X-Clean FE 5w30 yerine ben GM onaylı Motul 8100 X-Clean EFE 5w30 kullanıyorum daha iyi.İlaveten filitreleri Bosch marka tavsiye etmem. GM marka orijinal daha iyi. Zira Bosch hava filitresi ile GM marka hava filitresini yan yana koyup incelerseniz arasındaki kalite farkını görürüsünüz. Bosch ın süngeri/elyafı çok ince vs.
@u.uçar Tavsiye için teşekkürler, bir daha ki sefere Bosch ve GM yi karşılaştıracağım iyifikir
 
  • Beğen
Tepkiler: u.uçar
@mskirca En güzelini yapmışsınız.
Periyodik bakım, yıkama, temizlik gibi şeyleri imkan ve yer olsa kimsenin elini bile sürdürmem arabaya.
 
  • Beğen
Tepkiler: mskirca
Merhaba arkadaşlar. 2014 model 1.6 dizel j kasa astra aracım var. 2 yıldır kullanmaktayim. Geçen sene sadece yağ ve filtre değişimi yaptım. Km 110 bin oldu. Yağ ve filtre değişimi dışında nasıl bir bakım şekli izlemeliyim? Mesela triger zinciri vs... Değişmeli mi ve bu bakımın toplam maliyeti ne kadar olur özel serviste tahmini.
 
Arkadaslar 2014 opel corsa d 1.2 active lpg li aracim 60 bin km bakimini yaptiracam.Arac lpg ile de 30 bin km olmak uzere nelere dikkat etmeli neleri yaptirmaliyim.Konya da onerebilceginiz yer var midr? Tskler.
 
Selamünaleyküm.

İkinci el olarak yeni aldığınız eski aracınızın ilk kontrol ve bakımlarına dair yazdığım "İkinci El Bakım Rehberi -1" yazısını öncelikle okumanızı tavsiye ederim. O yazıda değişmesi gereken parça ve sıvıların mahiyetinden de bahsetmiştim kısmen. Şimdi ise gelelim periyodik bakımlara.

Ekli dosyayı görüntüle 862

Periyodik bakım aralığı ülkeden ülkeye, markadan markaya, araçtan araca, motordan motora vs farklılık arz edebiliyor. Ülkemizde satılan araçlarda genel olarak tavsiye edilen aralık 15bin KM / 12 ay olsa da genel kabul ve uygulama 10bin KM / 12 ay yönünde yerleşmiş gibi: ne kadar erken o kadar iyi.
  • Her bakımda (10bin/12ay)
    • Motor yağı
    • Hava, yağ, yakıt ve polen filtreleri
    • Varsa LPG filtresi
  • 20bin KM
    • Buji ve buji kabloları
  • 50-60bin KM
    • Ateşleme bobin(ler)i
    • V kayışı
    • Varsa triger (kayış+devridaim) seti
    • Şanzıman yağı (otomatik ise muhakkak)
    • Varsa turbo rekorları kontrol, bakım ve değişimi
    • Dizel için enjektör bakımı
    • Varsa LPG gaz kesici filtresi
    • Varsa LPG regülatör bakımı (Diyafram-conta/tamir takımı değişimi)
    • Emişi hattı temizliği (Egr, emme manifoldu, gaz kelebeği, rölanti valfi, map-maf sensörleri)
    • Yakıt hattı temizliği (carbon-clean: o güne kadar düzenli yapılmışsa ya da düşük km'de ise)
  • 100-120bin KM
    • Varsa triger (zincir+devridaim) seti
    • Debriyaj seti (baskı-balata)
    • Şarj ve marş sistemi kontrol ve bakımı.
  • Ayrıca
    • Her 2 yılda bir hidrolik sıvılar
    • Her 5 yılda bir soğutma sıvısı (türüne göre değişebilir)
    • Her 2 bakımda bir motor içi temizliği (o güne kadar düzenli yapılmışsa ya da düşük km'de ise ya da karter temizlenmiş ise)
    • Disk ve balata takımları da her bakımda kontrol edilerek gerektiğinde değişimi yapılır. (Torna işlemi önerilmiyor)
Not: Umarım atladığım bir şey yoktur. Yorum ve eleştirileriniz sayesinde gelişmesi dileğiyle...
sürekli araştırıyorum bu konuları opel aracımın bakımı tabiki çok önemli benim için
 
Selamünaleyküm.

İkinci el olarak yeni aldığınız eski aracınızın ilk kontrol ve bakımlarına dair yazdığım "İkinci El Bakım Rehberi -1" yazısını öncelikle okumanızı tavsiye ederim. O yazıda değişmesi gereken parça ve sıvıların mahiyetinden de bahsetmiştim kısmen. Şimdi ise gelelim periyodik bakımlara.

Ekli dosyayı görüntüle 862

Periyodik bakım aralığı ülkeden ülkeye, markadan markaya, araçtan araca, motordan motora vs farklılık arz edebiliyor. Ülkemizde satılan araçlarda genel olarak tavsiye edilen aralık 15bin KM / 12 ay olsa da genel kabul ve uygulama 10bin KM / 12 ay yönünde yerleşmiş gibi: ne kadar erken o kadar iyi.
  • Her bakımda (10bin/12ay)
    • Motor yağı
    • Hava, yağ, yakıt ve polen filtreleri
    • Varsa LPG filtresi
  • 20bin KM
    • Buji ve buji kabloları
  • 50-60bin KM
    • Ateşleme bobin(ler)i
    • V kayışı
    • Varsa triger (kayış+devridaim) seti
    • Şanzıman yağı (otomatik ise muhakkak)
    • Varsa turbo rekorları kontrol, bakım ve değişimi
    • Dizel için enjektör bakımı
    • Varsa LPG gaz kesici filtresi
    • Varsa LPG regülatör bakımı (Diyafram-conta/tamir takımı değişimi)
    • Emişi hattı temizliği (Egr, emme manifoldu, gaz kelebeği, rölanti valfi, map-maf sensörleri)
    • Yakıt hattı temizliği (carbon-clean: o güne kadar düzenli yapılmışsa ya da düşük km'de ise)
  • 100-120bin KM
    • Varsa triger (zincir+devridaim) seti
    • Debriyaj seti (baskı-balata)
    • Şarj ve marş sistemi kontrol ve bakımı.
  • Ayrıca
    • Her 2 yılda bir hidrolik sıvılar
    • Her 5 yılda bir soğutma sıvısı (türüne göre değişebilir)
    • Her 2 bakımda bir motor içi temizliği (o güne kadar düzenli yapılmışsa ya da düşük km'de ise ya da karter temizlenmiş ise)
    • Disk ve balata takımları da her bakımda kontrol edilerek gerektiğinde değişimi yapılır. (Torna işlemi önerilmiyor)
Not: Umarım atladığım bir şey yoktur. Yorum ve eleştirileriniz sayesinde gelişmesi dileğiyle...
en önem verdiğim konu bu bence opel gibi bir araç alırsan bakımına da önem vereceksin
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Geri
Üst